2019-11-23, 16:35
Medlem
Husrannsakan hos samtliga närstående och nära vänner borde kanske vara på sin plats? I förråd och i hus & lägenheter. Lyfta på alla kartonger, resväskor etc som kan rymma något som är som en hopvikt kropp. Det klädskåp som rymde en död tjej i Blomberg var 25 cm brett - det krävs inte några stora utrymmen.
Citera
2019-11-23, 16:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Den lär nog överklagas. Advokaten filar nog på en sådan nu i helgen.

Advokaten har väl dock gått ut i media och sagt att beslutet inte kommer överklagas, och att "det finns skäl till det"
Citera
2019-11-23, 16:36
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Jag lyssnade på en livesändning idag. Om jag förstod rätt så söker man tydligen igenom ett område tre gånger innan det anses avslutat. Och man grupperar om lite grand vid varje genomsök. Detta gör man tydligen för att det är så lätt att missa fynd vid endast ett sök. Jag kan självklart ha missförstått, men jag reagerade lite på just det - så jag TROR inte jag missförstod. Nån som kan verifiera det jag skriver?

Man söker med olika noggrannhet vid olika sök, det kan vara en förklaring.
Citera
2019-11-23, 16:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av markenswe
Ska du själv ut och leta?
Har varit ute i flera dagar och letat så även i dag.
Citera
2019-11-23, 16:37
Medlem
Pajosvs avatar
Varifrån kommer uppgiften om en fest?
Är det en ”trådsanning” eller bara någon lös teori?
Citera
2019-11-23, 16:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Habilitet
Har varit ute i flera dagar och letat så även i dag.
Ni som är inne på samma spår som mig får gärna höra av sig. Vi är ett gäng som kommer att åka ut.
Citera
2019-11-23, 16:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pajosv
Varifrån kommer uppgiften om en fest?
Är det en ”trådsanning” eller bara någon lös teori?
Hon sågs festklädd av en granne på torsdagen (tror jag skrev onsdag tidigare - men det är fel) som om hon skulle på fest. DET är en säker uppgift. Om hon verkligen var på nån fest är väl inte helt klarlagt med länk till en något så när tillförlitlig källa. Men om hon var på fest själv, så sågs det nog inte med blida ögon av den här killen.
Citera
2019-11-23, 16:40
Medlem
Timeouts avatar
Direktrapporteringen pågår i dag också på sveriges radio, bilder och kartor visas.

"FÖR 12 MINUTER SEDAN
Polisen söker med specialtränade hundar över vattnet i Uddevalla efter försvunna Wilma."

"FÖR EN TIMME SEDAN
Vi pratade nyss med frivilligorganisationerna Missing People och Fikk. Missing People kommer att avsluta sökandet för dagen vid 16-tiden, Fikk planerar att fortsätta framåt 22-tiden."

"FÖR 6 TIMMAR SEDAN
I morse fick Missing People ett nytt sökområde av polisen där de tidigare inte varit. De ska under dagen söka vid Fröland och Herrestad. "

https://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=125&artikel=7347756
Citera
Medlem
K.Blomkvists avatar
Just nu:

Polisen söker med specialtränade hundar över vattnet i Uddevalla efter försvunna Wilma.

För en timme sedan
Vi pratade nyss med frivilligorganisationerna Missing People och Fikk. Missing People kommer att avsluta sökandet för dagen vid 16-tiden, Fikk planerar att fortsätta framåt 22-tiden.

https://sverigesradio.se/sida/gruppsida.aspx?programid=125&grupp=33531&artikel=7 347756

Viket vatten framgår tyvärr inte.
Bild framgår på SR:s sida för den som känner igen bryggan.
Citera
Medlem
Är det någon som vet vad MGM’s pappas verkstad eller bilskrot heter, vart den ligger någonstans ? Vad heter hans pappa för det första kanske ?
Citera
2019-11-23, 16:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Herrkaramell
Nej jag menar det, räcker ju egentligen att lägga plast runt kroppen eller lägga henne i en frysbox på.. ja en bilverkstad, förråd, hemma hos någon.. vem vet.

Men det är svårt att säga.

Kan ju undra vart alla dessa medium är nu när dom behövs, istället för att skrämma bort spöken i de okända kan de la göra lite nytta.

Jag tror du kan ha något där. Faktiskt. Man har letat överallt utomhus, hon borde hittats vid det här laget. Dags att söka inomhus. Det skadar inte, förutom att man tar resurser från polis som är ute och letar i skogarna.
Citera
2019-11-23, 16:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Plit2102
Någon från Uddevalla som känner till Uddevalla bra och i synnerhet övergivna/ödehus skriva ett PM till mig? Akut!

Citat:
Ursprungligen postat av Herrkaramell
Nej jag menar det, räcker ju egentligen att lägga plast runt kroppen eller lägga henne i en frysbox på.. ja en bilverkstad, förråd, hemma hos någon.. vem vet.

Dock är det underligt att familjen skulle vara inblandad från start, skulle inte förvåna mig dock om han mördar henne, får panik och ber en närstående om hjälp. Den närstående ska hjälpa honom att röja undan kroppen men helt plötsligt så börjar halva Sverige leta och nu sitter någon med Wilmas kropp.. redo att dumpa henne liksom.
Men det är svårt att säga.

Kan ju undra vart alla dessa medium är nu när dom behövs, istället för att skrämma bort spöken i de okända kan de la göra lite nytta.

Dom vet väll själva att det dom håller på med är bluff så finns ingen anledning att dom ska hjälpa till.
Senast redigerad av Pogbasshoes 2019-11-23 kl. 16:45.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in