2019-11-23, 16:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Kan tänka mig att längs med vägen som går norrut från Vassbovägen förbi Aröd 370 och som slutar i tomma intet kan vara en lämplig terräng att söka noga i.
Ska kolla igenom området så gott jag kan. 🙂
Citera
2019-11-23, 16:24
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herrkaramell
Har sett tidigare i tråden att ett medium pratat om ett garage/liknande med gröna portar/dörrar. Om vi nu ska tro på detta, vad har MGM’s pappa för färg på portarna till sin verkstad det snackas om?

Känns som att hon ligger inne någonstans, kanske till och med hos någon närstående som ”håller på kroppen” tills det lugnat sig och sedan dumpar henne någonstans.

Eller så har han fixat detta själv, men då skulle det ju vara troligt att man hitta henne i skogen eller en sjö.

Jag tror också att möjligheten är stor att de hittar henne förvarad inomhus.
Citera
2019-11-23, 16:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TealSeamTix
Fantastiskt!

Vet vi var de hittat "kappan" förutom att det är omkring MGMs bostad?

Vet vi var de olika eldplatserna som hittats är?

Vet vi vilka områden som klassas som genomsökta av polis, det är väl de som i slutändan säger att det räcker med sök inom just det området?

Vet vi var MGM greps? Förutom att det var på jobbet? Kanske otroligt irrelevant, men ändå..
Jag lyssnade på en livesändning idag. Om jag förstod rätt så söker man tydligen igenom ett område tre gånger innan det anses avslutat. Och man grupperar om lite grand vid varje genomsök. Detta gör man tydligen för att det är så lätt att missa fynd vid endast ett sök. Jag kan självklart ha missförstått, men jag reagerade lite på just det - så jag TROR inte jag missförstod. Nån som kan verifiera det jag skriver?
Citera
2019-11-23, 16:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Komment1
Jag såg honom i Sverige runt 2011 iallafall, upplevde det som att han gick i skola då men vet inte, han bodde iallafall här. Familjen, eller iallafall pappan har funnits här redan innan år 2000.

"Här" = Uddevalla?
Citera
2019-11-23, 16:28
Medlem
LeifD2s avatar
För några år sedan var den en tjej i Norge som blev mördad. Tog lång tid innan hon hittades, nära bebyggelse (indusribyggnad). Kroppen var inplastad.
Nu är det dessutom kallt ute vilket gör att alla biologiska processer går långsammare.
Citera
Medlem
Citat:
Har sett tidigare i tråden att ett medium pratat om ett garage/liknande med gröna portar/dörrar. Om vi nu ska tro på detta, vad har MGM’s pappa för färg på portarna till sin verkstad det snackas om?

Känns som att hon ligger inne någonstans, kanske till och med hos någon närstående som ”håller på kroppen” tills det lugnat sig och sedan dumpar henne någonstans.

Eller så har han fixat detta själv, men då skulle det ju vara troligt att man hitta henne i skogen eller en sjö.
Fan - du kanske har något där! En tjej på 1,68 och som är nätt i kroppen, är nog ganska lätt att gömma. En större resväska i ett random förråd? Såna här killar har säkert massor med skumma kontakter och stor familj som kanske inte drar sig för att hjälpa honom?
Citera
Medlem
Timeouts avatar
Citat:

Vet vi ens var pappan jobbar? Bilskrot eller bilverkstad?
Men här finns gröna dörrar i alla fall och det behöver inte vara ett medium utan någon som vill lämna ett tips och skyller på ett medium... vem vet?
Citat:
Ursprungligen postat av Strogge123
Ursprungligen postat av Övertramp
Bilskrotens kontor?
https://www.google.com/maps/@58.3502...7i16384!8i8192

Var ju någon som nämnde att ett medium pratat om gröna garagedörrar.

Har pappan en bilskrot alltså?
Läste bilmek i ett inlägg tidigare i dag.
Missat mkt då jag varit iväg hela dagen/kvällen, så nu är det en del att läsa ikapp.
Någon som vet om pappan är ensam ägare av verksamheten ?(Om dessa uppgifter nu är riktiga).
Citera
2019-11-23, 16:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeeVan
Enligt media så räknade MGM med att bli häktad.

Enligt media så räknade MGM med att bli häktad eller inte häktad, enligt media var han förberedd på alternativen.
Citera
2019-11-23, 16:30
Medlem
tomyhockeys avatar
har familjens mgm hållit sig gömmda i Sverige i 7 år så har familjen kapacitet att gömma en kropp lätt
Citera
2019-11-23, 16:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av markenswe
Jag kan området hyfsat, har varit inne i ett par ödehus. Senast igår kväll och kikat.
Jag kan också området bra, varit ”vid” en del ödehus genom åren.
Senast redigerad av Habilitet 2019-11-23 kl. 16:35. Anledning: Svarade till fel person
Citera
2019-11-23, 16:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Habilitet
Jag kan också området bra, varit ”vid” en del ödehus genom åren.
Ska du själv ut och leta?
Citera
2019-11-23, 16:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Fan - du kanske har något där! En tjej på 1,68 och som är nätt i kroppen, är nog ganska lätt att gömma. En större resväska i ett random förråd? Såna här killar har säkert massor med skumma kontakter och stor familj som kanske inte drar sig för att hjälpa honom?

Nej jag menar det, räcker ju egentligen att lägga plast runt kroppen eller lägga henne i en frysbox på.. ja en bilverkstad, förråd, hemma hos någon.. vem vet.

Dock är det underligt att familjen skulle vara inblandad från start, skulle inte förvåna mig dock om han mördar henne, får panik och ber en närstående om hjälp. Den närstående ska hjälpa honom att röja undan kroppen men helt plötsligt så börjar halva Sverige leta och nu sitter någon med Wilmas kropp.. redo att dumpa henne liksom.
Men det är svårt att säga.

Kan ju undra vart alla dessa medium är nu när dom behövs, istället för att skrämma bort spöken i de okända kan de la göra lite nytta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in