2019-11-23, 16:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Bra initiativ.

Logiskt att söka där men även sjön väster om Vassbosjön, tror mer på den. Bör ha varit vid någon av de två sjöarna som en kvinna väcktes av sin hund mitt i natten, jag tippar på den västra av de två.

MGM kör Göteborgsvägen söderut, raka spåret till Vassbovägen, gör sig av med W och fortsätter till Shell i Ljungskile för att inhandla till exempel tändvätska. Där efter mot Dynamitbackenområdet för att elda, han vet att ingen finns där nattetid och att eldning kan göras utom synhåll för bostäder.

Lycka till.

Tack, ska kika där också! Ja, är min teori också. Är väldigt nära från hans bostad ut till vägen mot Ljungkile. Som dessutom är väldigt lite trafikerad nattetid. Tror inte han cirkulerat inne i Uddevalla. Alldeles för riskabelt.
Citera
2019-11-23, 16:14
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CzeLious
Det är väl inte pga skogen man släcker elden om man bränner bevis.... Man släcker väl för att undvika att elden blir för stor så att man blir upptäckt (elden syns på natten, ju större, ju lättare att se), om det nu skulle va fallet att den har med detta att göra.

Är brasan så står behöver GM knappast stå och titta på eländet, rimligtvis kör han därifrån när han ser att det tar sig.

Dessutom, det fanns knappast spridningsrisk mitt på en grusväg. Valde kanske vägkorsningen mitt på grusen därför att han inte hade en brandsläckare.
Citera
2019-11-23, 16:15
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DEF1
Ja. Brottslingar är oftast korkade, särskilt när de handlar i uppstressat tillstånd. Det gäller att försöka tänka som de. Eldar man i skogen vill man väl inte bli upptäckt, vilket är risken vid skogsbrand.

Ska man tänka som GM och det ska vara någon mening med det bör man sannolikt utgå ifrån att GM hade någon form av rationellt tänkande, annars blir det mest obegriplig sörja.
Citera
2019-11-23, 16:17
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av markenswe
Tack, ska kika där också! Ja, är min teori också. Är väldigt nära från hans bostad ut till vägen mot Ljungkile. Som dessutom är väldigt lite trafikerad nattetid. Tror inte han cirkulerat inne i Uddevalla. Alldeles för riskabelt.

Kan tänka mig att längs med vägen som går norrut från Vassbovägen förbi Aröd 370 och som slutar i tomma intet kan vara en lämplig terräng att söka noga i.
Citera
2019-11-23, 16:18
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pandalina4
Kom till Sverige 2006 fick, fick tidsbegränsat uppehållstillstånd till januari 2007. I november 2006 sökte han om permanent uppehållstillstånd men fick avslag 1 år senare.

Mellan 2007 och 2013 är det oklart var han och familjen befunnit sig. Kanske en förklaring till ej godkänt i alla ämnen?

August 2013 ansökte han återigen om uppehållstillstånd, vilket beviljades i december samma år.
Ett år senare, i juni 2014 ansökte han om svenskt medborgarskap, vilket beviljades i november 2014.
Kanske bodde han 2007-2013 i ett annat land eller så höll sig familjen gömd i Sverige trots att de skulle utvisas.

Kanske ligger det nåt i postaren lindblomsgröns information? Skulle kanske kunna innebära särskilda skäl?

Citat:
Ursprunligen posta av lindblomsgrön
Citat:
?2013 var det då han uppgav han var homosexuell?

Citat:
Ursprunligen posta av lindblomsgrön
Citat:
Inte mycket att säga mer än att jag läste det, inte här på Flashback. Han kanske använde det som argument för att få uppehålls tillstånd i Sverige. Han verkar ju inte varit det de sista åren.
Citera
Medlem
K.Blomkvists avatar
Allt detta med Wilma...

Det kan ta tid innan man hittar en eventuellt kropp ute i skogen.

Jag minns Magnus Natschki som bodde 100 mtr från mig.
Jag var själv ute och letade efter honom.

Efter några antal veckor så hittades han utanför Uddevalla, trots att mördaren vallades i området.
Han hittades av markägaren c:a 36 dagar, nånting.

Så ge ALDRIG upp!

Wilma kommer att bli hittad!
Citera
Medlem
TealSeamTixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Peyz
Jag känner till varenda liten vrå, bara att hojta om du undrar över något

Fantastiskt!

Vet vi var de hittat "kappan" förutom att det är omkring MGMs bostad?

Vet vi var de olika eldplatserna som hittats är?

Vet vi vilka områden som klassas som genomsökta av polis, det är väl de som i slutändan säger att det räcker med sök inom just det området?

Vet vi var MGM greps? Förutom att det var på jobbet? Kanske otroligt irrelevant, men ändå..
Citera
2019-11-23, 16:19
Medlem
monocerotiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DEF1
Brandsläckaren kan ha använts som tillhygge och ha spår av blod på sig?
Eller som säkerhet för att förhindra ev skogsbrand?
Skogsbrand i November? 🤔1% chans
Citera
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sexpanelen
Varför överklagar inte MGM häktningen? Är han oskyldig så tycker jag att det är väldigt konstigt

Enligt media så räknade MGM med att bli häktad.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Ska man tänka som GM och det ska vara någon mening med det bör man sannolikt utgå ifrån att GM hade någon form av rationellt tänkande, annars blir det mest obegriplig sörja.
Jag tror det är en hetlevrad jävel och såna tänker inte rationellt. De bara GÖR. Det brann i huvudet på honom när tjejen hade egna åsikter om hur hon ville bli bemött och behandlad. Vissa killar klarar inte av tjejer som kan tänka själva. Hon berättade kanske att han inte var den hon ville ha på lång sikt.
Citera
2019-11-23, 16:20
Medlem
Har sett tidigare i tråden att ett medium pratat om ett garage/liknande med gröna portar/dörrar. Om vi nu ska tro på detta, vad har MGM’s pappa för färg på portarna till sin verkstad det snackas om?

Känns som att hon ligger inne någonstans, kanske till och med hos någon närstående som ”håller på kroppen” tills det lugnat sig och sedan dumpar henne någonstans.

Eller så har han fixat detta själv, men då skulle det ju vara troligt att man hitta henne i skogen eller en sjö.
Citera
2019-11-23, 16:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sexpanelen
Varför överklagar inte MGM häktningen? Är han oskyldig så tycker jag att det är väldigt konstigt

Den lär nog överklagas. Advokaten filar nog på en sådan nu i helgen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in