2019-11-23, 14:08
Medlem
tomyhockeys avatar
Kan vi analysera lite.

Torsdag den 14 november kväll ses W i centrala Uddevalla

Den 17 november kl 23.15 lägger tishko up på sin Facebook W efterlyst

Den 18 november kl 13.15 får vi på Flashback nyheten .

Det är jävligt mycket tid där emellan 14-17 november 3 dagar 3 nätter .

Men Tishko är framför Facebook den 17 november kl 23.15 ?
Citera
2019-11-23, 14:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av agoggoge
Ja, om de har grundläggande lydnadskurser på SBK och fått träna "spår och rapport". Men det är sällsynt att vältränade jakthundar används för sök efter försvunna människor, levande eller döda. I allmänhet är jakthundar, olika kategorier, familjehundar under perioder då jakt inte pågår. Då är husse och matte ute och går med sina hundar i koppel som vilka andra hundar som helst. Jag har lite svårt att tänka mig att MP och FIKK har medsökanden som kommer med ställande älg- och björnhundar eller drivande taxar eller grythundar.

Privata sökhundar är ute. Hundar som bla tävlar på Elitnivå är ute. Dom gör även uppletanden.... Så som plånböcker,nycklar ,vantar osv.
Så dom letar människor och föremål. Vet att det finns några riktigt skarpa privata hundar ute idag. sen kan ju även viltspårarna snappa upp.
Citera
2019-11-23, 14:10
Medlem
Alla letar desperat för att förmodligen hitta en avliden person. Kan han inte bara ge upp och erkänna dådet.
Citera
2019-11-23, 14:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grand-canyon
förstår inte vad den skulle ha med dådet att göra. Mycket diverse skräp som ligger i våra diken.
Sambandet kan vara att man hittat två släckta bränder där man bränt skor, glasögon och tyger (kläder?). Och att brandsläckaren inte låg där två dagar tidigare då vittnet körde förbi där. Allt är av intresse tills motsatsen bevisas.
Citera
2019-11-23, 14:12
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Att kurden stoppats i en trafikkontroll: olovlig körning pga avsaknad av körkort?

Eller kört påverkad?

Tippar hursomhelst på att det är nåt trafikrelaterat.

Med tanke på att pappan har tre personbilar registrerade på sig så är det kanske inte långsökt. Vem brukar tre fordon, någon av de övriga på adressen eller MGM?
Citera
2019-11-23, 14:13
Medlem
Någon som vet var sökinsatser pågår? FIKk verkar ha en bra uppslutning, hoppas tösen hittas under helgen.
Citera
2019-11-23, 14:14
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DindooNuffin
Hon redogjorde förmodligen för vad polisen hade gjort hittills. Om T nämnt Ljugskile i förhör har han försökt vilseleda = skäl för häktning.

Nja, det som åklagaren anför i häktningsframställan handlar om en händelserapport från polisen i Ljungskile.

Bör handla om någon form av ingripande, fynd, åtgärd eller liknande, något som resulterar i en händelserapport., och som läggs MGM till last i misstankefrågan.
Citera
2019-11-23, 14:16
Medlem
truthwillouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Nja, det som åklagaren anför i häktningsframställan handlar om en händelserapport från polisen i Ljungskile.

Bör handla om någon form av ingripande, fynd, åtgärd eller liknande, något som resulterar i en händelserapport.

Går det inte att få tag på protokollet från häktningsförhandlingen? Jag hade för mig att de är allmänna handlingar, men kanske först efter fallet avslutats?
Citera
2019-11-23, 14:17
Medlem
Haloumis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Sambandet kan vara att man hittat två släckta bränder där man bränt skor, glasögon och tyger (kläder?). Och att brandsläckaren inte låg där två dagar tidigare då vittnet körde förbi där. Allt är av intresse tills motsatsen bevisas.

Brandsläckaren är totalt utan intresse om den inte går att binda till honom via fingertryck eller DNA. Har själv sett festande idioter leka med brandsläckare flera gånger. Händer nog överallt i Sverige.

Det som hänt är att det är den misstänktes uppgifter i förhör som föranledde sökandet i Ljungskile. Det finns att läsa i media. Och i tråden bland mina gamla poster.

""Enligt uppgifter till GT ändrade polisen sökområdet till Ljungskile efter uppgifter som den misstänkte mannen lämnat i förhör."
Citera
2019-11-23, 14:19
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Grand-canyon
Vad är det som lutat åt Ljungskile egentligen?
Som jag förstår det har polisen fått flera tips från Ljungskile.

https://www.gp.se/nyheter/västsverige/iakttagelsen-vid-sjön-fick-kvinna-att-slå-larm-1.20575370
T.ex. Aröd i norra Ljungskile:
Citera
2019-11-23, 14:21
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
Som jag förstår det har polisen fått flera tips från Ljungskile.

https://www.gp.se/nyheter/västsverige/iakttagelsen-vid-sjön-fick-kvinna-att-slå-larm-1.20575370
T.ex. Aröd i norra Ljungskile:

Men vad av detta kan åklagaren koppla till MGM och därför använda det i sin häktningsframställan?
Citera
2019-11-23, 14:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haloumi
Brandsläckaren är totalt utan intresse om den inte går att binda till honom via fingertryck eller DNA. Har själv sett festande idioter leka med brandsläckare flera gånger. Händer nog överallt i Sverige.

Det som hänt är att det är den misstänktes uppgifter i förhör som föranledde sökandet i Ljungskile. Det finns att läsa i media. Och i tråden bland mina gamla poster.

""Enligt uppgifter till GT ändrade polisen sökområdet till Ljungskile efter uppgifter som den misstänkte mannen lämnat i förhör."
Så länge brandsläckaren inte är testad, precis som alla andra fynd man lämnat in, så är det inte något man lämnar. Det finns en uppsjö med fynd som är hos NFC nu, och det mesta har troligtvis ingen som helst anknytning till Wilma. Dock: Åklagaren sa själv att sammantaget (förhör och tekniska bevis) gjorde att man valde att höja misstankegraden. Vilken teknisk bevisning de har, har man inte gått ut med.

Jag är läskunnig - och läste också att det var uppgifter i mannens förhör som gjort att man sökte i Ljungskile.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in