2019-11-20, 11:46
Bannlyst
https://www.spadam.se/

Jag har förstått att spådamer kan tjäna en bra lön på 35000-40000 kr i månaden om inte mer...men vilka är det som jobbar på Spådam?

Är de helt på det klara med att de lurar folk eller tror de att de är synska?
Citera
2019-11-20, 12:00
Medlem
ZeunertsJulmusts avatar
Det är nog blandat. Fast jag rekommenderar att man inte håller på med sånt där. Sånt där är svart magi!
Citera
2019-11-20, 14:20
Bannlyst
Det är ett sätt att tjäna pengar, inget annat.
Citera
2019-11-20, 15:15
Medlem
Du behöver nog ha bra utstrålning och ett väl inarbetat säljtänk. Tänk att du säljer en upplevelse till kunderna.

Vissa tror alldeles säkert på sin förmåga men många har förmodligen ovan nämnda kvaliteter och ser att det finns en marknad för det.

Vid utformning av marknadsföringen bör man säkerligen vara lite försiktig med hur tjänsten beskrivs, men jag bedömer att riskerna i branschen i övrigt är bra låga.
Citera
2019-11-20, 17:51
Medlem
halaltarzans avatar
Går det att hitta något ägarinfo och osv. om företaget?
Citera
2019-11-21, 09:30
Bannlyst
https://www.hitta.se/f%C3%B6retagsinformation/medium+group+ab/5568395973

Tror att det är Mediumgroup de äger en leksaksaffär också som går back...17 anställda på mediumlinjen och 2, 5 miljoner i vinst... ? Måste vara extremt lukrativt 21 kr/ min och bara lönekostnader på det?
Citera
2019-11-23, 00:03
Medlem
Lobbaaans avatar
En bekants mamma jobbade med sånt där, tanterna som sitter och pratar i telefon är någon sorts frilansare och är med på deras sidor för exponering, har för mig hon sade att hon fick 7 eller 9kr per påbörjad minut.
Citera
2019-11-23, 09:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Lobbaaan
En bekants mamma jobbade med sånt där, tanterna som sitter och pratar i telefon är någon sorts frilansare och är med på deras sidor för exponering, har för mig hon sade att hon fick 7 eller 9kr per påbörjad minut.

Vet du om din mammas bekant tror att hon kan se in i framtiden eller var det bara för pengar?
Citera
2019-11-23, 09:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kadlaj
Det är ett sätt att tjäna pengar, inget annat.

Tror du inte att det finns människor som tror på det de gör? Hittar de på allt i huvudet eller har de färdiga "manus" som de använder på personer?
Citera
2019-11-23, 09:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ZeunertsJulmust
Det är nog blandat. Fast jag rekommenderar att man inte håller på med sånt där. Sånt där är svart magi!
Finns ingen magi varken svart eller vit.
Citera
2019-11-25, 18:31
Medlem
Lobbaaans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Emmis87
Vet du om din mammas bekant tror att hon kan se in i framtiden eller var det bara för pengar?
De tror ju på det till en viss del, men det är ju en form av underhållning förstås. Som folk gärna betalar för.
Citera
2021-04-21, 18:53
Bannlyst
Jag har blivit spådd via telefon att jag nu ska få en oväntad summa pengar....Kan man vänta sig en skatteåterbäring kanske 😎
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in