2019-11-22, 21:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av monocerotis
Vem av kurderna?

Han som sitter häktad.
Citera
Avstängd
negrofobens avatar
Hoppas det inte tar lika lång tid som mordet på Marina i Spekeröd.
Det är ju inte långt från denna plats!
Citera
Medlem
Cuckslayers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av femtaliess
Hedersmord där hela släkten är inblandad, case closed

Japp!

De kommer nog inte hitta någon kropp. De ringde förmodligen fixarfrassekurden som tog med sig hela snickerboa.

Skulle inte förvåna mig om Wilma ligger i 20 olika sjöar. De hade trots allt 4 dagar på sig.
Citera
2019-11-22, 21:57
Medlem
Om han lånat bilen av familjen på natten så måste han ju ha en förklaring till det om de märkt det. Kanske har han sagt till sin pappa att han var orolig och letade efter henne på natten efter att de ”tjafsat”, hans pappa frågar då om han verkligen inte mördat henne. Han säger då ”jag lovar jag har inte gjort någonting”

Om MGM nu jobbar inom hemtjänsten (var kommer den uppgiften ifrån?) så där det inte är blipp eller nyckel (blipp loggas nog och nycklar har han bara om han jobbar) har han garanterat kod till soprum där han vanligtvis slänger gamlingarnas sopor, där han kan slänga det han vill bli av med. Kanske står det även spadar i de utrymmena. Kan även stå olika hjälpmedel för funktionshindrade, rullstolar, rollatorer och annat som han kan smyglåna på natten för att underlätta transport. Han kan ha hjälpt gamla med att hämta saker (såsom julpynt) i förråden och känner till ställen där det finns rep, flytredskap eller andra saker han kan behöva för att sänka ner en kropp exempelvis med skrot från pappans verkstad som tyngder. Om han verkligen har nerver av stål kanske han kan ha lånat någon gamlings bil på natten, men det verkar osannolikt. Men att det står en stabil spade i ett hörn som används för att sanda på vintern är ju inte speciellt osannolikt. Om någon senil gamling bor i villa utanför stan är det ju ännu enklare att smyga förbi på natten, låna redskap och gräva ner liket på bakgården dit numera någon aldrig går.

Han har haft mycket tid på sig så det vore dumt att utesluta att han kan ha gömt om kroppen.

Jag tror han varit uppe på nätterna och sovit när folk ringt honom eller (pappan) knackat på. Han har antagligen svårt att förklara varför det tog flera timmar att svara på enkla meddelanden. Telefonen har lämnats hemma vilket också kan leda till massor av missade samtal, speciellt helgkvällar.
Citera
2019-11-22, 21:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tenneres
Bara en tanke, måste vara extremt svårt att undvika spår när man dödar någon överhuvudtaget. Min tanke är att någon har hjälpt till den nu häktade, men måste vara extremt svårt att undvika spår, så i grunden om detta är planerat så är detta helt sjukt.

Pappan sa ju bara att han trodde på sonen som sa att han "inte gjort de" så antingen har du en människa häktad för något han inte gjort, eller så har du en mördare i buren. Och då en människa som inte är häktad som kan rensa bort mer bevis.

Sen om man ska tänka på att stycka en människa så måste du nästan vara sjuk i huvudet för att göra de utan psykiska problem, min tanke av de får mig att bli illamående.

Jag vill ju innerligt att wilma hittas vid liv, kommer säkert tyvärr inte hända, men får mig att tänka vad som borde vara rimligt när de kommer till förhörstekniker.

Har det inte varit något blod kan det väl inte vara så svårt att undvika spår. Speciellt i en lägenhet där det förväntas finnas massa dna mm. från henne.

En annan fråga. Kan polisen beslagta/söka igenom pappans bilar om han inte går med på det?
Men det är samma sak där. Har det inte varit blodigt behöver det inte finnas mycket att hitta.

Det har inte ens framkommit om han har körkort. Är inte det registret offentligt?
Citera
2019-11-22, 21:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FarbrorAdolf
Brukar man inte börja med det som ligger närmast bostaden, förråd, garage etc?

En funktionell poliskår gör det. Inte våra munktuggande Klingare & Klangare.

Tex Lena W som försvann från bostaden i Örebro. Efter fem dygns eftersök hittade en privatperson henne 150 m från hemmet.
Vid ett bullerplank.
Citera
2019-11-22, 21:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av negrofoben
Om hon dumpats i en komprimator så lär det finnas massor av DNA mm.
Det går inte att dölja ett lik bland sopor från en pizzeria...
Kurderna lär åka dit!

Det förstår väl jag med. Det verkar onekligen som att dom (polisen) ännu inte varit där.
Citera
2019-11-22, 22:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Undra-om
Jepp från två håll med bil, en väg via bleket och den andra via en skogsväg från 172:an i höjd med värmeverket
Finns även en tredje väg, in mot Fridhem, vid Havskurens återvinningscentral vägen till vänster därefter några kilometer på krokig grusväg.
Citera
2019-11-22, 22:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
En funktionell poliskår gör det. Inte våra munktuggande Klingare & Klangare.

Tex Lena W som försvann från bostaden i Örebro. Efter fem dygns eftersök hittade en privatperson henne 150 m från hemmet.
Vid ett bullerplank.

Eller hon som hittades i sin egen villakällare har jag för mig.
Citera
2019-11-22, 22:01
Medlem
vancover89s avatar
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/g71WQL/stor-polisinsats-vid-haktade-mannens-bostad

satt o tänka på som inte gynnar arbete att hon anmäldes inte försvunnen direkt och att dom besöker lägenheten nu
Citera
2019-11-22, 22:03
Medlem
Ursprungligen postat av Övertramp
Bilskrotens kontor?
https://www.google.com/maps/@58.3502...7i16384!8i8192

Var ju någon som nämnde att ett medium pratat om gröna garagedörrar.

Har pappan en bilskrot alltså?
Läste bilmek i ett inlägg tidigare i dag.
Missat mkt då jag varit iväg hela dagen/kvällen, så nu är det en del att läsa ikapp.
Någon som vet om pappan är ensam ägare av verksamheten ?(Om dessa uppgifter nu är riktiga).
Senast redigerad av Strogge123 2019-11-22 kl. 22:12.
Citera
2019-11-22, 22:05
Medlem
Ser via Google maps att det på Göteborgsvägen finns butiker av olika storlek. Hoppas polis går in och begär eventuella kamerainspelningar. Hittar man den MT på bild eller film kan man kanske se hur han har rört sig. Nu förtiden har de flesta större butiker kameror

Citat:
Ursprungligen postat av Habilitet
Finns även en tredje väg, in mot Fridhem, vid Havskurens återvinningscentral vägen till vänster därefter några kilometer på krokig grusväg.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in