2019-11-22, 22:35
Medlem
Haloumis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ThirdM
Ber om ursäkt om jag kommer med en fråga som säkert diskuterats intensivt, jag har haft en liten paus från tråden en stund. 🙂

Det är alltså så att polisen inte genomsökt förråd osv. som hör till lägenheten förrän ikväll? Vore inte det en självklarhet att göra när man gick in i lägenheten första gången? Är polisen/åklagaren verkligen så dum i det här fallet?

Nä vi vet inte det. Dom kan ju sökt hans förråd tidigare. Det enda vi vet är att idag bröt dom upp några ytterligare förråd i området.
Citera
2019-11-22, 22:35
Medlem
tomyhockeys avatar
EXTRA ETRA EXTRA KLING OCH KLANG MED BULTSAX

http://www.bilddump.se/bilder/20191122223423-188.149.14.10.jpg
Citera
2019-11-22, 22:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Gäller det i Göteborg också? Eller är det uteslutet att MGM kört 8 mil?

Detta skulle jag vilja veta. Han hade väl ett par/3/4 dagar på sig om jag inte läst fel?

Kan ju vara dumpad vart fan som helst.
Citera
2019-11-22, 22:37
Medlem
Docklands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Valrosten
Jo. Men det många missar är att i Sverige så gäller bara det som sägs vid rättegången då rätten ska avgöra om någon är skyldig eller oskyldig.

Även om den åtalade har erkänt tre gånger i polisförhör så är det vad som sägs i rätten som gäller. Förnekar hen där så måste mycket annan bevisning finnas.

Därför blir häktningstiderna långa eftersom polis och åklagare måste säkra groteskt mycket bevisning.

Även om man erkänner så måste mycket annan bevisning finnas också.
Citera
Medlem
Bambambis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tomyhockey
Uddevalla polisen suger pung det har jag skrivit tidigare i tråden, man har inte spärrat området trots mord har sett folk komma in och ut i trapppgången . ja man kanske gör avspärrningar nästa vecka man vet ju aldrig hur polisen i Uddevalla jobbar .
Nu har de förstärkning från andra ställen och trippelmordet tycker jag de löste bra
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av negrofoben
Ja där har du lyckats kopiera nåt!
Grattis!
Troligtvis kommer kurden att få sitta häktad jävligt länge om han inte erkänner.
Omhäktning kommer ju om 2 veckor. Då kommer åklagaren att begära förlängd häktning pga. att man väntar på svar från NFC. Vi vet ju att dessa svar kan ta år....
Kul för kurden...

Precis!
Mindre kul för anhöriga dessvärre.
Hoppas verkligen att detta klarad upp!
Citera
2019-11-22, 22:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Ja tänkte faktiskt på det fallet också. Ihjälslagen med yxa.

Från AB nu i kväll:
"Efter fredagens häktesförhandling var det stort polispådrag vid 22-åringens lägenhet. Flera polisbilar och piketen har setts utanför bostaden."

Vad gjorde piketen där? Är det bara de som är utbildade på bultsax?🤔
Kan vara att dom har lite mer resurser och utrustning i sin bil
Citera
2019-11-22, 22:39
Medlem
tomyhockeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bambambi
Nu har de förstärkning från andra ställen och trippelmordet tycker jag de löste bra

En av bröderna festar dagligen utomlands det är inte så bra
Citera
2019-11-22, 22:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ThirdM
Ber om ursäkt om jag kommer med en fråga som säkert diskuterats intensivt, jag har haft en liten paus från tråden en stund. 🙂

Det är alltså så att polisen inte genomsökt förråd osv. som hör till lägenheten förrän ikväll? Vore inte det en självklarhet att göra när man gick in i lägenheten första gången? Är polisen/åklagaren verkligen så dum i det här fallet?
De söker av efter prioriteringar. Så länge det finns en möjlighet att hitta någon vid liv så har ett högsta prioritet. Ju mer övertygad man är om GM och vilket broot, samt hur det begåtts så går man istället över till att samla bevis.

I detta fallet hade man tillräckligt för att anhålla och häkta MGM, så bevisinsamlingem hade lägre prioritet.

Polisen vet vad de gör (oftast).
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StavjaBrott
Det talades ju initialt om att tjejen var på fest på onsdagen. Har det diskuterats någonting? Vänner förhörda? Ingen som sagt något på detta forum?
Svårt att komma i kapp i tråden.

Det är nästan helt tyst från de som känner BO och MGM, vilket är lite märkligt. Något som inte heller talats något om är styvmoderns karaktär, hur hon är. Om hon är väldigt manipulativ eller bara vanlig Svensson. Därför gissar jag att de som känner personerna förmodligen har en likartad syn att MGM förmodligen är skyldig, fast de inte riktigt vill ta det till sig innan det är bekräftat.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StavjaBrott
Det talades ju initialt om att tjejen var på fest på onsdagen. Har det diskuterats någonting? Vänner förhörda? Ingen som sagt något på detta forum?
Svårt att komma i kapp i tråden.

Extremt tyst från vänner eller någon som ens känner till dem i denna tråd.
Får en ju att tänka att de inte haft någon väldigt stor umgängeskrets.
Citera
2019-11-22, 22:42
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boxlunch
Detta skulle jag vilja veta. Han hade väl ett par/3/4 dagar på sig om jag inte läst fel?

Kan ju vara dumpad vart fan som helst.

Ja en radie på åtminstone 10 mil känns inte orimligt när MGM haft så lång tid på sig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in