2019-11-22, 19:59
Medlem
Lachlans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Outsider-Man
Kanske. Men vågade sonen chansa på att få pappans stöd? Tveksamt. Jag tror inte det.

Vi får se.

Tror för övrigt inte (som den amatörpsykolog man vill vara) att det dröjer så många dagar innan MGM erkänner. Inte mord, men "vållande till annans död". Han ser ganska bräcklig ut på den bild jag sett (ja, jag vet, dåliga grunder, men ändå). Och DÄR kommer pappan stötta honom helhjärtat: "Min son kan inte ha dödat någon med avsikt. Aldrig, det var en olycka".

Innan tisdag?
Typiskt svenskt naivt och tro att kurden inte hade stöd av övriga klanen och pappan. Oavsett hur den mörka kurden har mördat henne så står klanen upp för varandra. Det gör klanerna kompromisslöst. Har hans korta kurdiska stubin bränts av och han mördade henne i vredesmod så är det bara att ringa klanen så hjälper de till att dumpa och ta bort spår. Vill mörkerkurden ha ett planerat mord så ställer klanen upp efter en snabb handläggning. Så funkar kurder.

Vad tror du att en svensk tjej har för värde för primitiva kurder? Inte mycket kan jag säga. Klanens heder vs svenska tjej. En enkel match.
Citera
2019-11-22, 20:00
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bambambi
Hade mitt barn varit i sonens sits och jag sett att hen sovit dåligt skulle nog jag tänka att det beror på ovisshet och saknad

Mm, och det är sannolikt batikhäxvarianten på reaktion.

Vi vanliga normala skulle direkt fatta misstankar om att sonen kan ha med W försvinnande att göra.

Man måste se allting i en kontext, vissa har svårt för att göra det.
Citera
2019-11-22, 20:00
Medlem
monocerotiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheFortress
Okej. Men folktomt i övrigt med andra ord. Förhoppningsvis har militärområdet genomsökts.
Nattetid ja... Dock inte dagtid då det rör sig lite friluftsfolk. Dålig koll om detta område har sökts av, vore ypperligt arbete för militären
Citera
2019-11-22, 20:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Men om ett minderårigt barn kommer dit och begär skydd, så har de en skyldighet att genast anmäla till socialtjänsten!

Ja, självklart. Och inte fan håller de tyst när polis har en kille misstänkt för mord och hundratals är ute och söker dag som natt.
De kontaktar såklart polisen och talar om att hon lever, även om de inte röjer vart hon är någonstans.

Wilma hade sin familj att vända sig till, det är inte som att hon var ensam på jorden med enbart han och behövde fly.
Citera
2019-11-22, 20:04
Medlem
Hedersmord där hela släkten är inblandad, case closed
Citera
2019-11-22, 20:06
Medlem
TheFortresss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av monocerotis
Nattetid ja... Dock inte dagtid då det rör sig lite friluftsfolk. Dålig koll om detta område har sökts av, vore ypperligt arbete för militären

Vi får förmoda att eventuell bortforsling har skett nattetid. Ett inte helt ointressant område att ”begrava” någon vid en militäranläggning - vem kommer på att söka där liksom? Instämmer i övrigt om att det vore ypperligt tillfälle för militären att genomsöka terrängen i anslutning. Om det inte redan har skett alltså.
Citera
2019-11-22, 20:06
Medlem
Nu är det någon som skriver på styvmammans sida om att han sett Wilma leta lägenhet i Stockholm, vet inte om det betyder nått men om hon sökte sig dit och kanske gjorde slut?

Han skrev just nu och hade sett henne leta lägenhet på nån facebook grupp "Bostad Stockholm"

edit: skrev fel, han skrev på hennes systers sida
Senast redigerad av MollyCule 2019-11-22 kl. 20:18.
Citera
2019-11-22, 20:07
Medlem
Docklands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av monocerotis
Tänker du på Bjursjön

Nej, ca 3 km nordväst om Bjursjön
Citera
2019-11-22, 20:08
Avstängd
negrofobens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JustLikeMoney
Högst troligtvis är familjen Assyrier, Shabaz är ett Assyriskt (och Persiskt) efternamn. Assyrier är kristna. Fördrivna från Irak av Muslimer såsom Saddam.

EDIT: Även Tishko är ett Assyriskt namn. Så vad är källan på att han är Kurd (dessa två folkgrupper hatar varandra). Att han blir kallad Kurd på FB kan vara ett skämtsamt skällsord....
Ok! Syrianer är ju även de klanfolk om än inte lika kriminella och utan kurdernas klan och heder.
Vad har du mer än namnen?
Citera
2019-11-22, 20:09
Medlem
JustLikeMoneys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EliasAlucard
Kurd (liksom arab, turk osv) är visserligen skällsord, men det vore bra om ni kurder la ner er desinformation. Ingen assyrier heter tishko eller shabaz, än mindre ahmed. Jag förstår att hedersmord är pinsamt och så, särskilt om en av era egna har dödat en ung svensk tjej, men hedersmord är ert problem, och inget assyrier håller på med. Googlar man shabaz så får man fram hur många kurdiska sångare som helst, som denna:

shabaz zamani - shadya zamawanda:
https://www.youtube.com/watch?v=CwbPIBB61vE

Alla säger att den här Tishko är kurd, och då är han sannolikt det också. Möjligt att han kan vara en irakisk pseudo-arab också, vad det nu spelar för roll, muslim som muslim liksom, samma skit hela bunten.

Normalt sett har jag inget problem med att ni kurder hedersmördar era kvinnor, det är liksom era egna angelägenheter, och i längden innebär det dessutom att färre kurder föds, men att ni nu börjar hedersmörda unga svenska tjejer och skyller ifrån er detta på oss assyrier, är ju ändå lågt. Lär er ta ansvar för era egna problem.
Jag hade nog missförstått det där med namnen, det verkar som du säger att han faktiskt är Kurd.

Om det är mig du syftar på som kurd så kan jag tala om att jag är svensk med släkt och efternamn med anor till 1200-talet.
Citera
2019-11-22, 20:10
Medlem
monocerotiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheFortress
Vi får förmoda att eventuell bortforsling har skett nattetid. Ett inte helt ointressant område att ”begrava” någon vid en militäranläggning - vem kommer på att söka där liksom? Instämmer i övrigt om att det vore ypperligt tillfälle för militären att genomsöka terrängen i anslutning. Om det inte redan har skett alltså.
Fick notis att militär hjälpt till att sökt av delar i Bäveån idag.. Tror med på detta område norra Uddevalla med tanke på MGM uppväxt
Citera
2019-11-22, 20:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tomyhockey
är det polisen som säger till missing people vart dem skall söka
Det sker i samråd. För att inte störa sökhundarna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in