2019-11-22, 21:38
Medlem
FarbrorAdolfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av negrofoben
Du anar inte hur många platser som måste genomsökas.
Men det är ju logiskt att man till sist måste bryta upp källarförråd...

Brukar man inte börja med det som ligger närmast bostaden, förråd, garage etc?
Citera
Medlem
Eftersom allt verkar så galet uppenbart att man har rätt person anhållen kan jag inte för mitt liv se att polisen inte ska kunna knäcka honom.
20 år och sitter på sannolika skäl i en utredning mer ”upphausad” än på länge i Sverige.
Det ska mycket till att som 20-åring neka sig ur det här. Förhoppningvis pressar de honom på alla möjliga sätt, tidpunkter och konstigheter.
Citera
Medlem
Sveppss avatar
Citat:
Du anar inte hur många platser som måste genomsökas.
Men det är ju logiskt att man till sist måste bryta upp källarförråd...

Fattar inte varför man inte alltid börjar i fastigheten. Speciellt efter att ha sett huset på google maps, lite svårt att klampa ut genom ytterdörren (den står vid en väg) med en upprullad matta på axeln.
Citera
2019-11-22, 21:39
Medlem
Bara en tanke, måste vara extremt svårt att undvika spår när man dödar någon överhuvudtaget. Min tanke är att någon har hjälpt till den nu häktade, men måste vara extremt svårt att undvika spår, så i grunden om detta är planerat så är detta helt sjukt.

Pappan sa ju bara att han trodde på sonen som sa att han "inte gjort de" så antingen har du en människa häktad för något han inte gjort, eller så har du en mördare i buren. Och då en människa som inte är häktad som kan rensa bort mer bevis.

Sen om man ska tänka på att stycka en människa så måste du nästan vara sjuk i huvudet för att göra de utan psykiska problem, min tanke av de får mig att bli illamående.

Jag vill ju innerligt att wilma hittas vid liv, kommer säkert tyvärr inte hända, men får mig att tänka vad som borde vara rimligt när de kommer till förhörstekniker.
Citera
2019-11-22, 21:40
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Steff83
Jo. Men han verkar ha bott i Sverige länge och är rätt etablerad. Ingen sk "nyanländ".

Spelar ingen roll så länge kopplingen finns.

Traditioner och kultur är bekant inget som upphör när man kliver över gränsen.

Vore på sin plats att bena ut huruvida familjen är troende muslimer eller inte, kan ha relevans för fallet.
Citera
2019-11-22, 21:42
Medlem
Citat:
När man misstänker att det har funnits ett lik i en lokal eller utrymme. Typ bil mm

Angående likhundar så används dessa friskt även utomhus OCH för att söka av vatten, eftersom de kan känna liklukt under både mark och djupt vatten.
Citera
2019-11-22, 21:44
Medlem
Gobigorgohomes avatar
Själv tycker jag det är helt otroligt att en boj helt plötsligt flyter i bjursjön just nu när det är sånt här pådrag, det är inte till vanligheterna, det är alltså en otroligt liten sjö vi snackar om nu.
Citera
2019-11-22, 21:44
Medlem
Kattskatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CoolTrast
Hur såg "de andra där" ut..bedömer du att de var svenskar?

Ja två kvinnor, svenska.
Citera
2019-11-22, 21:46
Medlem
Kattskatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sotdykare
Har hästar vid Gustavsberg och undrar om det är någon idé att leta runt där imorgon, man ser ju rätt bra på höga hästar. Känner att om pojkvännen bodde på Göteborgsvägen kan ju det vara ett rimligt ställe men vet man om han hade tillgång till bil eller inte? Han orkar ju knappast bära en död kropp så långt

Körde där vid 17.30 tiden idag. Då letade de där...
Citera
2019-11-22, 21:47
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WallOfAdamant
Får ni fjantar dopaminkickar när ni blir upprörda å Wilmas vägnar när nån skriver nått elakt om att hon brände kål?
Nej, det kan hända den bästa när man gör kålpudding.
[OnT]
Tishko, verkar främst vara ett kurdiskt namn.
Shabaz, antyder att man kan vara muslim.
Ahmed, ett världsomspännande muslimskt namn.
Saed (pappans), vanligt Irakiskt namn.

Kan förstås tas med en nypa salt men nu börjar jag tvivla på att det är en kristen familj.
Senast redigerad av Tomato 2019-11-22 kl. 21:49.
Citera
2019-11-22, 21:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av herrume
Kan hon vara dumpad i närheten av bostaden typ sopcontainer eller liknande

Mer troligt iså fall är att hon dumpats i en soppress, enligt nån i tråden så jobbade kurden på en restaurang med tillgång till en sådan.
Citera
2019-11-22, 21:48
Medlem
longbow4ys avatar
Han jobbar på hemtjänsten.
Då har man nycklar till brukarna.

Kan han varit så förslagen så att han gömt WA hemma hos någon äldres brukarens bostad? Ett förråd, garage uthus eller liknande.

Han gjorde några arbetspass innan han hämtades in. Då har han bil, nycklar och alibi.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in