2019-11-22, 21:24
Medlem
Kan hon vara dumpad i närheten av bostaden typ sopcontainer eller liknande
Citera
Medlem
monocerotiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheFortress
Har du möjlighet till det, så tror jag att det är en mycket bra idé. Har du tillgång till hund så är det ännu bättre. Och om du har möjlighet, kolla gärna ifall det finns kameror vid anläggningen.

Önskar att jag kunde hjälpa till också.
Har en vass spårhund dock inte tränad för ändamålet. Ja ibland finns inte möjligheten men du visar ändå att du vill.
Citera
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vatcha
Jag bor i Uddevalla och har letat vid tre olika platser, uppe vid havskuren återvinningscentral i skogen runt om, nere vid landbadet och vid samneröds skjutbanor där flera poliser söker, talade med en polis som gick med hund och sökte, han tyckte det lät intressant med havskuren och skulle ta en tur dit. Fikk söker runt om skogen uppe vid kuröd som ligger nära denna skjutbana.
Imorgon ska jag upp och leta vidare vid småvägar och skogen i norra Uddevalla, en bit förbi havskuren.

Jag har för mig det även finns en rejält lång serviceväg (grusväg) jämte Havskuren.
Den är rimligtvis kollad, men ändå värt att nämna, då jag också anser dom norra delarna bör ägnas intresse.
Följer man den här servicevägen med några höger/vänster-svängar så kommer man till Bjursjön.
Mycket enslig väg, med många knutpunkter.
Citera
2019-11-22, 21:25
Medlem
hippilis avatar
Någon som känner till något som kallas för kalkvägarna? Om jag har fattat rätt ska det vara ett stort område med en labyrint med vägar öster om uddevalla som dom tippade kalk en gång i tiden men vägarna är körbara och ska vara ödemark och inga hus
Citera
2019-11-22, 21:25
Avstängd
negrofobens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
När ska man använda likhundar?
När man misstänker att det har funnits ett lik i en lokal eller utrymme. Typ bil mm
Citera
2019-11-22, 21:27
Medlem
monocerotiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svepps
Jag funderar på att åka också. Är det nattsökningar också?
Det har det varit. Säkrast att du kontaktar FIKK
Citera
2019-11-22, 21:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
Jag har för mig det även finns en rejält lång serviceväg (grusväg) jämte Havskuren.
Den är rimligtvis kollad, men ändå värt att nämna, då jag också anser dom norra delarna bör ägnas intresse.
Följer man den här servicevägen med några höger/vänster-svängar så kommer man till Bjursjön.
Mycket enslig väg, med många knutpunkter.
Den väg du skriver om går bland annat till Bjursjön och fortsätter man förbi Bjursjön kan man komma till Dynamitbacken. Det finns även flertalet småvägar längst den vägen som går åt flera olika håll.
Citera
Medlem
Sveppss avatar
Läser på aftonbladet nu att polisen är i källaren och lägenheten med bultsaxar och kofot. Nu alltså! Varför inte i onsdags?
Citera
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Är MGM av irakisk kurdisk börd?

Det är vad jag tror.
Jo. Men han verkar ha bott i Sverige länge och är rätt etablerad. Ingen sk "nyanländ".
Citera
2019-11-22, 21:31
Medlem
tomyhockeys avatar
polisen söker i bostaden efter 1 vecka

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/g71WQL/stor-polisinsats-vid-haktade-mannens-bostad
Citera
2019-11-22, 21:34
Avstängd
negrofobens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svepps
Läser på aftonbladet nu att polisen är i källaren och lägenheten med bultsaxar och kofot. Nu alltså! Varför inte i onsdags?
Du anar inte hur många platser som måste genomsökas.
Men det är ju logiskt att man till sist måste bryta upp källarförråd...
Citera
2019-11-22, 21:36
Medlem
firebird1974s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Torshammarn
Fattar inte att polisen inte sätter sina superutredare från sthm på GM och får honom att berätta vart hon finns. Han vet ju och hur lätt är det hitta henne i all terräng på chans?

Spelar ingen roll om så polisen hämtar in FBI vill inte MGM prata så gör han inte det finns ingen lag på att en misstänkt måste svara på polisens frågor,han kan hålla käft enda till hovrätt om han vill
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in