2019-11-22, 19:51
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dockland
Klart de varit där innan.

Självklart, men att man inte sökt klart här direkt, är inget annat än skandalöst.
Detta var platsen hon senast sågs på, detta är platsen mgm greps på och det är först idag man börjar bryta upp dörrar och fönster i vad som ser ut som källare/förråd.
Citera
Medlem
monocerotiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheFortress
Tack för klargörande.

Dynamitbacken där man har påträffat fynd, om jag ej missminner mig? Och ett gammalt militärt område som jag förmodar inte är i bruk överhuvudtaget?
Övningar förekommer dock inom begränsade områden
Citera
Medlem
Gobigorgohomes avatar
Har tydligen varit massa poliser idag runt och uppe på skansberget.
Citera
2019-11-22, 19:52
Medlem
Nej. Vid en husrannsakan skall man undersöka bostad, förråd, vindsvåningar och bilar etc. JAG köper inte att man letade efter en levande person i förrgår eller när husis genomfördes.

Citat:
Be inte om ursäkt. Det finns värre rövhattar i tråden än vi.

Första gången letar man givetvis efter person, levande eller avliden, och det är väl prio 1. Senare, beroende på vad som framkommer i förhör och utredningen i övrigt kan de återbesöka valda ställen/platser. Ibland hittas det grejer, mobiltelefon, alternativa mordvapen, rep, buntband, tejprullar m.m. som kan hjälpa till med pusselbitarna.
Citera
2019-11-22, 19:53
Medlem
TheFortresss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av monocerotis
Övningar förekommer dock inom begränsade områden

Okej. Men folktomt i övrigt med andra ord. Förhoppningsvis har militärområdet genomsökts.
Citera
Medlem
K.Blomkvists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tomyhockey
är det polisen som säger till missing people vart dem skall söka

JA!

Polisen delar ut vissa segment på kartan som man ska söka igenom.
Jag har varit med i MP nu totalt 7 gånger så jag vet.
Citera
Medlem
Lifeisnows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Outsider-Man
Jag tror inte som du. Vågade MGM chansa på det? Men har inga problem med att erkänna om det visar sig vara fel.
Vi kan ha fel båda två..men jag tror pappan kan ha forslat bort Wilma med ev hjälp av hans inneboende..?..och sagt till sonen att hålla käft..du el jag vet nada om pappans förflutna...
Citera
2019-11-22, 19:54
Medlem
Haloumis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KSP
Nej! Jag blir tokig! Varför har man inte gjort detta i ett tidigare skede? Vad har man prioriterat? En särskild händelse var det från början Fan vad arg jag blir 🤬

Det där fönstret är på bottenvåningen. Han bor på tredje våningen. Ingen aning varför man bryter i ett fönster där nere. Skumt är det.
Citera
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haloumi
Nej. Runka inte upp ett stånd över det. Jag har sett tekniker gå in i hans lägenhet för flera dagar sedan. In och ut. Otroligt om du missat det. Har rapporterats i media dessutom.

I lägenheten ja - säkert.
Men titta på materialet - idag bryter dom ett fönster från utsidan. Detta skulle såklart gjorts långt tidigare. Dom har inte sökt fullständigt i denna fastigheten, förrän möjligtvis idag.
Citera
Medlem
monocerotiss avatar
Citat:
Vad heter den lite större sjön ca 4-5 km norr om Uddevalla? Lite nordväst alltså.
Tänker du på Bjursjön
Citera
2019-11-22, 19:57
Medlem
EliasAlucards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JustLikeMoney
Högst troligtvis är familjen Assyrier, Shabaz är ett Assyriskt (och Persiskt) efternamn. Assyrier är kristna. Fördrivna från Irak av Muslimer såsom Saddam.

EDIT: Även Tishko är ett Assyriskt namn. Så vad är källan på att han är Kurd (dessa två folkgrupper hatar varandra). Att han blir kallad Kurd på FB kan vara ett skämtsamt skällsord....
Kurd (liksom arab, turk osv) är visserligen skällsord, men det vore bra om ni kurder la ner er desinformation. Ingen assyrier heter tishko eller shabaz, än mindre ahmed. Jag förstår att hedersmord är pinsamt och så, särskilt om en av era egna har dödat en ung svensk tjej, men hedersmord är ert problem, och inget assyrier håller på med. Googlar man shabaz så får man fram hur många kurdiska sångare som helst, som denna:

shabaz zamani - shadya zamawanda:
https://www.youtube.com/watch?v=CwbPIBB61vE

Alla säger att den här Tishko är kurd, och då är han sannolikt det också. Möjligt att han kan vara en irakisk pseudo-arab också, vad det nu spelar för roll, muslim som muslim liksom, samma skit hela bunten.

Normalt sett har jag inget problem med att ni kurder hedersmördar era kvinnor, det är liksom era egna angelägenheter, och i längden innebär det dessutom att färre kurder föds, men att ni nu börjar hedersmörda unga svenska tjejer och skyller ifrån er detta på oss assyrier, är ju ändå lågt. Lär er ta ansvar för era egna problem.
Citera
2019-11-22, 19:59
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Outsider-Man
Du vet ju eg lika lite som jag om han är "bräcklig" eller inte. Bara min känsla att han inte kommer att orka att blåneka sig igenom förhör efter förhör. Det frestar på. Tror inte han är tillräckligt stark för det.
Vad har framkommit som indikerar att han skulle vara typ kriminell då? (och då räknar jag inte in att han är påstått svartsjuk)

Att han är kriminell har inte framkommit, vi vet bara att han är misstänkt för mord. I häktningsframställan vet de inte vad han gjort Mellan 2007 och 2013. Blir han åtalad så kanske de har lyckats ta reda på var han var och vad han gjorde under denna tid. Det var ju inte att vanligt arbete där man betalar skatt eller en skola, för sådant syns. Sedan kanske han bryter ihop i förhör, hoppas det, men inte för att han är bräcklig. Ponera att han är GM. Då har han mördat, gömt kroppen, postat efterlysningar på Facebook, vägrat att tala med flickans familj. Vad verkar bräckligt där? Planering och kallblodighet snarare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in