Citat:
Ursprungligen postat av
tnem
Hejar man på andra och är allmänt trevlig, så tror jag viljan att ange någon minskar.
Missköter man sig så är risken större.
funkar säkert på många ställen.
men tyvärr så känner vi alla till varandra på mitt gym och det är alltid socialt och trevligt mellan alla olika individer oavsett vilket liv man lever utanför gymmet, tyvärr så är det ledningen för Actic som gladeligen släpper in polisen och sedan är det polisen själva som oftast väljer ut folk.
sen väljer polisen ut dom som dom misstänker men också några som har väldigt låg misstanke grad just för att de ska se mer slumpmässigt ut.
3 gånger har dom nu slagit till mot Actic i Stockholm/Tyresö på 2 veckor.
antingen hoppas dom på en eller flera specifika personer eller så har dom hög misstanke mot gymmet.
dom försökte stoppa en bekant utanför gymmet som bara gick vidare, alltså utanför kan dom inte göra något om du inte är skäligen misstänkt.
men de flesta blir nervösa och går med på prov utan koll på sina rättigheter.
sjukt tröttsamt med detta, visst det är förbjudet och olagligt.
men de måste finnas bättre saker att lägga energi på istället för att jag folk som använder preparat men utöver det faktiskt sköter sig och betalar skatt å så vidare.
funderat på att gå ihop med några vänner för att tillsammans kunna prata med någon advokat eller liknande för att få veta hur man faktiskt kan gå tillväga vid eventuellt tillslag mot gymmet.
drygt att ändra sina rutiner helt när man samtidigt har sin familj å tänka på också.