2019-11-22, 15:42
Medlem
Haloumis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tomato
Av vad jag har läst och förstått öppnade han aldrig dörren?

Vi har nog ingen bekräftelse av det där. Mer än att dom knackade på, och att han inte öppnade. Sedan upptäckte dom att han var där inne, och sen fick dom kontakt. På vilket sätt dom fick kontakt vet jag inte.
Citera
2019-11-22, 15:45
Medlem
Willow1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haloumi
Vi har nog ingen bekräftelse av det där. Mer än att dom knackade på, och att han inte öppnade. Sedan upptäckte dom att han var där inne, och sen fick dom kontakt. På vilket sätt dom fick kontakt vet jag inte.

Länk på det!
Är detta din tolkning, för jag har läst allt men inte detta.
Föräldrarna fick ingen kontakt enligt dem själva. Åkte dit, inte ett knyst och ingen öppnade. Men lampan lyste. Thats it
Citera
2019-11-22, 15:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Podde
Varför skulle hon gömma sig? Och varför i skogen av alla ställen? Har tyvärr ingen titel som överlevnadssexpert men det är nog rätt dåligt med mat i skogen såhär års. Stora frågan är isåfall varför hon inte tog med sig mat innan hon bestämde sig för att gömma sig i skogen?

Nej jag tror inte heller hon gömmer sig i skogen utan var bara ett antagande då polisen endast sökt i skogsområden och MGMs bostad (enligt media). Tyckte av den anledningen att de bara var märkligt att de inte sökte med helikopter.

Mer sannolikt (enligt mig) att hon hålls inlåst i en källare om brott har begåtts. Men polisen har nog bra mycket bättre erfarenhet än mig och hoppas innerligt detta klaras upp så familjen kan få ro.
Citera
2019-11-22, 15:48
Medlem
Bambambis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Inte heller fått svar. Det är nog på gång. Ska ju skrivas också.
Det finns här i tråden, har det på mob men vet inte om det bara räcker att länka?
Citera
2019-11-22, 15:49
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zebop
Tror nog att det är mer intressant för målet och tråden vad MGM’s inneboende som var ca fem till antalet heter och gör. Än att gång efter gång ta upp vad Wilmas föräldrars och syskons namn är.
Att du skiter i vad jag tycker än bara nonsens, det visade du ju alldeles nyss.

Så återigen: Vad sysslar samtliga av MGM’s fars inneboende med ?
För någon har troligen varit behjälplig med såväl fordon och kanske bärhjälp

På adressen är dessa personer folkbokförda

Shabaz Ahmed Saed (44, man, gift) pappa
Shahwnam Aziz (39, kvinna, gift med pappan)

Kamaran Ali Ghafoor Ghafoor (43, man, ogift)
Rebwar Hama Salih Salih (43, man, ogift)

Shaysta Nadjmaddin Mahmoud (22, kvinna)

Källor:
https://mrkoll.se/resultat?n=&c=Friarleksvägen+3+Uddevalla&min=16&ma x=120&sex=a&c_stat=all&company=
https://www.ratsit.se/19750624-Shabaz_Ahmed_Saed_Uddevalla/aHv9tE_qQDVpUXR6wMDxsnhziPlNJGfTEfvi-ENibw8#merInfo

Så frågan är - Vad sysslar de två andra 43-åriga männen med?
Citera
2019-11-22, 15:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bambambi
Det finns här i tråden, har det på mob men vet inte om det bara räcker att länka?

Det som ligger i tråden är framställan kl 10, det man har skickat förfrågan om nu är protokollet för häktningen.
Citera
2019-11-22, 15:50
Medlem
Willow1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nicememesbro
Nej jag tror inte heller hon gömmer sig i skogen utan var bara ett antagande då polisen endast sökt i skogsområden och MGMs bostad (enligt media). Tyckte av den anledningen att de bara var märkligt att de inte sökte med helikopter.

Mer sannolikt (enligt mig) att hon hålls inlåst i en källare om brott har begåtts. Men polisen har nog bra mycket bättre erfarenhet än mig och hoppas innerligt detta klaras upp så familjen kan få ro.

De har drönare
Citera
2019-11-22, 15:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nitlip
Sture blev dömd fast han inte utfört dåden flera ggr

Det är ändrat sedan dess, och man kan också konstatera att Sture själv var pådrivande att dömas.

Citat:
Ursprungligen postat av tinkyminky
Har bett om protokollet men har inte fått svar ännu.

Bra dom skriver extremt sakta, så man får vänta.
Citera
2019-11-22, 15:51
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haloumi
Här, med uppgifter från expressen har familjen uttalat detta.
Citat:
Efter att de inte fått tag på Wilma så försökte familjen kontakta pojkvännen. Men när han inte heller svarade så trodde de att paret försvunnit tillsammans.

"Knackade på"
– Han bara undvek oss när vi försökte kontakta honom. Till slut knackade Wilmas pappa på och då vägrade han öppna. Det var tänt hemma men ingen öppnade och han försökte varken höra av sig till oss eller försökte ringa. Han har inte svarat någon av oss, säger kvinnan, som var den som fattade misstankar, till Expressen.

Familjen berättar vidare att de såg att pojkvännen var aktiv på sociala medier, till skillnad från Wilma.

Till slut fick de dock tag i pojkvännen, men han verkade inte bry sig särskilt mycket över att Wilma var borta, och då kontaktade man polisen.
https://www.google.com/amp/s/nyheter24.se/amp/nyheter/936300-familjen-om-misstankta-mordet-pa-17-ariga-wilma-en-mardrom
Citera
2019-11-22, 15:53
Medlem
oenophiles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
På tal om att spekulera. Var det inte så att pappan hade någon slags bilverkstad eller liknande?
Borde finnas gott om utrymme som går att spola av med högtryckstvätt efter styckning/hantering av lik.

Ja, och en del verkstäder erbjuder ju tom invärtes bilstädning, så det där kan dom väl.

Pappan har 221 vänner på Facebook. Av dessa har ca 19 svenska namn, resten har sedvanliga arabnamn.

Det intressanta med de svenska namnen är att åtminstone sex av de svenska jobbar på Brandt fordon AB, och flera av de andra på Toveks bil AB.
Så någon koppling till dessa företagen har han. Kan ju vara så enkelt att han köpt bil där iofs.

Men om man köper bil har man ju rimligtvis en lön och ett arbete, och jag hittar inte någonstans var han skulle jobba.

Finns bara en post i hans historik från 2011 om att han ”checkat in på jobbet -sjukhem”.
Citera
2019-11-22, 15:54
Medlem
Haloumis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tomato
Här, med uppgifter från expressen har familjen uttalat detta.
https://www.google.com/amp/s/nyheter24.se/amp/nyheter/936300-familjen-om-misstankta-mordet-pa-17-ariga-wilma-en-mardrom

Ja precis. Han öppnade inte. Var mitt uppe i städningen just då, enligt min teori.
Citera
2019-11-22, 15:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bambambi
Tror du har framställan. Eller du har fått protokollet?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in