2019-11-22, 13:11
Medlem
okok1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kattskatt
Jag åkte och tittade och pratade med personerna där och såg eländet. Enligt min och deras bedömning är det slaktrester.

Fanns det kläder eller annat med?
Citera
2019-11-22, 13:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dockland
Nej, men uppsåt.

Semantik bara. Dom betyder samma i princip samma sak.
Citera
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejFrans
Dom sa det på radion precis.

P4 väst.
Länka till det är du vänlig. Eller sluta sprid lögner.
Finns inget sånt i vare sig SvT nyheter eller SR.
Citera
Medlem
rotesaus avatar
Nu startar sändningen på Bohusläningen.
Citera
2019-11-22, 13:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wrucebayne
Jag undrade bara hur man kan ange att någon dött, och inte allra minst på ett specifikt datum, utan kropp?

Datumet/tiden kan ju ha att göra med att hennes mobil dog då?

Kanske också framgått att mobilen inte slagits av "på normalt vis" eller att batteriet tagit slut.

Alltså att det tyder på att den slagits sönder.
Citera
2019-11-22, 13:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hummm..
Hittar ingen gata/väg som heter så. Felstavat?

Väg 172. Sök på kopperöd på Google maps.
Citera
2019-11-22, 13:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Followtherainbow
Nej det handlar väl mer om uppsåtet. Om man har uppsåt att döda någon ?
Uppsåtet är svårbevisat i det här fallet beroende på hur hon dödats. Det finns dock ändå utrymme i lagen att döma för mord, s. k. likgiltighetsuppsåt, dvs att han visste om att handlingen skulle medföra att hon dog men han fortsatte ändå.

Dråp kan det bli om försvaret lyckas bevisa att brottet skett plötsligt (t ex under ett bråk) och inte med uppsåt att döda, att det funnits olyckliga omständigheter (som att hon ramlat efter ett slag och slagit huvudet i något). Det ligger alltså på försvaret att påvisa ett alternativt händelseförlopp för att få en lägre rubricering.
Citera
2019-11-22, 13:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HejFrans
En gång till fast på svenska tack

Berått mod är nog vad som avses.
Citera
2019-11-22, 13:16
Medlem
sfrges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Sant, detta är, än så länge, väldigt ovanligt. Det enda fall jag kan komma på var väl en gubbe som slagit ihjäl frun, som senare mördades av sönerna & sänktes i havet. Minns inte alla detaljer, men det finns en tråd om fallet.

Precis. Han dumpades i havet på västkusten.
Det var någon dykare dom hittade kroppsdelarna.
Det gick ju aldrig att bevisa vem som mördat gubben men sönerna kändes som starka kandidater.
Karln var ganska hemsk tydligen.
Citera
2019-11-22, 13:17
Medlem
Kattskatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Menar du att man kunde skilja det från människorester alltså?

Det var styckat av ett proffs men konstigt dumpat precis vid vägkanten. Tycker det känns lite egendomligt ändå. Att dumpa det vid vägen speciellt nu när alla vet att man letar... Revben, en del kotor och andra köttslamsor/ delar jag inte kunde identifiera. Jag hindrades att ta bilder av de andra där.
Citera
2019-11-22, 13:17
Medlem
53....so whats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Klart farsan är inblandad på något vis. Men jag fattar inte detta envisa dillande om att man inte skall kontrollera alla bilar som GM kan ha haft tillgång till. Bara på grund av [orsaker]. Speciellt när det är så enkelt att kontrollera det.

Till 99% så hittar man inget, men det vore efterblivet att ändå inte kontrollera det. ilket man självklart redan har gjort, om han nu haft tillgång till fler bilar.

Jag vet att detta är en bagatellartad parentes. Jag bara retar mig på dumhet & vill utrota den.

Jag är nog inne på den linjen oxå. Nåt har hänt i lägenheten, grabben ringer farsan, farsan fixar undan offret med hjälp av kompisar. Sen kan båda stå där och bedyra att dom inte vet vart hon är, som ju är sant.
Citera
2019-11-22, 13:19
Medlem
Är vägen där det nu har hittats något styckat en väl trafikerad väg eller är den ödslig? Ligger den i det område som det redan har sökts i?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in