2019-11-22, 13:01
Medlem
Goliat1982s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejFrans
Ja

Nej, så är det inte!
Citera
2019-11-22, 13:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Det är ju inte helt säkert att han vet var liket finns. Kanske släkten ombesörjde hanteringen medan han var på jobb & försökte uppträda normalt.

haha ... fyfan, isf är det ju heeeeelt sjukt i hövve! =D
Jag hade dragit min son i kalingarna ner till polisstation i låst in honom själv!
Citera
2019-11-22, 13:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kattskatt
Min vän körde Kopperödvägen i Norra Uddevalla och där låg det något som såg ut som något styckat. Hon kunde inte se om det var ett djur el en människa men polisen är kontaktad. Hon är mycket uppstressad efter det hon sett. Det låg precis vid vägen.
Låter som om det hon såg borde hittats för länge sen om det låg så öppet? Bra att polisen är underrättad. Det har gått lång tid nu och massor av folk har letat efter henne. Svensk polis är också, tyvärr, ganska vänliga i sina förhör. Men han lär ljuga - det som är bra med lögner är att man måste ha ett väldigt bra minne. Så han har säkert trasslat in sig i sina svar.
Citera
2019-11-22, 13:03
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Emoist
Hans farsa jobbar på/äger verkstad, snillet

Som nån skrev har bergsturken (farsa) många bilar skrivna på sig enligt upplysningen.

Han som Loooovade att sonen var ledsen över försvinnandet, när alla övriga beskrivit MGM som oberörd,, JA han..
Klart farsan är inblandad på något vis. Men jag fattar inte detta envisa dillande om att man inte skall kontrollera alla bilar som GM kan ha haft tillgång till. Bara på grund av [orsaker]. Speciellt när det är så enkelt att kontrollera det.

Till 99% så hittar man inget, men det vore efterblivet att ändå inte kontrollera det. ilket man självklart redan har gjort, om han nu haft tillgång till fler bilar.

Jag vet att detta är en bagatellartad parentes. Jag bara retar mig på dumhet & vill utrota den.
Citera
2019-11-22, 13:04
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av whatthefuck
Rätta mig gärna om jag misstar mig.

Om man ska dömas för mord. Måste det inte vara utan rimligt tvivel att man planerat dådet innan?

Nej det handlar väl mer om uppsåtet. Om man har uppsåt att döda någon ?
Citera
2019-11-22, 13:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av HatadAvGud
Skulle han mot all förmodan bli fri, så är snubbens enda chans att undvika slås ihjäl att fly landet. Och förr eller enare kommer någon nysta ut var han i så fall befinner sig ändå. Tror inte hans egna kurder kommer vara alltför glad att han springer lös.

Det där lät inte så smart.
Slå ihjäl en oskyldig människa.
Tänk om dom hittar den riktiga mördaren.

Vilken miss. - Fan Gubbar, vi slog ihjäl fel Afghan-kurd-muslim-terrorist-kulturberikare.
Citera
2019-11-22, 13:05
Medlem
sfrges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HatadAvGud
Skulle han mot all förmodan bli fri, så är snubbens enda chans att undvika slås ihjäl att fly landet. Och förr eller enare kommer någon nysta ut var han i så fall befinner sig ändå. Tror inte hans egna kurder kommer vara alltför glad att han springer lös.

Det är en myt att alla hatade personer mördas.
Hur populär tror du Hagamannen är?
Han lever fortfarande.
Samma med Mats Alm. Alla är övertygade om att han mördade Linda men han går runt i samhället som om allt är frid och fröjd.
Det skall mycket till innan man går och mördar någon. Man kanske har ett ordnat liv med familj och sånt och då vågar man inte riskera att åka dit för mord.
Citera
Medlem
Uddevalla svårt område att söka i – "Vi har tagit in specialhundar"
Uddevalla är ett svårt område att söka i, eftersom det finns mycket vatten i och omkring Uddevalla. Därför har man tagit in hundpatruller från stora delar av landet, som är utbildade för att söka i vatten.

https://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=125&artikel=7349618

I morse står detta och då är frågan hur effektivt och snabbt man arbetar om man inte tagit in specialhundarna innan.
Citera
Medlem
Hummm..s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kattskatt
Min vän körde Kopperödvägen i Norra Uddevalla och där låg det något som såg ut som något styckat. Hon kunde inte se om det var ett djur el en människa men polisen är kontaktad. Hon är mycket uppstressad efter det hon sett. Det låg precis vid vägen.

Hittar ingen gata/väg som heter så. Felstavat?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Followtherainbow
Nej det handlar väl mer om uppsåtet. Om man har uppsåt att döda någon ?

Har han uppsåt så har han till viss del planerat mordet.
Vissa planeringar är dock sämre planerade än andra och kan vara högst impulsiva.
Fortfarande finns någon form av planering

"nu ska jag ha ihjäl dig din jävel" typ.
Citera
2019-11-22, 13:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Ange källa eller lägg ner. Du har hittills mest tjafsat i tråden och din tillförlitlighet är nära noll.

Dom sa det på radion precis.

P4 väst.
Citera
2019-11-22, 13:06
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sfrge
Det är en myt att alla hatade personer mördas.
Hur populär tror du Hagamannen är?
Han lever fortfarande.
Samma med Mats Alm. Alla är övertygade om att han mördade Linda men han går runt i samhället som om allt är frid och fröjd.
Det skall mycket till innan man går och mördar någon. Man kanske har ett ordnat liv med familj och sånt och då vågar man inte riskera att åka dit för mord.
Sant, detta är, än så länge, väldigt ovanligt. Det enda fall jag kan komma på var väl en gubbe som slagit ihjäl frun, som senare mördades av sönerna & sänktes i havet. Minns inte alla detaljer, men det finns en tråd om fallet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in