2019-11-22, 12:18
Medlem
Willow1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Och hur applicerar du det på det här fallet? Har hon blivit inlåst och slagen? Att spekulera är en sak, men du kommer med påståenden som är gissningar utan att ens säga att du gissar. I Sverige är det tillåtet för en man på 22 att vara ihop meden 17-åring.

Läs igenom lagen 2005:225
Han kommer omhäktas 👍🏼
Det är inte åldern i fråga om sexuellrelation Han är 22 han har enligt lag ansvar över henne eftersom hon är minderårig och bor med honom. Sen kan detta bli en tolkningsfråga eftersom de redan samlar in bevis mm
Citera
2019-11-22, 12:20
Medlem
aina08s avatar
Fortfarande inga "vänner" som dykt upp här?
Måste ju vara väldigt ovanligt att ingen som "känner" de inblandade skriver nåt här.
Vänner vänner, skolkompisar, vänner från förr, grannar osv. Ingen?
Citera
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejFrans
Det behöver inte alls betyda att dom har något konkret.

Sannolikt har du fel.

Polisen citat;

På sannolika skäl misstänkt
På sannolika skäl misstänkt är en högre grad av misstanke. Misstanken mot en person framstår vid en objektiv bedömning som berättigad, och grundas på bevis i det enskilda fallet.
Citera
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Inget bra ställe att dumpa en kropp om man måste exponera sig för trafikanter före eller efter dumpningen, det förstår även du, så lägg ner.

Lägg därtill att det kan finnas kameror på bron.

Räkna inte med att GM dumpat kroppen på en bra plats.
Citera
2019-11-22, 12:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Willow1
Han kommer omhäktas 👍🏼
Det är inte åldern i fråga om sexuellrelation Han är 22 han har enligt lag ansvar över henne eftersom hon är minderårig och bor med honom. Sen kan detta bli en tolkningsfråga eftersom de redan samlar in bevis mm

Det där med bor hos honom undrar jag lite över då hon inte är skriven på den adressen.
Iofs är det inte ovanligt att ungdomar bor eller sover över hos varandra men sambo är kanske inte rätt benämning här? Det är föräldrarna som har ansvar för sina barn inte en pojkvän.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skrattgrabben
Tackar samtliga för förklaringen. Men vad menas med att dom har tekniska bevis? Då är det inte bara snack som har påverkat det "sannolika skälet"? Utan också något som kopplar honom? T.ex fingeravtryck och dna typ eller?

JA
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Sannolikt har du fel.

Polisen citat;

På sannolika skäl misstänkt
På sannolika skäl misstänkt är en högre grad av misstanke. Misstanken mot en person framstår vid en objektiv bedömning som berättigad, och grundas på bevis i det enskilda fallet.

Länka gärna

Är detta rent allmänt eller om fallet i fråga?
Citera
2019-11-22, 12:22
Medlem
Kan ngn länka misstankegraderna och vd som krävs för att få till häktning på dessa åt Frans hinner in inte själv nu
Citera
Medlem
Ynglingasagas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Willow1
Han kommer omhäktas 👍🏼
Du hänvisar till en lag om läkarundersökning. Vad har det med saken att göra?
Citera
Medlem
Citat:
Enligt åklagarens häktningsframställan ska det misstänka mordet ha begåtts i Uddevalla för en dryg vecka sedan, torsdagen den 14 november.

Citat:
– Efter förhör med den misstänkte och med personer som allteftersom är intressanta i utredningen samt utifrån omständigheter som framkommit i tekniska undersökningar har jag beslutat att begära mannen häktad på sannolika skäl misstänkt för mord, säger Caroline Fransson, vice chefsåklagare och förundersökningsledare, i pressmeddelandet.

https://www.gp.se/nyheter/v%C3%A4stsverige/man-beg%C3%A4rs-h%C3%A4ktad-efter-wilmas-f%C3%B6rsvinnande-1.20649970

Att de är övertygade om vilket datum mordet begicks tyder på stark teknisk bevisning som troligtvis hittats i lägenheten. Undrar vilka personerna är som är intressanta i undersökningen och vars förhör har stärkt misstankarna mot de gripne. Och vad de kan tänkas ha sagt.
Citera
Medlem
whatthefucks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Jag tror att det handlar om att släpa kroppen.
Kan iofs vara det som grannarna hörde i trapphuset.

Men jag vet i fallet med mordet på Tova, insåg Billy ganska snart att han behövde ett transportmedel. Han använde en skottkärra.

Han hade gott om tid på sig, bodde ensligt på landet och ingen var på plats. Om han hade tyckt att det gick bra att släpa bära henne till vattnet, då kanske han inte hade gjort sig omaket med skottkärran som sedan upptäcktes saknad.

Jag tror man får svårt att få ett grepp om någon kroppsdel då alla muskler är helt avslappade innan likstelheten träder in. Att hålla någon under armarna kräver att du har ett mycket fast grepp då armarna på den lealösa kroppen kommer att glida upp. Efter ett tag kommer det att bli et mycket tungt arbete.

Nu får jag bilder framför mig att det verkar vara rätt bökigt att förflytta en kropp. Ensam. Ner för trappor. Vilken våning bor han på?
Citera
2019-11-22, 12:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Jag tror att det handlar om att släpa kroppen.
Kan iofs vara det som grannarna hörde i trapphuset.

Men jag vet i fallet med mordet på Tova, insåg Billy ganska snart att han behövde ett transportmedel. Han använde en skottkärra.

Han hade gott om tid på sig, bodde ensligt på landet och ingen var på plats. Om han hade tyckt att det gick bra att släpa bära henne till vattnet, då kanske han inte hade gjort sig omaket med skottkärran som sedan upptäcktes saknad.

Jag tror man får svårt att få ett grepp om någon kroppsdel då alla muskler är helt avslappade innan likstelheten träder in. Att hålla någon under armarna kräver att du har ett mycket fast grepp då armarna på den lealösa kroppen kommer att glida upp. Efter ett tag kommer det att bli et mycket tungt arbete.
Kan han ha rullat in kroppen i en matta och slängt upp på ryggen? Han måste haft en bil
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in