2019-11-22, 08:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av negrofoben
Tror inte det. Ifall rätten inte köper sannolika går han ju loss.

Nej tvärt om, om åklagaren går ut hårt och sätter lite press kan ju domstolen sen välja att häkta på den lägre misstankegraden om dom inte tycker att det som framkommit räcker .
Men visar sig åklagaren svag och bara begär på den lägre misstankegraden finns ju inget spelutrymme. Antigen håller det eller inte då .
Alltså ett psykologiskt spel 🙂
Citera
2019-11-22, 08:24
Medlem
monocerotiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vemsa
Två svarta sopsäckar borde räcka, finns på bla Ica. En över huvudet och en över benen, sen tejpa ihop och bära ner till soprummet. Orsaken till att människor styckar är bla att de inte har tänkt på att man kan slänga hela lik i soprum. Vet man dessutom när sophämtning sker så kan man vänta tills precis innan dess med att bära ner liket.
Ni får dock inte använda er av denna metod!
Du tror inte det verkar misstänksamt bland 10liters påsar samt renhållningsarbetaren har koll på vad som ligger i facket efter kärlet töms i sopbilen?
Citera
2019-11-22, 08:26
Medlem
tempeZZts avatar
Begärd häktad nu enligt SR.

m.fl.

https://www.expressen.se/gt/krim/pojkvannens-ambitiosa-liv-och-relationen-med-wilma/
Citera
Medlem
Docklands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tempeZZt
Begärd häktad nu enligt SR.

Sannolika skäl, som väntat.
Citera
Medlem
Häktad på sannolika skäl talar ju nästan för att den tekniska bevisningen är stark . Förmodligen har väl teknikerna hittat något i lägenheten. Knappast att MGM har erkänt i så fall borde kroppen varit hittad nu.
Citera
2019-11-22, 08:27
Medlem
okok1s avatar
Citat:
Man begärd häktad misstänkt för mord i Uddevalla
2019-11-22
Den man som sedan i tisdags är anhållen misstänkt för mord på en ung kvinna som är försvunnen i Uddevalla, har begärts häktad. Efter häktningsförhandlingen är åklagaren tillgänglig för media.
Mannen begärs häktad på sannolika skäl misstänkt för mord.

- Efter förhör med den misstänkta och med personer som allteftersom är intressanta i utredningen samt utifrån omständigheter som framkommit i tekniska undersökningar har jag beslutat att begära mannen häktad på sannolika skäl missstänkt för mord, säger vice chefsåklagare Caroline Fransson som är förundersökningsledare.

Tingsrätten sätter ut tid för förhandling som kommer att ske i dag, fredag.

Målnummer i Uddevalla tingsrätt: B 3280-19.

Kvinnan är alltjämt försvunnen och polisen fortsätter sin sökinsats.
https://www.aklagare.se/nyheter-press/pressmeddelanden/?newsId=3265916
Citera
2019-11-22, 08:28
Medlem
Citat från artikeln i Expressen:
"Ofta när de tjafsade brukade hon komma hem till mig och sitta här och prata. Efteråt körde jag henne till honom eller att hon var hos oss. Hon kunde äta här, vi satt här och pratade."

Är det bara jag som tycker att detta låter märkligt? Hon borde väl ha nån mer nära anhörig än killens pappa att vända sig till när de tjafsat? Låter mer som att pappan försöker förklara varför man hittat/kommer hitta spår av henne hemma hos honom och i hans bil.
Citera
2019-11-22, 08:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hedvigspappa
"Ofta när de tjafsade brukade hon komma hem till mig och sitta här och prata. Efteråt körde jag henne till honom eller att hon var hos oss. Hon kunde äta här, vi satt här och pratade."

Är det bara jag som tycker att detta låter märkligt? Hon borde väl ha nån mer nära anhörig än killens pappa att vända sig till när de tjafsat? Låter mer som att pappan försöker förklara varför man hittat/kommer hitta spår av henne hemma hos honom och i hans bil.

Svårt att veta. Han eller killen kommer spotta ut sanningen OM dem har gjort det.
Citera
2019-11-22, 08:30
Medlem
Reagerade på uttalandet i tv 3:s Efterlyst igår kväll. Där sades att det uppkommit i förhör att den misstänkte ”mycket väl vet var Wilma befinner sig”. Så otroligt tyst kring den här utredningen, de har inte bekräftat eller dementerat att den upphittade jackan tillhörde Wilma. Antar att de misstänker fler gärningsmän (medhjälpare) och därav är mycket förtegna om detaljer kring fynden.
Citera
2019-11-22, 08:32
Avslutad
Häktad på sannolika skäl, måste ju betyda att dom hittat någon som påvisar att han är skyldig, eller tänker jag tokigt? Är ganska kass på juridiska begrepp - kan någon rätta mig om det stämmer?
Citera
2019-11-22, 08:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hedvigspappa

Håller med! Oerhört märkligt. En 17-åring flicka åker inte hem till sin kurdiska svärfar när hon är förbannad på sonen. Pappan är garanterat inblandad i det här. Är gärningsmannen född i Sverige? Har han gått hela grundskolan här? Isåfall borde det finnas väldigt många vänner och gamla klasskamrater som kan lämna info i media.
Citera
2019-11-22, 08:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mrsdetective
Reagerade på uttalandet i tv 3:s Efterlyst igår kväll. Där sades att det uppkommit i förhör att den misstänkte ”mycket väl vet var Wilma befinner sig”. Så otroligt tyst kring den här utredningen, de har inte bekräftat eller dementerat att den upphittade jackan tillhörde Wilma. Antar att de misstänker fler gärningsmän (medhjälpare) och därav är mycket förtegna om detaljer kring fynden.

De får du läsa i Fuppen sen, antagligen så är de hennes jacka, glasögon o skor. Sen har dom säkert hittat massa andra saker. Dom har på fötterna kan man säga, nu fattas en kropp
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in