2019-11-22, 01:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gsonjunior
Såg att det enbart var 10 "vänner" som skrivit på hennes tidslinje när hon fyllde år. En normal 17-årig tjej skulle ha bra många mer grattishälsningar än så. Så något säger mig att hon nog inte är så populär/är udda.

Den person någon beskrev som mamman några för några inlägg sedan verkar inte vara hennes riktiga mamma heller. Då hon skriver "Hjälp oss hitta mina döttrars storasyster" och aldrig "min dotter". Kanske pratats om tidigare i tråden visserligen. Men familjesituationen kanske är trasslig den med tänker jag.

Grattishälsningar på facebook säger mig ingenting då ungdomar i hennes ålder inte använder den sociala median längre.

Håller med om att något är konstigt med styvmamman, känns som att hon postar på facebook för att det är något man "ska göra" i ett sånt här läge. Tror däremot inte att hon har något med försvinnandet att göra.
Citera
2019-11-22, 01:24
Medlem
Pajosvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zebop
Jo visst är det mkt som pekar på pojkvännen, absolut.
Men det måste inte per automatik betyda att hon mördades eller ens dog i lägenheten.

Nä, visserligen inte, men ofta så är det tyvärr så att mannen/pojken är den som släcker livet på flickan.
Vi har sett Lisa Holm och vi har sett Tova (eller vad hon hette) och hon drängtes av pojkvännen.

Unga tjejer som var på väg ut i vuxenlivet, men aldrig hann börja sitt liv ”på riktigt”.

Wilma skulle precis börja övningsköra med sin pappa.

Unga lättkränkta killar som allt för ofta löser situationer med våld.
Citera
2019-11-22, 01:26
Moderator
OYs avatar
Nu pratas det om droger, dock obekräftat.

Funderar på det där snacket om festkläder, eller uppklädd, en onsdag?

Ska vi hålla öppet för att MGM tvingade W att prostituera sig för att dra in pengar till droger?
Citera
2019-11-22, 01:27
Medlem
gsonjuniors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av of.the.South
Grattishälsningar på facebook säger mig ingenting då ungdomar i hennes ålder inte använder den sociala median längre.

Håller med om att något är konstigt med styvmamman, känns som att hon postar på facebook för att det är något man "ska göra" i ett sånt här läge. Tror däremot inte att hon har något med försvinnandet att göra.

Åfan. Det var mer än jag visste. Trodde det var just ungdomar som var mest aktiva där, är väl för mycket gubbe själv nu...

Intrycket av styvmamman är som du säger konstigt. Men nej hon är inte inblandad. Om hon nu inte haft en affär med MGM, då hon verkar vurma för den sortens pojkar!
Citera
2019-11-22, 01:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Pajosv
Nä, visserligen inte, men ofta så är det tyvärr så att mannen/pojken är den som släcker livet på flickan.
Vi har sett Lisa Holm och vi har sett Tova (eller vad hon hette) och hon drängtes av pojkvännen.

Unga tjejer som var på väg ut i vuxenlivet, men aldrig hann börja sitt liv ”på riktigt”.

Lisa Holm dödades inte av sin pojkvän enligt domen. Så det är ju irrelevant i detta fall, annat än som ett exempel på att det ibland kan hända osannolika saker.
Citera
2019-11-22, 01:28
Medlem
Citat:

Dom två fallen är så långt ifrån varandra som möjligt.
Citera
2019-11-22, 01:29
Medlem
HRTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zebop
Det är ju det som är själva problemet. Det finns alldeles för mkt eventuellt och kanske i tråden.
Svartsjuka är de flesta någon gång i livet, men få är sjukligt svartsjuka med stort kontrollbehov.

Riktigt svartsjuka jävlar följer dina flickvänner via mobiler, gps och annat som finns till buds.
Jag ifrågasätter inte om hon är död, utan mer om det finns någon möjlighet till annan brottsplats än hemmet. Tills polisen har sagt sitt så vet vi inte, utan kan bara spekulera

Det är också sant, få är sjukligt svartsjuka. Att man anser sig äga rätten, eller styra en människa är dock långt mer vanligare från den regionen han kommer ifrån. De är extremt lätt krängt, stort kontrollbehov. Att bli dissad av en tjej, klarar bara inte vissa män och många folkgrupper inte av. Tyvärr får man nog här återkoppla till hans ursprung och det är djupt rotat i hans kultur.
Citera
2019-11-22, 01:30
Medlem
Citat:

Lisa Holm var en okänd gästarbetare, Tova Moberg var en svartsjuk ex-pojkvän.
Citera
2019-11-22, 01:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gsonjunior
Åfan. Det var mer än jag visste. Trodde det var just ungdomar som var mest aktiva där, är väl för mycket gubbe själv nu...

Intrycket av styvmamman är som du säger konstigt. Men nej hon är inte inblandad. Om hon nu inte haft en affär med MGM, då hon verkar vurma för den sortens pojkar!

Facebook är rätt ”ute” bland ungdomar, ja. Det är väl Snap, KiK, TikTok och Insta som gäller numer. Fejan är för oss gamlingar 😊
Citera
2019-11-22, 01:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Nu pratas det om droger, dock obekräftat.

Funderar på det där snacket om festkläder, eller uppklädd, en onsdag?

Ska vi hålla öppet för att MGM tvingade W att prostituera sig för att dra in pengar till droger?

Dödad av okänd torsk menar du?
Citera
2019-11-22, 01:38
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vemsa
Dödad av okänd torsk menar du?

Nej, av MGM.

Ponera att han utnyttjade henne för att få in pengar till droger eller annat, och hon ville sluta och dra.

Förutsatt att uppgiften här i tråden om droger är sanning.
Citera
2019-11-22, 01:38
Medlem
Jag undrar också vem som är mamman till MGM.. pappan var lätt att hitta, men inte hon. Antar att dom är skilda då pappan står skriven ensam på en adress i Uddevalla. Han flyttade dit för ett år sedan (kanske efter skilsmässan). Han är ostraffad.

MGM är också ostraffad.

En långsökt teori (om nu skilsmässan ens existerar) är att detta är MGM sätt att hämnas sin far. Mamman kanske var otrogen, sonen tar ut sin vrede på sin flickvän. Långsökt, jag vet.
Senast redigerad av cheezy 2019-11-22 kl. 01:44.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in