2019-11-21, 23:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Efternamn08
Vilka 10 miljoner? Selin?

You tell me.
Det är du som åker i bilen med henne och hör hennes samtal med ES, inte jag.
Citera
2019-11-21, 23:31
Medlem
Citat:
Inte hört ett ljud om att han skulle köpa någon lägenhet till henne. Hon har ju kånkat en massa saker till sin mamma. Hon tar ju inte ens ut någon lön nu. Gillis present hade ju Julia köpt.

Ingen vet om lägenhetsköpet är sant.
Men det är ju varken mer sannolikt eller osannolikt än något annat skvaller härinne.
Citera
2019-11-21, 23:46
Medlem
Tintin.i.Kongos avatar
Citat:
Inte hört ett ljud om att han skulle köpa någon lägenhet till henne. Hon har ju kånkat en massa saker till sin mamma. Hon tar ju inte ens ut någon lön nu. Gillis present hade ju Julia köpt.

Möblerna till mamman kan ju vara ren förvaring tills hon får tillträde. Om det blir glapp. Och då är det väl inget konstigt om hon passar på att bo där 1-2 månader också istället för att ta in på hotell eller liknande.
Citera
2019-11-21, 23:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tintin.i.Kongo
Möblerna till mamman kan ju vara ren förvaring tills hon får tillträde. Om det blir glapp. Och då är det väl inget konstigt om hon passar på att bo där 1-2 månader också istället för att ta in på hotell eller liknande.

Hon bor ju gratis på hotell Post i Göteborg, där hon bor med Erik. Hon gillar service så hotell lägenhet vore något för henne.
Citera
2019-11-22, 00:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LagomLat
Min gissning, och jag är rätt smart, är att IL använt företagen som plånbok, dvs företagen har fått betala en hel del egentligen privata utgifter.

Nu har två saker inträffat, företagen är inte så lönsamma att de går att dränera på likviditet.

Skatteverket har fått upp ögonen för det inträffade, och kanske blir sugna på att beskatta IL, som för inkomst av tjänst.

Det blir en redig skattesmäll, alternativt återbetalning till företagen, samtidigt som inkomsterna drastiskt minskat.

Lösning, sälj av, dra ner, downsiza.

Sen tror jag inte IL såg fram emot att sitta helt ensam i huset var annan vecka, huset ligger i stort sett på landet, bara det skäl nog att flytta.

LL

Just det, det där scenariot kan jag däremot tänka mig, apropå "kris". Det är möjligt att hon agerar preventivt, därför att hon låtit företagen betala för utsvävningar i New York och allt vad det varit. Dumfan har väl trott att det skulle "ordna sig", att människor i bland annat The Big Apple skulle inse att Blondinbella ju självklart kan bättre, vet mer och och är den enda man bör anlita i en "agency" och då skulle hon kunna motivera avdragen i företagen. Med tanke på hennes psykiska störning kan jag tänka mig att hon blev paff när folk inte ens höjde ett ögonbryn av intresse.
Citera
2019-11-22, 00:07
Medlem
Citat:
Hon bor ju gratis på hotell Post i Göteborg, där hon bor med Erik. Hon gillar service så hotell lägenhet vore något för henne.

Jamen, det var bra att du skrev det där.

Du hävdade förut att hon bott på just Clarion Post en viss dag, då hon skulle ha postat bilder från ett badrum där, var det så?
Citera
2019-11-22, 00:16
Medlem
Citat:
Vilka 10 miljoner? Selin?

Skulle Knull-Balder ha pyntat för ny bostad? Tja, varför inte, han kanske kan dra av kostnaden i något företag han startat vars syfte är att tillhandahålla "rekreation" för sagde man. Vore lite kul om det visade sig vara så, med tanke på att Blondinbella är "svenskt näringslivs mäktigaste kvinna" och allmänt världens viktigaste. Dessutom är hon ju "feminist" och "jobbar för kvinnor" - och då kan man ju inte hålla på och betala för sitt eget boende, energin måste fokuseras mot annat!
Citera
2019-11-22, 00:19
Medlem
DoraFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tintin.i.Kongo
Menade mer ett märke som ligger över statusen på hennes nuvarande sponsorer, vilket det tveklöst gör. Nu är hon väl mest inne på halvbluffprodukter med Ellos som kronan på verket. Skulle aldrig själv handla på Gant.

Sen kan det ju vara så att hon medvetet la märket på en nivå som verkar någorlunda realistisk.
Jag tror att adressen är det viktiga. Bellsan fotograferas gärna på Biblioteksgatan. Det är en av Stockholms exklusivaste shoppingstråk och precis en sådan miljö som Bellsan vill att hennes varumärke förknippas med. Ligger också nära kontorshotellet.
Den här gången står hon framför Gant. Har sett nån bild där hon står utanför Burberry. Hon drömmer säkert om att ha sin egen flagship store för kladdet där.
Citat:
Ursprungligen postat av Notmyguru
Den här kanske? Vindsetage.
https://www.perjansson.se/objekt/dalagatan-8-6-tr/

Såld 7 november enligt Booli.
Det kan ju vara så att Bellsan tänkt att hennes bolag ska köpa en lägenhet åt henne och att hon på så sätt ska kunna undvika att vara folkbokförd på adressen. En förutsättning är ju att föreningen godkänner juridiska personer.
Om det är genomförbart i praktiken låter jag vara osagt.
Jag såg ingenting om det när det gäller lägenheten du länkade till. Den ser annars ut som ett givet val för Bellsan, om hon har möjlighet att köpa den, nu när hon ska skala ner. Fint och helt tidsenligt renoverad.
Senast redigerad av DoraF 2019-11-22 kl. 00:31.
Citera
2019-11-22, 04:55
Medlem
Nu har hon tappat det helt!

Fick höra att hon skulle ha dragit av sig blus eller tröja och poserat i bara behå på såväl blogg som Instagram, därför att hon funderar på att starta ett "underklädesmärke". Avfärdade detta som väl galet skvaller. Och sen blev jag tvungen att gå in på bloggen för att kolla. Första gången på minst fem år som jag gjorde det och let me tell you - jag lär inte göra om det i första taget.

För det var alltså sant. Och det ser inte friskt ut.

Finns det ingen som kan hjälpa henne att förstå att hon framstår som billig? Det är väl klart att man kan ha till exempel en bikinibild i en blogg och i så fall är ju den ännu mer avklädd men ändå helt naturlig om man till exempel varit på en strand. Men det beror ju på sammanhanget hur något uppfattas. Att slita av sig kläderna på överkroppen därför att man i vanlig, hysterisk ordning "fått en affärsidé" är bara vulgärt.

Bilden påminde inte så lite om den famösa "Bentley-rakningen". Allvarligt talat -hur i helsike mår hon egentligen?
Citera
2019-11-22, 05:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Whatdoweknow
Nu har hon tappat det helt!

Fick höra att hon skulle ha dragit av sig blus eller tröja och poserat i bara behå på såväl blogg som Instagram, därför att hon funderar på att starta ett "underklädesmärke". Avfärdade detta som väl galet skvaller. Och sen blev jag tvungen att gå in på bloggen för att kolla. Första gången på minst fem år som jag gjorde det och let me tell you - jag lär inte göra om det i första taget.

För det var alltså sant. Och det ser inte friskt ut.

Finns det ingen som kan hjälpa henne att förstå att hon framstår som billig? Det är väl klart att man kan ha till exempel en bikinibild i en blogg och i så fall är ju den ännu mer avklädd men ändå helt naturlig om man till exempel varit på en strand. Men det beror ju på sammanhanget hur något uppfattas. Att slita av sig kläderna på överkroppen därför att man i vanlig, hysterisk ordning "fått en affärsidé" är bara vulgärt.

Bilden påminde inte så lite om den famösa "Bentley-rakningen". Allvarligt talat -hur i helsike mår hon egentligen?

Aldrig i denna tråden men hamnade här nu av en slump och det var ju fan vad din dolda agenda slår igenom.
Jag tyckte hon var skitsnygg, om det nu verkligen kan vara dom oskyldiga bilderna som du ställer till med värsta tivolit om
Citera
2019-11-22, 07:01
Medlem
Intervju med Erik Selin. Artikeln vill få det till att Isabella är hans flickvän och att han hyllar sin flickvän är det enda han säger är att hon är mer handlingskraftig. Ingenstans står det att dom är ett par, han bekräftar inte att de är tillsammans. Varför så feg? Varför säger han inye att min flickvän fick mig att åka?
Citera
2019-11-22, 09:14
Medlem
Citat:
Intervju med Erik Selin. Artikeln vill få det till att Isabella är hans flickvän och att han hyllar sin flickvän är det enda han säger är att hon är mer handlingskraftig. Ingenstans står det att dom är ett par, han bekräftar inte att de är tillsammans. Varför så feg? Varför säger han inye att min flickvän fick mig att åka?

Kanske därför att "romansen" är minst sagt lös? För att inte säga lössläppt?

Edit:

Skämt åsido, om du läser ursprungsartikeln så framgår det väl tvärtom väldigt tydligt att han säger att de är ett par. Och varför skulle han inte säga det? Den här tråden är full av idéer om att det är "slut" och det händer hela tiden. Själv brukar jag skriva att det väl rimligen är ganska tydligt att de är tillsammans, folk brukar nämligen vara det om de går och håller i varandra i handen. Jag har också skrivit många gånger att det här mycket väl kan sluta med att de gifter sig. Romansen blev känd, kanske mot Balder Balles vilja. Eller så gjorde det honom inte ett smack. Men varför man tror att han inte skulle vara tillsammans med Blondinbella fattar jag bara inte. Han är en äldre man som hamnat i samma situation som så många andra i hans ålder - han börjar känna sig sexuellt gammal och då är det lite uppfräschande att knulla en bimbo med lika stora tuttar som liten hjärna - och ett skratt som en sinnessjuk. Att hon dessutom ser upp till honom och själv är tämligen misslyckad gör inte saken sämre.

Fattar inte vad folk tycker är konstigt.
Senast redigerad av Whatdoweknow 2019-11-22 kl. 09:25.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in