2019-11-21, 23:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av danneboll
Skeva teori? Eftersom de hade gjort slut dagen/dagarna innan hon försvann så är det väl en högst trolig teori?

Källa på att dom hade gjort slut? Första gången jag läser något liknande.
Citera
2019-11-21, 23:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DjPutte
Det är absolut fullt möjligt att W ligger och trycker någonstans där hon är trygg men inte vågar träda fram pga det som dragit igång av sök och allt i media, Kvinnojouren har väl tystnadsplikt mot alla håll har jag för mig kan vara också ett ställe och kan ligga och gömma sig och få skydd!

Fast efter all uppmärksamhet i media hade hon nog hört av sig för att skona sina anhöriga. Hon hade kunnat låta bli att berätta var hon är men ändå kommunicera att hon lever.
Citera
2019-11-21, 23:35
Medlem
johnny_viciouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hippili
Finns folk som kör utan körkort och han kan ha snott en bil, ingen vet men det stog en uppeldad bil vid dynamit backen där dom hittat brända skor eller vad det nu var
Absolut, men har han stulit en bil hade det kommit fram vid det här laget. Förmodligen även om han lånat en bil under den perioden (såvida det inte lånades av någon medbrottsling som skyddar honom).
Citera
2019-11-21, 23:37
Medlem
tomyhockeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haloumi
Började tänka på en grej, jag har läst att han lämnat uppgifter i förhör om att dom tjafsat aktuella kvällen. Men åklagaren verkar inte vilja ha ute den infon, så artiklarna är borta.

Något jag hittar, är detta;
"Enligt uppgifter till GT ändrade polisen sökområdet till Ljungskile efter uppgifter som den misstänkte mannen lämnat i förhör."

Det verkar ju som att han försöker vilseleda polisen? Med Ljugskilespåret.

Japp han lurade polisen bra där undrar om MGM dumpat innan Ljungskile . Eller Stenungsund . Eller åt andra hållet Lysekil där flickan bodde tror jag .
Citera
2019-11-21, 23:37
Medlem
DjPuttes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MaxZero
Fast efter all uppmärksamhet i media hade hon nog hört av sig för att skona sina anhöriga. Hon hade kunnat låta bli att berätta var hon är men ändå kommunicera att hon lever.
Det är inte säkert det heller om hon känner att dem kan bli hotad av 3:e part, Så om det är att hon sökt skydd hos ROKS så lär det ta en tid innan hon är trygg nog ta kontakt på ngt sätt!
Citera
2019-11-21, 23:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DjPutte
Saxat från ROKS:
Alla som söker stöd kan välja att vara anonyma och ingen registreras. De som är aktiva i jouren skriver under ett tystnadslöfte!
Så dem kan inte säga något om hon sökt skytt på en kvinnojour i en annan stad än just Uddevalla, Samt dem kan fixa skyddat boende + ytterligare saxat från ROKS - Du har rätt att få beskydd mot en farlig eller våldsam partner och det är din kommun som bär det yttersta ansvaret för att denna rättighet också tillgodoses!

Tack Dj Putte, det är precis vad personal på en kvinnojour har sagt till mig, som träffad på en gång i ett studiesammanhang.
Därför ska man ju inte avfärda en sådan tanke.
Vad vi än tror så KAN det gått till på annat sätt.
Vi tror det värsta och hon är gömd någonstans.
Citera
2019-11-21, 23:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av danneboll
Skeva teori? Eftersom de hade gjort slut dagen/dagarna innan hon försvann så är det väl en högst trolig teori?
Han skrev det skevt. Det var ingen fakta. Orkar inte leta upp inlägget nu, sry
Citera
2019-11-21, 23:39
Medlem
Att kläderna blivit uppeldade kan ju bero på att Wilma va hemma . Då har man knappast ytterkläder och skor på . Hon blir mördade i lägenheten och han rafsar ihop jacka , skor och hennes solglasögon . Gömmer kroppen och bränner upp kläderna ..... då kan han säga att hon typ dragit . Så jag tror hon hade bara kläder för att vara inne , men resten måste ju bort om någon kommit dit och frågat efter henne . Inga ytterkläder = hon är inte i lägenheten .
Citera
2019-11-21, 23:39
Medlem
Cuckslayers avatar
Även om han blir frisläppt så kommer han att få fly landet i alla fall. Alla kan räkna ut med röven att det var han som hade ihjäl henne.

Han kommer knappast kunna vara kvar i landet.
Citera
2019-11-21, 23:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av werupmannen
Att INGEN har skrivit något direkt negativt som berör MGM personligen.

Ingen har väl direkt skrivit ngt alls om MGM?! Varesig negativt eller positivt, bortsett från den info man kunnat hämta från media med uttalande från hans egna familj samt Wilmas?
Citera
Medlem
ModestyBlaisers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Liberty75
I början av tråden skrevs ett inlägg av någon som tyckte det var olämpligt att dra igång det här stora pådraget för Wilma var så väldigt ledsen och rädd och ville bara vara ifred.

Kan inte hitta det nu men är säker på att jag läste det och undrade varför ingen reagerade på det. Nån som minns?

Kan vara ett troll. Kan vara mördaren själv. Eller kan vara sanning.

Tänker du på detta?

Citat:
Ursprungligen postat av Lonnet
Vi har gemensamma vänner jag och Wilma men deras åsikt är att ”man kanske borde avvakta, det kan vara jobbigt för henne om man letar efter henne” , då hon tydligen verkar må dåligt, men jag anser att om någon är försvunnen, så måste personen ifråga hittas till varje pris.
Citera
Medlem
hippilis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johnny_vicious
Absolut, men har han stulit en bil hade det kommit fram vid det här laget. Förmodligen även om han lånat en bil under den perioden (såvida det inte lånades av någon medbrottsling som skyddar honom).
Tror mer på stulen bil. Någon som vet om det finns en kaj i uddevalla man kan slänga i en bil ifrån som är lätt att komma till som inte det är mycket folk? Har ingen ork att leta mer på satelit bild så jag frågar istället
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in