Citat:
Ursprungligen postat av
werupmannen
MGM framstår för mig som en kille som skulle har ringt polisen själv efter ett dråp. Jag tror fortfarande att han inte har gjort det.
Uteslut styckning.
Strypning tar lång tid och han skulle behöva titta på henne/känna hennes motstånd hela tiden. Och en normal människa släpper taget efter ett litet tag. Han framstår som normal och ingen i tråden har gjort något negativt inlägg om honom personligt riktad mot honom. Trådar som den här brukar det komma fram både det ena och andra om MGM. så är fallet INTE i den här tråden. Enbart rasistiskt dravel.
Att det kommer oväsen när folk bråkar är ingen konstighet. Att det slängs döda ting som skapar oväsen är heller inte konstigt.
Tunga steg kan vara skor med klackar som går bryskt från platsen p.g.a att de bråkat....igen.
Båda var svartsjuka. Inte bara han (närståendes berättelser).
Han framstår mer som deppig som inte vill ha kontakt med W:s familj. Om han har nerver att döda någon och sedan gömma denne (tar x antal timmar) så har han nerver för att manipulera folk runt omkring honom eller spela med i spelet för att komma undan. I synnerhet mot de som skulle misstänka honom främst i hans närhet, alltså W:s familj.
Många i tråden som påpekar att MGM är dum i huvudet som sprider saker hit och dit trots att inget som har hittats kan kopplas till W i NULÄGET. Hade han varit helt bakom flötet och GM så skulle kroppen vara hittad och tydliga spår skulle ha lämnats. Så är inte fallet.
Polisen åker på minsta lilla grej och sätter in alla resurser de förfogar över just nu. Det visat TYVÄRR att de inte har något specifikt att gå efter. De ber även allmänheten om hjälp i media idag. De famlar i mörkret. Min tolkning vad som framkommit hitintills.
Den enda anledningen att MGM blev anhållen är att de var ett par. Något mer kan man inte få fram i nuläget som utomstående.
Vad sägs på efterlyst? Förmodligen inget vi redan vet eller?
Jag håller med till viss del. Dock, så känner jag inga kurder(är han kurd?). Vad jag menar är, att man ofta gör misstaget att man har sig själv och sitt liv som referenspunkt för vad som är normalt. Det visar sig ibland vara helt fel. Hur vet vi hur man, i hans kretsar agerar? Kanske inte är någon alls som hänger här, eller lever sitt liv på internet över huvud taget.
T.ex så, får jag ibland, i Sverige intrycket av att många tror att alla människor, och alla kulter är precis som oss. Detta har kanske har ändrats nu iom den ändrade demografin, och att resandet är mycket intensivare? Hur som, så är det ett misstag att ha sig själv och sitt folk/kultur/bekantskapskrets o.sv som referenspunkt till allt och alla.
Men det kanske är ”rasistiskt dravel” i din värld, att fundera i de banorna
Styckning har jag också svårt att se honom utföra ensam. Men vad säger att han var ensam? Eller ens närvarande just där. Jag håller det för högst troligt att han är inblandad i hennes försvinnande. Jag tror däremot inte, att
han är ensam gärningsman. Var han ensam om det ev.mordet så tror jag att han har haft hjälp med det övriga. Han är nog högst troligt inte ensam om att känna till hennes öde iaf...
Det är nog riktigt att han till största delen är häktad p.ga att de är ett par, eller var ett par, enligt vissa utsagor. Men det är även statistiskt mycket troligt att han är inblandat, p.ga just den anledningen. Det vore tjänstefel av polisen att inte börja i den änden.
Jag tror att fallet dyker upp i Efterlyst, om de inte händer något snart...