Citat:
Ursprungligen postat av
Picasso2
Hon var på fesr på onsdagkvällen (hon var finklädd enl granne). Pojkvännen fick reda på att hon snackat med killar. INTE OK. De bråkade och slogs, som tydligen är vanligt idag bland tonåringar och deras utländska pojkvänner. Dålig impulskontroll - han ströp henne. Resten...: undanröjning. Med hjälp av pappa eller polare? Själv? Tunga steg i trapphuset som hördes av granne.
Nu vill jag absolut inte påstå att han inte haft hjälp av någon. Jag menar det är fullt logiskt att fler personer behövs för att transportera bort en kropp och gömma den. Men jag skulle nog ändå gissa på att så inte är fallet. Tänker att:
1. Ringa någon om hjälp i denna situationen är fruktansvärt riskabelt. Det räcker med att personen svarar: "Du är dum i huvudet, nu ringer jag polisen" så är du körd. Därför tror jag generellt man drar sig för att blanda in fler i detta.
2. Har han ringt någon så är det någon oerhört nära person, typ pappan, brodern eller bästa kompisen. Dessa personer har nog med största sannolikhet redan hörts. Har den/dom då ljugit ihop en historia, utan att den krockar med den misstänktes eller att någon person i deras närhet, i sitt förhör, sagt någonting som gör att deras story inte håller. Kort och gott: Hade då inte dessa personer redan varit inplockade?
3. Det finns ingenting som pekar mot att den misstänkte eller familjemedlemmar är kriminella och/eller rör sig i kriminella kretsar, där han har folk runt sig som skulle vara kapabla till att hjälpa till med detta.
Men det är bara vad jag tror. Vi vet ju lika lite allihop! :-)