2019-11-21, 20:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av werupmannen
Enbart spekulationer det där.

Hon sågs ju av någon på torsdagen ute i Uddevalla.
Klart det är spekulationer.
Fest onsdag. Bråk torsdag. Död torsdag natt. Har du nån bättre spekulation? Fram till facit har vi inget annat.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Hon var på fesr på onsdagkvällen (hon var finklädd enl granne). Pojkvännen fick reda på att hon snackat med killar. INTE OK. De bråkade och slogs, som tydligen är vanligt idag bland tonåringar och deras utländska pojkvänner. Dålig impulskontroll - han ströp henne. Resten...: undanröjning. Med hjälp av pappa eller polare? Själv? Tunga steg i trapphuset som hördes av granne.

Nu vill jag absolut inte påstå att han inte haft hjälp av någon. Jag menar det är fullt logiskt att fler personer behövs för att transportera bort en kropp och gömma den. Men jag skulle nog ändå gissa på att så inte är fallet. Tänker att:
1. Ringa någon om hjälp i denna situationen är fruktansvärt riskabelt. Det räcker med att personen svarar: "Du är dum i huvudet, nu ringer jag polisen" så är du körd. Därför tror jag generellt man drar sig för att blanda in fler i detta.
2. Har han ringt någon så är det någon oerhört nära person, typ pappan, brodern eller bästa kompisen. Dessa personer har nog med största sannolikhet redan hörts. Har den/dom då ljugit ihop en historia, utan att den krockar med den misstänktes eller att någon person i deras närhet, i sitt förhör, sagt någonting som gör att deras story inte håller. Kort och gott: Hade då inte dessa personer redan varit inplockade?
3. Det finns ingenting som pekar mot att den misstänkte eller familjemedlemmar är kriminella och/eller rör sig i kriminella kretsar, där han har folk runt sig som skulle vara kapabla till att hjälpa till med detta.

Men det är bara vad jag tror. Vi vet ju lika lite allihop! :-)
Citera
Medlem
Finns det vindsförråd i huset som kopplar ihop ett flertal portuppgångar??? Kan ju vara så att han burit kroppen uppåt via vinden o ut på annat ställe. Kanske därför grannen inte såg någon i trappen. Man tänker ju att folk går neråt.....
Citera
2019-11-21, 20:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KSP
Det krävs väldigt lite för att få till en sk. utredningshäktning på skäligen, så ja jag är ganska säker att han blir häktad i en vecka till att börja med.

Tror jag också faktiskt och hoppas
Citera
2019-11-21, 20:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Men det låter på dig som om att du står i direktkontakt med åklagaren:

Åklagaren har ju aldrig gått ut med att en häktningsframställan skulle komma idag, så då undrar man lite varifrån du får din info.

Hon sa de i en intervju med GP igår, även med veckans brott redaktionen som finns o se på svtplay
Citera
2019-11-21, 20:54
Medlem
Får lite känsla av hon som tog självmord i Eksjö för ett tag sedan..
Citera
2019-11-21, 20:54
Medlem
Har polisen draggat närliggande vatten?

När var det dom tog pojkvännen? Hon har varit borta en vecka idag...hur långt kan han ha hunnit flytta henne?Tillgång till bil? Vad säger hans kompisar? (inte nån från gymnasiet, utan vänner nu) Har man någon koll på vad han gjort varje dag från torsdag förra veckan tills han greps? Jag tycker det tar sån jäkla tid att hitta henne.. hur svårt kan det vara? (jag vet jättsvårt)
Citera
2019-11-21, 20:55
Medlem
Extrapappan går ut i våran grupp på Faceg och vädjar om hjälp att leta efter henne.Det låter som att inte dom närmaste vet något.Araben har nog inte gjort något erkännande i förhör.Men detta är ren spekulation.
Citera
Medlem
monocerotiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Siix
Först. Ber om ursäkt. Jag tappade det.

Men, lite missförstånd har det ju blivit. Jag skulle se det som ett nederlag om min dotter gick den vägen. Det jag menar är att det är naivt att tro att man kan ha 100% kontroll, och det ska man väl inte ha eller, när barnet snart är myndigt. Det kan ju bara handla om månader väl? Det är ju en frigörelseprocess som pågår. Och hur skulle det ens vara praktiskt möjligt?

När man säger barn, så pratar man ju faktiskt om ett spann på 18 år.

Men det är klart, man färgar ju barnet under hela uppväxten, och har, om man har varit en riktigt förälder, försökt att uppfostra dem. Därför skulle jag känna det som ett nederlag.

Nu framstår ju styvmodern som en batikhäxa. Vet inte hur länge som hon har haft den rollen, om hon ens har haft det. Jag har inte läst någonting om den biologiska mamman. Vet man någonting om henne? Jag tycker att det framstår som att tjejen har saknat trygghet, och att hon har saknat vettiga kvinnliga förebilder.

Jag tycker även att det är för mycket fokus på det ev.offret, och hennes familj. Det kan ju aldrig finnas några förmildrande omständigheter som beror på hur hon eller hennes familj har agerat, hur hon ser ut och övrigt, i mina ögon, ovidkommande saker, om det skulle visa sig att hon har blivit mördad.
Biologiska mamman till Vilma bor nära Gbg. Dom har inte haft mycket kontakt som är "normalt" Mor/Dotter
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Followtherainbow
Tror också att polisen självklart har mer än dom säger. Vi har ju egentligen ingen aaaaaning hur han beter sig eller sagt, hur hans sms historik ser ut osv osv. Men frågan är bara om dom har tillräckligt

Precis, men ju längre tiden går, ju mer tror jag att detta blir svårlöst
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VaiMicke
Får lite känsla av hon som tog självmord i Eksjö för ett tag sedan..

Borde väl hittats efter en vecka?
Citera
2019-11-21, 20:56
Medlem
De sa precis på nyheterna att det hittats brända kvinnokläder i sökområdena.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in