Citat:
Ursprungligen postat av
Kissunge
Om ens dotter är tillsammans med en arab så har man misslyckats, punkt slut. Och det får vi ett kvitto på gång efter gång.
Bara för att många av oss ser hur destruktiva araber och afrikaner är, så är vi, enligt dig, arbetslösa incels och har en grandios självbild? Det låter snarare som att du inte är förmögen att se verkligheten för vad den är och dessutom har en skev självbild.
Det är uppenbart för många här att det här inte är en "vanlig svensk flicka från en vanlig svensk familj". Eller ja, den är typen av föräldrar och splittrade familjer har förvisso blivit normen nuförtiden.
Först. Ber om ursäkt. Jag tappade det.
Men, lite missförstånd har det ju blivit. Jag skulle se det som ett nederlag om min dotter gick den vägen. Det jag menar är att det är naivt att tro att man kan ha 100% kontroll, och det ska man väl inte ha eller, när barnet snart är myndigt. Det kan ju bara handla om månader väl? Det är ju en frigörelseprocess som pågår. Och hur skulle det ens vara praktiskt möjligt?
När man säger barn, så pratar man ju faktiskt om ett spann på 18 år.
Men det är klart, man färgar ju barnet under hela uppväxten, och har, om man har varit en riktigt förälder, försökt att uppfostra dem. Därför skulle jag känna det som ett nederlag.
Nu framstår ju styvmodern som en batikhäxa. Vet inte hur länge som hon har haft den rollen, om hon ens har haft det. Jag har inte läst någonting om den biologiska mamman. Vet man någonting om henne? Jag tycker att det framstår som att tjejen har saknat trygghet, och att hon har saknat vettiga kvinnliga förebilder.
Jag tycker även att det är för mycket fokus på det ev.offret, och hennes familj. Det kan ju aldrig finnas några förmildrande omständigheter som beror på hur hon eller hennes familj har agerat, hur hon ser ut och övrigt, i mina ögon, ovidkommande saker, om det skulle visa sig att hon har blivit mördad.