2019-11-21, 20:41
Medlem
Det finns antagligen en hel del besvärande omständigheter mot den MT. Det kan vara att man hört bråk, han har inhandlat städattiraljer, haft tillgång till bilar, betett sig annorlunda etc. Allting detta sammantaget bevisar inte mord, utan det krävs mer
Citera
2019-11-21, 20:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Hon var på fesr på onsdagkvällen (hon var finklädd enl granne). Pojkvännen fick reda på att hon snackat med killar. INTE OK. De bråkade och slogs, som tydligen är vanligt idag bland tonåringar och deras utländska pojkvänner. Dålig impulskontroll - han ströp henne. Resten...: undanröjning. Med hjälp av pappa eller polare? Själv? Tunga steg i trapphuset som hördes av granne.
Enbart spekulationer det där.

Hon sågs ju av någon på torsdagen ute i Uddevalla.
Citera
2019-11-21, 20:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Innerfittefett
Vilket jävla dravel! Är du kurdens advokat eller?
Bygger på den information som kommit ut till allmänheten inget annat.
Citera
2019-11-21, 20:43
Medlem
Groggnaks avatar
Jag har svårt o se att det skulle vara en annan GM. I 90% av fallen är det ju trots allt någon närstående. Känns som pojkvännen skulle blivit orolig o larmat hennes familj eller polis tidigare ifall ens flickvän inte kommit hem eller hört av sig på flera dagar. Det enda som kan vara en möjlighet är ifall de hade ett rejält bråk o BO stormade ut typ "Jag drar hem till min familj några dagar, hör inte av dig", o så hände något på hemvägen... Då finns det faktiskt en chans att MGM är oviss om vad som hänt henne och inte larmat eftersom han trodde hon var hemma och att de "brutit kontakten" ett tag.
Citera
2019-11-21, 20:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stukas
Fortsätt du att greppa halmstrån, svartskallen är körd.
Vidareutveckla om du har förmågan till det....
Citera
2019-11-21, 20:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av werupmannen
Enbart spekulationer det där.

Hon sågs ju av någon på torsdagen ute i Uddevalla.

Ja enligt medias uppgifter sågs hon torsdag vid Walkesborg i Uddevalla vilket är 4 min från pojkvännens bostad. Inte för att man kan lita på inledande uppgifter men ändå.
Citera
2019-11-21, 20:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haaaaag
Någonting som skulle vara bra - Och kunna vara jävligt avgörande är om man behöver tagg för att komma in i trapphuset och att detta loggas. Då hade man kunnat se vid vilka tidpunkter han gått in i trapphuset. Är det då loggat under "den där natten", så har han lite att förklara.
Någon Uddevalla-bo som vet om dom har tagg på dessa lägenheter?

Om dom inte nyligen ändrat så har de inte tagg utan helt vanliga dörrar med glasruta som låses vid ett visst klockslag (om ens det). Mycket äldre i området och relativt lugnt, lite barnfamiljer.
Citera
2019-11-21, 20:46
Medlem
Bambambis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Innerfittefett
Vilket jävla dravel! Är du kurdens advokat eller?
Polisen säger ju att det är en kamp mot klockan och att hon kan vara vid liv..och nej de går inte ut med sånt om det inte finns minsta hopp
Citera
2019-11-21, 20:47
Medlem
Exakt. Då var det ljust utomhus och man kunde söka i längre perioder, säkert dygnet runt. Det problematiska i detta fallet är dels, att man inte påbörjade sökning direkt, dels att det är svår terräng och mycket vatten. Stora ytor att söka av, icke att förglömma den kort tiden det är dagsljus (nåja) mindre mörkt.

Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
Det tog 5 dagar att hitta Lisa.
Lisa försvann på söndagskvällen den 7 juni 2015 och hon hittades först fredagen den 12 juni, trots ett massivt sökuppbåd i området med flera tusen personer.
Lisa hittades bara ca 2 km från där hon försvann och där hade mördaren tillgång till bil.

Det gäller att inte ge upp sökandet efter Wilma. Hon är där ute någonstans och kanske närmare än man tror. Frågan är... hade GM tillgång till bil eller inte?
Citera
2019-11-21, 20:49
Medlem
tinkyminkys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haaaaag
Någonting som skulle vara bra - Och kunna vara jävligt avgörande är om man behöver tagg för att komma in i trapphuset och att detta loggas. Då hade man kunnat se vid vilka tidpunkter han gått in i trapphuset. Är det då loggat under "den där natten", så har han lite att förklara.
Någon Uddevalla-bo som vet om dom har tagg på dessa lägenheter?

Om man ska döma av trapphusets utseende (väldigt gammalt) så tror jag inte det finns tagg.
Citera
2019-11-21, 20:49
Medlem
Urinterapeuts avatar
Hon har säkert styckats och förts långt bort av kurdklanen tidigt i försvinnandet. Tyvärr är de brända kläderna det enda man lär finna.

Det råder tystnadskultur och ingen anger någon inom klanen.

Svenska flickor låt detta bli en lärdom, kopulera INTE med invandrare.
Citera
2019-11-21, 20:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kissunge
Om ens dotter är tillsammans med en arab så har man misslyckats, punkt slut. Och det får vi ett kvitto på gång efter gång.

Bara för att många av oss ser hur destruktiva araber och afrikaner är, så är vi, enligt dig, arbetslösa incels och har en grandios självbild? Det låter snarare som att du inte är förmögen att se verkligheten för vad den är och dessutom har en skev självbild.

Det är uppenbart för många här att det här inte är en "vanlig svensk flicka från en vanlig svensk familj". Eller ja, den är typen av föräldrar och splittrade familjer har förvisso blivit normen nuförtiden.

Först. Ber om ursäkt. Jag tappade det.

Men, lite missförstånd har det ju blivit. Jag skulle se det som ett nederlag om min dotter gick den vägen. Det jag menar är att det är naivt att tro att man kan ha 100% kontroll, och det ska man väl inte ha eller, när barnet snart är myndigt. Det kan ju bara handla om månader väl? Det är ju en frigörelseprocess som pågår. Och hur skulle det ens vara praktiskt möjligt?

När man säger barn, så pratar man ju faktiskt om ett spann på 18 år.

Men det är klart, man färgar ju barnet under hela uppväxten, och har, om man har varit en riktigt förälder, försökt att uppfostra dem. Därför skulle jag känna det som ett nederlag.

Nu framstår ju styvmodern som en batikhäxa. Vet inte hur länge som hon har haft den rollen, om hon ens har haft det. Jag har inte läst någonting om den biologiska mamman. Vet man någonting om henne? Jag tycker att det framstår som att tjejen har saknat trygghet, och att hon har saknat vettiga kvinnliga förebilder.

Jag tycker även att det är för mycket fokus på det ev.offret, och hennes familj. Det kan ju aldrig finnas några förmildrande omständigheter som beror på hur hon eller hennes familj har agerat, hur hon ser ut och övrigt, i mina ögon, ovidkommande saker, om det skulle visa sig att hon har blivit mördad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in