2019-11-20, 20:12
Medlem
Kissunges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Siix
Om detta stämmer, så stämmer jag in i kören som är kritiska mot hennes föräldrar.

I övrigt tvivlar jag på att de som tjatar om föräldraskapet bara p.ga förhållandet, vare sig har haft barn själva, eller har levt något eget liv. Tror ni att någon förälder skulle ha tid och möjlighet att vakta en 17-årig tjej och hålla henne borta från en kärlek? Det är helt orimligt! Då lär man både vara arbetslös och verklighetsfrånvänd. Med fördel också störd, åt det hållet där en grandios självbild uppstår, och man tror att man kan kontrollera allt som sker i sin omgivning, och i sitt liv.

Att ge sitt godtycke till förhållandet, de är en helt annan sak. Förstår ni skillnaden, era arbetslösa incels?
Om ens dotter är tillsammans med en arab så har man misslyckats, punkt slut. Och det får vi ett kvitto på gång efter gång.

Bara för att många av oss ser hur destruktiva araber och afrikaner är, så är vi, enligt dig, arbetslösa incels och har en grandios självbild? Det låter snarare som att du inte är förmögen att se verkligheten för vad den är och dessutom har en skev självbild.

Det är uppenbart för många här att det här inte är en "vanlig svensk flicka från en vanlig svensk familj". Eller ja, den är typen av föräldrar och splittrade familjer har förvisso blivit normen nuförtiden.
Citera
Medlem
b00b00s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av monocerotis
Redan gjorts. Hittade DNA spår i en av bilarna som stod skriven på fadern till MGM

Källa? Troll.
Citera
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haloumi
Beror på vad hundarna markerar för så klart. Om dom är programmerade för att markera för skjutvapen i alla dess former förutom blod eller lik. Då kan det vara ett random vapen.

Hur är det om hundarna har fått lukta på något som tillhör W*lma och beordras söka efter det?
Hur skulle det annars vara om hundarna markerade för alla andra intressanta sidospår.
Citera
2019-11-20, 20:13
Medlem
Finns en brandplats, där man svänger åt lillesjö(inte långt alls uppför 172) fast motsatt håll in i skogen.

rätt ödsligt vid en grusväg, inga hus i närheten.
Såg ut som de va nytt när jag var där med hunden i lördags, delar av eldad plast och liknande.
Är det 114 14 som gäller?
Citera
Medlem
b00b00s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Larunko
Är tydligen ett automatvapen!

Tydligen ett automatvapen vad?
Citera
Medlem
Haloumis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Verkar vara svenskt av det man läst och inte gammal nog att få livstid även om han långsamt plågsamt styckat henne ihjäl. Ibland tycker man ju det vore bra att ha som i England anno 1950 det fanns inget annat straff för mord än hängning. Nu i sjuka Sverige så kommer han om skyldig till det mest grymma mordet man kan tänka sig får han inte livstid om han är under 21. Kommer ut om ca 5 om han även är Hannibal Lector.

Något positivt är det ju då att MGM i detta fall är 22 år. Snart 23 till och med.
Citera
2019-11-20, 20:14
Medlem
alicia66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sigea
IDK, för mig hade det framstått som mer klyftigt att sänka hela alltet snarare än att lägga ut smulspår på vitt spridda platser i så fall.
Jag tänker att det är superpuckat att åka omkring och elda grejer på tre-fyra-fem olika platser eftersom det mångdubblar risken att bli identifierad. Om man ändå ska sänka så är det i vilket fall bättre då vatten bär bort dna osv.
Såvida inte kläderna tillhör MGM vill säga. Hans egna nedblodade kläder kan han ju inte gärna sänka tillsammans med kroppen i så fall.

Billy gjorde ju bort sig på att han eldat upp sin fjällrävenjacka.

Kan det vara MGM's delvis uppeldade kläder som utgjort häktningsunderlag tro?
För mig verkar det korkat. Mördades hon hemma kan han ha kommit på efter han dumpat kroppen att ytterkläder också måste ju dumpas hon kan ju inte försvunnit själv utan jacka och skor när det är vinter, men varför på olika ställen? Han kanske tycker det är jätte smart?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av panzertax
Föga troligt på samma plats, hade varit en betydligt större brandhärd. Överlag är inte brandplatsen jättegenomtänkt då det är skapligt nära samhället och på öppen yta.

Nu menade jag givetvis inte på samma plats :-)
Citera
Medlem
Amless avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Larunko
Är tydligen ett automatvapen!

Han kanske dumpade det även om han inte använt det på henne eftersom han förstod att polisen skulle kolla hans lägenhet?
Citera
2019-11-20, 20:15
Medlem
Ilpadres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 9och0
Kan ju även vara från vem som helst som dumpat ett vapen. Men de lär ju leta bevis för att se om det är hans?
Kan tänka mig att man hittar lite allt möjligt vid så stora sök.

Absolut! Man ser väl snabbt om vapnet legat länge. Såg att de hade hittat en tröja i närheten i någon påse. Det ökar ju möjligheterna. Men som du säger, man hittar väl allt möjligt. Gäller bara att avskriva allt.
Citera
Medlem
Haloumis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Hur är det om hundarna har fått lukta på något som tillhör W*lma och beordras söka efter det?
Hur skulle det annars vara om hundarna markerade för alla andra intressanta sidospår.

Denna sökinsats av FIKK är ju massiv. Det finns allehanda hundar med där. Privatpersoners hundar som tränats till allt möjligt. Och vi vet inte ens om en hund markerat.
Citera
Medlem
Innerfittefetts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Etrade
Intressant.

Dock tror jag inte att ett skjutvapen har använts i detta brott.
Men vem vet..?
Det kan ju vara så att kurden hade vapnet hemma och insåg att det skulle bli husis efter försvinnandet och gjorde sig av med puffran innan polisen knackade på...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in