2019-11-21, 18:49
Medlem
KlausSteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Du kan ha rätt i en sakfråga men fortfarande begå ett lagbrott, så om Trump skulle ha rätt i sakfrågan så vore det bara rätt av Demokraterna att erkänna detta men peka på lagbrottet som anledning till utredningen.

Vilket lagbrott? Quid Pro Quo är inte olagligt, ej heller något man kan avsätta presidenten för. Demokraterna måste lyckas sammankoppla utredningen mot Burisma med en (påstådd) intention hos Trump att sabotera Bidens valkampanj för att ens ha ett fall. Om Burisma är korrupt så blir detta en mycket, mycket svårare linje att driva. Hittills har de inte ens lyckats visa att en Quid Pro Quo ägt rum.
Citera
2019-11-21, 18:54
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av K1ngen
Bytes handel oj det var ord och inga visor. Är det första gången Trump klagat på sina allierade om pengar? Har för mig han sagt till många NATO länder att de måste betala mer annars drar han hem trupperna å dyl. Men utpressa kisspojken Bidén får man inte göra.
Du berättar ju så extremt tydligt om varför det är en impeachment nu, men nått säger mig det inte var ditt syfte.
Allt med NATO och Biden är irrelevant till brottet man nu utreder.
Och NATO är många år kvar till dessa kraven på 2% BNP.(Så även det försöket till "försvar" gick åt skogen.)

Det man pratar om nu i impeachment är dock helt andra saker, och hur vittnesmålen berättar en ett skeende och med multipla samstämmiga vittnen.
Så vart är försvaret, undrar då det blir bra sämre och sämre och mer innehållslöst för var dag som går i förhören.
Men såklart stoppar man fingrarna i öronen och blundar, så vet man inget pm vad som faktiskt sker.
Citera
2019-11-21, 18:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KlausStein
Vilket lagbrott? Quid Pro Quo är inte olagligt, ej heller något man kan avsätta presidenten för. Demokraterna måste lyckas sammankoppla utredningen mot Burisma med en (påstådd) intention hos Trump att sabotera Bidens valkampanj för att ens ha ett fall. Om Burisma är korrupt så blir detta en mycket, mycket svårare linje att driva. Hittills har de inte ens lyckats visa att en Quid Pro Quo ägt rum.

Vad gäller riksrätt kan man ju hitta på vad man vill. Här tror jag inte att det går till riksrätt och knappast att senaten avsätter honom.

Men man får då ta att en president kan ha privatpersoner för att föra sin politik i utlandet och påverka andra länders regeringar att utreda presidentens politiska motstånd inför ett val.
Citera
2019-11-21, 19:04
Medlem
KlausSteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ertil
Vad gäller riksrätt kan man ju hitta på vad man vill. Här tror jag inte att det går till riksrätt och knappast att senaten avsätter honom.

Öh, nej. Riksrätt är på federal nivå bara till för "high crimes or misdemeanors", om man nu inte är en cyniker som anser att det inte spelar någon som helst roll vad som framkommer i förhören utan att Trump ska åtalas av politiska/personliga skäl och svårigheter.

Citat:
Men man får då ta att en president kan ha privatpersoner för att föra sin politik i utlandet och påverka andra länders regeringar att utreda presidentens politiska motstånd inför ett val.

Öh, nej. Att Biden är en politisk motståndare gör honom inte immun mot korruptionsutredningar eller domar. Ej heller betyder det att en utredning av honom eller hans ekonomiska intressen har något med hans politiska ambitioner att göra.
Citera
2019-11-21, 19:14
Medlem
Citat:
Vem har utpressat Biden?
Menar Z my bad =)
Citera
2019-11-21, 19:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Du berättar ju så extremt tydligt om varför det är en impeachment nu, men nått säger mig det inte var ditt syfte.
Allt med NATO och Biden är irrelevant till brottet man nu utreder.
Och NATO är många år kvar till dessa kraven på 2% BNP.(Så även det försöket till "försvar" gick åt skogen.)

Det man pratar om nu i impeachment är dock helt andra saker, och hur vittnesmålen berättar en ett skeende och med multipla samstämmiga vittnen.
Så vart är försvaret, undrar då det blir bra sämre och sämre och mer innehållslöst för var dag som går i förhören.
Men såklart stoppar man fingrarna i öronen och blundar, så vet man inget pm vad som faktiskt sker.
Verkligen? Man kan inte kräva nåt utav motparten man skänker pengar?
Citera
2019-11-21, 19:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KlausStein
Öh, nej. Riksrätt är på federal nivå bara till för "high crimes or misdemeanors", om man nu inte är en cyniker som anser att det inte spelar någon som helst roll vad som framkommer i förhören utan att Trump ska åtalas av politiska/personliga skäl och svårigheter.

Öh, nej. Att Biden är en politisk motståndare gör honom inte immun mot korruptionsutredningar eller domar. Ej heller betyder det att en utredning av honom eller hans ekonomiska intressen har något med hans politiska ambitioner att göra.

Just men nu är det en utfrågning som pågår men jag tror inte att det röstas fram någon riksrätt på någon nivå.

Om Trump hade velat utreda Biden så är inte den rätta kanalen att be andra presidenter om en utredning.
Citera
2019-11-21, 19:21
Medlem
Citat:
Verkligen? Man kan inte kräva nåt utav motparten man skänker pengar?

Klart att man kan kräva något för pengarna, men att ha en privatperson att få en utländsk president att utreda en politisk motståndare är inte tillåtet.

Trump kunde ha utrett Biden hur mycket han ville men ville tydligen inte det, eftersom han inte gjorde det.
Citera
2019-11-21, 19:22
Medlem
Citat:
Menar Z my bad =)

Kravet kom från en privatperson att Z borde säga att han ville utreda Biden och valet 2016.

Att utreda vem han vill får ju presidenten göra, men inte hur som helst.
Citera
2019-11-21, 19:58
Medlem
Draken55s avatar
Alla trumphaters och haverister, vad menar ni är skälen för att ställa Trump inför riksrätt?
Alla neutrala bedömmare jag sett säger att det inte är i närheten , det är helt enkelt inte tillräckligt.
Citera
2019-11-21, 20:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Draken55
Alla trumphaters och haverister, vad menar ni är skälen för att ställa Trump inför riksrätt?
Alla neutrala bedömmare jag sett säger att det inte är i närheten , det är helt enkelt inte tillräckligt.

Ja vilka i tråden tror på riksrätt? Det undrar jag också, är det ens någon som pratar om det som att det ska bli av? Vem är det mer specifikt du vänder dig till?

Om det finns något så kan det ju vara det att Trump pressat Z på utredningar.
Senast redigerad av ertil 2019-11-21 kl. 20:06.
Citera
2019-11-21, 20:04
Medlem
Draken55s avatar
Citat:
Ja vilka i tråden tror på riksrätt? Det undrar jag också, är det ens någon som pratar om det som att det ska bli av?
?

Så du har skrivit 1000 inlägg på 2 månader, om vad?
Har du läst rubriken på tråden?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in