2019-11-21, 19:06
Medlem
Joppysens avatar
Jag har läst det mesta om detta i media, samt i den här tråden, för att försöka ta reda på vad som fött denna misstanke om brott/mord, till den grad att någon är anhållen för det.
Jag hittar inget, noll, nada om detta.

Polis/åklagare misstänker mord, anhåller en person och samtidigt säger dom att dom fortfarande har hopp om att hitta flickan vid liv!?

Det finns ingen känd brottsplats, inga fynd kan kopplas till flickan, det enda jag kan hitta är att en 17-årig flicka försvunnit och att hennes pojkvän varit dryg och tycken mot hennes pappa, pojkvännen har förnekat brott.

Är det så simpelt att dom av en slump hittat sökhistorik i pojkvännens dator/mobil? Tex ”vart dumpar man lik?”

Hjälp mig, vad har jag missat?
Citera
2019-11-21, 19:06
Medlem
Har de kommit något beslut från åklagaren ännu?
Citera
2019-11-21, 19:08
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Fornhojd
Liknar som lisa h fallet kanske
https://www.bohuslaningen.se/nyheter/uddevalla/lisa-holm-utredaren-ser-likheter-mellan-fallen-1.20587710
Intressant
Citera
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pausererik
Exakt! Hon kan ju tillfälligt vara gömd hemma hos någon vän/anhörig till pojkvännen. När fallet kallnar och folk slutar leta så dumpar de kroppen.
Nej. Ett lik kan man inte ha hemma så. Det börja ruttna och lukta rätt fort och sen blir det väldigt svårt att stycka och transportera.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vinkelseende
Jag minns han i boden som låtsades leta efter sitt offer.
Christoffer. Vachtareja Bangchuan (stavning?). Letade och letade. Hittade ingenting. Såg sina egna lämningar av sitt offer i det övergivna huset - sa inget alls till resten av gänget som letade. Kuriosa: bytt kön nu och begärt sitta i kvinnofängelse.
Citera
Medlem
elva9tolvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vinkelseende
Jag minns han i boden som låtsades leta efter sitt offer.

Ja det kan man väl jämföra med detta fall. Pojkvännen här skrev ju ett fb-inlägg om att han sökte efter W?
Citera
2019-11-21, 19:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DeVaLaGott88
Har de kommit något beslut från åklagaren ännu?
Nope. Inte enligt polisens hemsida. De uppdaterar varje timme.
Citera
2019-11-21, 19:10
Medlem
Willow1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Joppysen
Jag har läst det mesta om detta i media, samt i den här tråden, för att försöka ta reda på vad som fött denna misstanke om brott/mord, till den grad att någon är anhållen för det.

Polis/åklagare misstänker mord, anhåller en person och samtidigt säger dom att dom fortfarande har hopp om att hitta flickan vid liv!?

Det finns ingen känd brottsplats, inga fynd kan kopplas till flickan, det enda jag kan hitta är att en 17-årig flicka försvunnit och att hennes pojkvän varit dryg och tycken mot hennes pappa, pojkvännen har förnekat brott.

Är det så simpelt att dom av en slump hittat sökhistorik i pojkvännens dator/mobil? Tex ”vart dumpar man lik?”

Vi kan ju inte direkt missa något eftersom vi inte vet mer än det press gått ut med.
Citera
2019-11-21, 19:10
Medlem
Har kanske missat att någon redan tagit upp det här, men det verkar som att Wilma inte gick/gått gymnasiet utan slutat efter grundskolan. Någon som vet något?
Citera
2019-11-21, 19:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Nope. Inte enligt polisens hemsida. De uppdaterar varje timme.

Ok bra, då har jag inte missat något. Hon skulle meddela senast ikväll sa hon. Får la se
Citera
2019-11-21, 19:14
Medlem
Sveppss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Joppysen

Jag undrar samma sak, mord alltså, vad har vi missat?

Hur var det med pälsjackan som hittades, har man gått ut med att den inte är hennes? Har faktiskt inte sett det utan bara sett att pistolen i brunnen var leksakspistol. Tänker om jackan var blodig eller bar spår av mord. Tycker det är så skumt att man säger mord.

Hur är det med alla som har varit ute och sökt, varför skriver inte ni lite i tråden så att vi får svar och kan fortsätta spana.
Citera
2019-11-21, 19:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DanielDanielDaniel
Tänk att det kan vara så stor skillnad på ditt korkade svar och dennes nedan.

Hur svarar jag ens "nÄsTaN" på min egen fråga? Du menar att man inte kan hittas levande alltså, eller skadad och sliten kanske?

Jaha, där ser man, jag har inte hängt med i tråden utan endast hört kortfattat om henne i nyhetsinslag.

Nä. Nu misstolkar du mig. Jag menade inte alls att göra narr av dig, inte heller av ditt inlägg.
Vad jag menade var att som du själv skriver: "om hon hittas".
Det är knappast bara du och jag som börjar undra om man någonsin kommer att hitta den här människan igen. Jag tror visserligen att hon kommer att hittas men ingen vet ju.
Det finns inget som tyder på att hon håller sig undan frivilligt.
Det är kallt ute. En person är anhållen. Det känns som att sökinsatserna överlag är ganska spridda över många olika områden.

Det är så jag menar. "Om hon hittas" funderingen är ju ändå ett tankesteg åt att det finns en stor risk att hon inte är vid livet.
Förstår du nu hur jag menar?
Menade som sagt inte alls att göra mig rolig på din bekostnad eller så. Där tolkade du mig väldigt fel ✌️
Senast redigerad av SpaceBase 2019-11-21 kl. 19:21.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in