I går vill jag minnas att jag läste ett inlägg (som jag ej hittar igen) från en profil, vars pappas granne hade en son som på natten i slutet av förra veckan blivit av med sin pickup (i hyfsadnärhet av MGM’s bostad om jag minns rätt)
Denne pickup hade hittats igen under helgen på ett ”klassiskt dumpningsställe” i Uddevalla.
Ärendet ansågs garanterat som en klassisk stöld gissar jag och att ägaren enbart fick tillbaka sin bil.
En teknisk undersökning har knappats gjort då ingen anledning fanns. (Wilma lystes inte som saknad fören söndag)
Case closed.
Men någon som vet om tips/infon om pickupen någon gång kom in till polisen?
Det kanske inte har ett endaste skit med Wilmas försvinnande att göra. Eller så kan det absolut lika gärna ha just de.
En stulen bil för att transportera kroppen som sedan ställs där man brukar dumpa bilar efter ett ”pojkstreck.”
Grips det efter halmstrån så är det värt en check. Tidsramen är ju iaf mitt i prick.
Å andra sidan så vet i fan om man skulle våga låta den stå utan att sätta eld på den,men som sagt. Värt att kolla upp iaf.
Känner man tillområdet och vet att några bilar dumpats där så kanske det är ett alternativ i en panik-hjärna efter ett bråk som spåra.
Polisen gick även ut i media i förmiddags och vädjade om fler tips från allmänheten,även om tipsen för en själv kunde anses vara oviktiga.
https://www.expressen.se/gt/krim/polisen-soker-med-dronare-efter-wilma/