2019-11-21, 16:06
Medlem
DjPuttes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheFortress
Skulle inte vara första gången någon använder sin tjänstebil i privat syfte, utan kännedom för sin arbetsgivare.
Kommunalt ägda bilar har dem koll på samt för att han ska kunna göra det måste han hämta nycklarna inne på jobbet, Dessa ställen brukar nattpersonalen vara samt bruka dessa fordon inom hemtjänsten så det spåret glöm det!
Citera
2019-11-21, 16:07
Medlem
tomyhockeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mikeymikey
Okej men ligger Göteborgsvägen söder om centrala Uddevalla? Alltså gamla vägen?

ja
Citera
2019-11-21, 16:08
Medlem
aina08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DjPutte
Kommunalt ägda bilar har dem koll på samt för att han ska kunna göra det måste han hämta nycklarna inne på jobbet, Dessa ställen brukar nattpersonalen vara samt bruka dessa fordon inom hemtjänsten så det spåret glöm det!
Om han inte arbetar som vanligt och bara tar en extra sväng hem...
Citera
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Samtidigt sägs det att han inte hade körkort. Medan andra säger att körkort är ett krav för att kunna jobba i hemtjänsten, men det kanske inte gäller för kurder?

Vet inte hur det är i just Uddevalla, men det är iaf inte så nationellt i Sverige, att körkort behövs för att jobba inom hemtjänst. Arbetar man i ett tätbebyggt område så kan exempelvis cykel fungera.

Men det är väl enkelt att kolla upp via Transportstyrelsen. Även om han inte har körkort kan han ju kanske köra bil ändå.

Förstås gäller inte andra regler för kurder.
Citera
Medlem
TheFortresss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DjPutte

Vet ej hur det är just i Uddevalla, men jag vågar hävda att jag känner till flertal omständigheter där personer använt kommunalt ägda bilar i privat syfte. Anser att man kan kolla upp det oavsett.
Senast redigerad av TheFortress 2019-11-21 kl. 16:10.
Citera
2019-11-21, 16:09
Medlem
ThirdMs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aina08
Jaha. Klickade på någon länk tidigare och då var de stängt.
Kan du länka?

Hinner inte länka nu. Men söker du på BO på fejjan så ser du mgm i kommentarer på hennes profilbild.
Bo Wi*lma Anders*on Nouvel*e
Mgm tish*ko sha*az
Citera
Medlem
I går vill jag minnas att jag läste ett inlägg (som jag ej hittar igen) från en profil, vars pappas granne hade en son som på natten i slutet av förra veckan blivit av med sin pickup (i hyfsadnärhet av MGM’s bostad om jag minns rätt)
Denne pickup hade hittats igen under helgen på ett ”klassiskt dumpningsställe” i Uddevalla.

Ärendet ansågs garanterat som en klassisk stöld gissar jag och att ägaren enbart fick tillbaka sin bil.
En teknisk undersökning har knappats gjort då ingen anledning fanns. (Wilma lystes inte som saknad fören söndag)
Case closed.

Men någon som vet om tips/infon om pickupen någon gång kom in till polisen?
Det kanske inte har ett endaste skit med Wilmas försvinnande att göra. Eller så kan det absolut lika gärna ha just de.
En stulen bil för att transportera kroppen som sedan ställs där man brukar dumpa bilar efter ett ”pojkstreck.”
Grips det efter halmstrån så är det värt en check. Tidsramen är ju iaf mitt i prick.
Å andra sidan så vet i fan om man skulle våga låta den stå utan att sätta eld på den,men som sagt. Värt att kolla upp iaf.
Känner man tillområdet och vet att några bilar dumpats där så kanske det är ett alternativ i en panik-hjärna efter ett bråk som spåra.

Polisen gick även ut i media i förmiddags och vädjade om fler tips från allmänheten,även om tipsen för en själv kunde anses vara oviktiga.

https://www.expressen.se/gt/krim/polisen-soker-med-dronare-efter-wilma/
Senast redigerad av Strogge123 2019-11-21 kl. 16:15.
Citera
Medlem
elva9tolvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Ok, det är något jag missat i flödet.
Mycket tråkigt att ingen fattat signalerna och kunnat hjälpa paret.

Det är väl en varningssignal att de bråkar så mycket att W behövt åka till killens pappa. Men ingen fattade kanske hur allvarligt det var. Inte så lätt att ha ett förhållande när man är 17 år. Man är inte riktigt mogen att hantera allvarligare konflikter och inte sällan behöver man råd av sina föräldrar.

När det bara hade hunnit pågå en vecka som familjen säger, så tänker man nog att det ska lugna sig snart. Tonåringar kan ju va riktigt hysteriska i sina bråk men sluta bråka lika snabbt.
Citera
2019-11-21, 16:10
Medlem
TheFortresss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aina08
Om han inte arbetar som vanligt och bara tar en extra sväng hem...

Precis. Det ena behöver ej utesluta det andra.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Häktningsförhandling skall ske tre dagar efter anhållan. Det är det på fredag. Annars skall han släppas.

Nej. Som de flesta andra blandar du ihop en framställan om häktning med själva förhandlingen.
Citera
Medlem
hippilis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iamerror
Du missade att det handlar om en inavlad bergsturk.
Hans släktingar hjälper gärna till med brottsliga handlingar.
Jo jag tänkte allt på det men om han har gjort sej av med kroppen ensam med en stulen bil är det ingen som vet och kan skvallra. Det är inte omöjligt att det kan vara så. Alla idéer måste ju kollas för hon ska hittas
Citera
2019-11-21, 16:11
Medlem
Bambambis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheFortress
Skulle inte vara första gången någon använder sin tjänstebil i privat syfte, utan kännedom för sin arbetsgivare.
Hemtjänstbilarna lämnas alltid efter arbetstid
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in