2019-11-21, 15:45
Medlem
Det allra mest misstänkta i detta är pojkvännens beteende. Att inte anmäla henne försvunnen eller ringa och vara orolig till hennes familj gör honom korkad och - misstänkt.
Citera
2019-11-21, 15:45
Medlem
Jag är övertygad om att en bil varit inblandad i detta. På MGM pappas adress finns 3 bilar registrerade, Audi A4, Ford Kuga och Ford Focus. Den sistnämnda skedde ett ägarbyte på 2019-10-01. Var detta planerat i förväg kanske?
Förhoppningsvis har polisen redan undersökt samtliga 5 personer på denna adress,deras alibi och deras kortköp. Har en bil använts så är väl risken stor att det är just denna, snarare än Audi A4 med GPS.
Jag tror tyvärr att polisen är på helt fel ställen o letar. MGM har haft hjälp av någon, inte nödvändigtvis pappan, som kört iväg kroppen långt bort och slängt i vattnet eller grävt ner.
Citera
2019-11-21, 15:46
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Har det framgått i artiklarna om ”familjen” inbegriper även systern, pappan och den biologiska mamman- och inte bara den högljudda styvmorsan som verkar vara glad för uppmärksamhet?

Som jag uppfattat det så hänvisar kvällstidningarna till ”mamman”, men menar egentligen styvmamman.

Det är inget som framgått i artiklarna men som uppgift i tråden från en eller två postare att den biologiska mamma var emot W*lmas förhållande med MGM.
Citera
2019-11-21, 15:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PinkQueen
Jag är övertygad om att en bil varit inblandad i detta. På MGM pappas adress finns 3 bilar registrerade, Audi A4, Ford Kuga och Ford Focus. Den sistnämnda skedde ett ägarbyte på 2019-10-01. Var detta planerat i förväg kanske?
Förhoppningsvis har polisen redan undersökt samtliga 5 personer på denna adress,deras alibi och deras kortköp. Har en bil använts så är väl risken stor att det är just denna, snarare än Audi A4 med GPS.
Jag tror tyvärr att polisen är på helt fel ställen o letar. MGM har haft hjälp av någon, inte nödvändigtvis pappan, som kört iväg kroppen långt bort och slängt i vattnet eller grävt ner.
det borde gå att hitta i pojkvännens mobil eller dator, vem han i så fall varit i kontakt med
Citera
2019-11-21, 15:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av InomEnSnarFramtid
Polisen skulle inte häktat honom då. Dom har starka aningar om att han är just MGM men kan inte få ihop pusslet..
Det är ingen som är häktad i det här fallet. Det har du i så fall fått om bakfoten.
Citera
2019-11-21, 15:48
Medlem
Gusselbys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ze123
Det allra mest misstänkta i detta är pojkvännens beteende. Att inte anmäla henne försvunnen eller ringa och vara orolig till hennes familj gör honom korkad och - misstänkt.
Håller med.
Citera
2019-11-21, 15:49
Medlem
InomEnSnarFramtids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shponglad
Drogförsäljare kan använda snapchatcetc för polisen lägger inga såna resurser på nån babbe som kränger röka.

Detta är ett mord och ett högprofil sådant, finns inget tak på budget då. D e inget gangstermord i Malmö precis.

Vem är den här mystiska snapchatt personen vara då? Han kommer inte vara anonym länge efter snuten granskat trafiken till rätt telefon och person.

Så då sitter båda mgm häktade och en tidsfråga innan han som bara gjort sig skyldig till brott mot griftefriden kommer gola.

Alla dina scenarion är långsökta och orealistiska.

Att han fått hjälp är ju högst troligt, hur är ju frågan, Snapchat var ett exempel. Finns ju wickr och allt möjligt krypterat skit.

Han kanske inte hade direkt kontakt med den som hjälpte, utan körde till den personen med Wilmas kropp i bilen dvs ingen elektronisk kontakt överhuvudtaget?

Att MGM hittat hennes saker i en skog men inte henne talar ju för sig själv. Polisen vet att MGM har dumpat sakerna där men kan inte förstå vart Wilma är. Så då är polisen säkra på att han har koppling till mordet dvs MGM.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Jag tycker nästan tvärtom.

Säg att man kommer med en bil på natten, parkerar på den lilla sidovägen som löper parallellt med den stora vägen, kan du snabbt slänga in en rullad matta eller liknande om ni är två.

https://www.google.se/maps/@58.3442892,11.9275986,3a,75y,85.54h,92.5t/data=!3m6!1e1!3m4!1sA4yUpFvLCKWMfoLyaCqw3A!2e0!7i1 6384!8i8192

Ensam, kräver sin man. Tror att det är mycket svårt att ta sig ut med en lealös kropp och sedan orka lyfta in den i bagaget när du har kort om tid.
Ja jag ser vad du menar men på vilken sida av husets kortsidor man än parkerar måste man bära kroppen längs hela fasaden på huset åt endera hållet. Väldigt stor risk att någon ser det. Stor risk när man är i trapphuset också att någon kommer ut från sin lägenhet. Men såklart, om mordet skett i MGM s lägenhet hade de väl inget val hur riskabelt det än var att bära ut den. Den kunde ju inte vara kvar där.
Citera
Medlem
DjPuttes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Loco1214
Jo om man snurrar runt på streetwiew så kan man se baksida. Ser även ut som garageportar på sidan av huset ... hmmm
4st utgångar per trapphus är det och på båda gavlar garage det är ett äldre hyreshus komplex det där gissar byggt 60-70tal, I källaren brukar det vara en lång korridor som förbinder uppgångarna så man har access till tvättstugan i hela huset samt en massa förråd nu pratar jag i generell term som jag sett dessa typen av hyres hus!
Citera
2019-11-21, 15:51
Medlem
InomEnSnarFramtids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TooraX
Har är INTE häktad!!!

I en annan form är han ju det, han är ju inte fri direkt.

Bara för att MGM inte är officiellt häktad så är han ju omhändertagen som MGM.
Citera
2019-11-21, 15:51
Medlem
Sveppss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gusselby
Jag tror att Wilmas biologiska mamma har citerats åtminstone en gång i media. Hon kallade henne för "Wilmis", reagerade på det för att jag tyckte att det sa mycket. Ett barn är alltid ett barn i en förälders ögon och särskilt när det händer något svårt. Mammans älskade Wilmis.

https://www.bohuslaningen.se/nyheter/v%C3%A4stsverige/mammans-ord-vill-bara-f%C3%A5-hem-v%C3%A5ran-willmis-1.20568616

Har BO och MGM instagram? Jag tänker väldigt mycket på att grannen hört något i trapphuset och tvivar på att han har rullat upp en matta och slängt över axeln. Men en stor resväska hade funkat när man väger 50 kilo. Reste de ibland? De måste ha insta som alla andra.
Citera
2019-11-21, 15:52
Medlem
tinkyminkys avatar
Är det någon som vet om häktesfärhandling hållits idag?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in