2019-11-21, 14:34
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PinkLacey
Det enkla svaret: Wilma och föräldrar bor i två olika städer.

Jag tycker dock det känns skumt att gå hem till svärfar efter att man bråkat med sin pojk- eller flickvän. Men det kanske bara är jag, andra kanske gör detta regelbundet. Men jag får en känsla av att något är fel.
Citera
2019-11-21, 14:35
Medlem
ThirdMs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HighFlyingBird
Går det på något sätt att spåra hennes mobiltelefon?

Dom borde kolla upp information osv via hennes Icloud, funkar även via dator.

Dvs om hon hade/har en Iphone

Det är nog nästan det absolut första polisen gör vid ett försvinnande
Citera
2019-11-21, 14:35
Medlem
okok1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Jag tycker dock det känns skumt att gå hem till svärfar efter att man bråkat med sin pojk- eller flickvän. Men det kanske bara är jag, andra kanske gör detta regelbundet. Men jag får en känsla av att något är fel.

Gå till en vän kanske är mer normalt.
Citera
2019-11-21, 14:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Followtherainbow
Anledningen att han inte öppnade dörren för wilmas pappa är ju givetvis för att han hade något att dölja - mördat hans dotter.
Självklart hade han öppnat o varit utom sig av oro om han var normal. Oavsett om dom hade bråkat så borde han fått panik när hans flickvän är spårlöst borta och familjen är oroliga. Tycker den reaktionen av något säger en heeeel del.

Nej den som inte har något att dölja, döljer inget

Vet vi med säkerhet att han var hemma? Vilken tid gjordes detta besök ? Var han på jobbet? Kan ju vara svårt att svara när man byter blöjor på gamlingar eller vad fan man nu gör inom hemtjänst . Hos mig lyser de nästan 24/7 i hallen + köket även då jag är bortrest. För många frågor som är lämnats obesvarade och den enda som troligtvis vet sannningen är MGM och han lär ju inte säga något utan att rådfråga sin försvarare. Men jag håller med underligt att inte slänga iväg ett sms om man har xx missade samtal även om jag själv i högsta grad försöker undvika att prata med min donnas föräldrar
Citera
2019-11-21, 14:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shponglad
Har du någonsin använt en tigersåg? Skulle flyga fryst blod/vävnad.

Och var ska kroppen kylas ner nånstans? Ska han åka och köpa en köttfrys på blocket? Var ska kroppen förvaras innan allt detta?

Du skriver så mycket totalt verklighetsfrånvända saker.

Totalt orealistiska förslag.

Det skulle skvätta is. Det är sant. Men is kan sopas upp. Frysen var mer ett allmänt tips, vet inte om han har en hemma, men en normalstor kropp får man ju lätt ner om det är en sån där boxvariant.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
Alla har inte vänner/ förstående vänner.
Citera
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
Absolut i den åldern.
Citera
2019-11-21, 14:38
Medlem
Citat:

Fråga varför pojkvännen gör si eller så? Andra kanske skulle säga något dåligt om pojkvännen och tjejen vill väl i det fallet mest höra att hon överreagerat så hon kan gå hem igen?

Antingen det eller så känner hon inte så många i Uddevalla eftersom hon inte kommer därifrån.
Citera
2019-11-21, 14:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GuzHutz
I det hus där MGM bor så har dem källare, så jo han lär ha ett förråd.
Risken med att ha någon död liggande i källaren är att kroppen börjar lukta.

Polisen har naturligtvis kontrollerat samtliga av faderns inneboende, som var ca fem till antalet.
Frågan är om dessa har alibi för dygnens samtliga timmar ?
Citera
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:

Hon hade inget körkort. Hur ser kollektivtrafiken ut från Uddevalla till Lysekil? Opassande tider och dyrt kanske?

W*lma skulle tydligen få körkort snart och det innebär mer frihet. Då skulle hon kunna köra till sin egen familj. Jag undrar om MGM började förstå att han snart kommer tappa kontrollen över henne?
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av werupmannen
Men INGEN har ju märkt hans svartsjuka skulle vara så pass sjuklig. Det skulle ha framkommit i tråden.

De har varit tillsammans från och till. Väldigt vanligt i den åldern.

Om det är som du skriver så är det dråp. Varför skulle han vilja gör saken värre och bete sig som en empatilös mördare helt plötsligt?

Det har ju gått många dagar och han borde ha sansat sig.

Har inte läst hennes jobbannons men de värsta är ju att något gubbslem har kontaktat henne som lovat henne guld och gröna skogar. Och sedan har det gått som det gått.

Ikväll ska åklagaren göra ett uttalande om ev häktning. Vi får se vad som framgår i den eller vänta tills imorgon och begära ut den.

Vänner har uppgett att han var väldigt svartsjuk. Sen är ju det farliga att såna personer ofta visar upp en trevlig sida utåt, men du vet aldrig vad som händer bakom stängda dörrar....eller ?? Eller basunerar du ut alla bråk du o din partner har på släktmiddagarna? Är man dessutom lojal mot sin pojkvän så vill man att familjen ska tycka om honom och väljer därför att skydda de negativa sidor/händelser som han har eftersom man vet att folk som bryr sig om dig inte skulle tillåta eller acceptera att du är ihop med någon som gör dig illa. Det är väl inte så att alla kvinnor som blivit mördade av sin partner visste folk i förväg att de ska hända ???? Dom e ju sjukt manipulativa o kan utåt sätt verka som jätte fina människor men de negativa o mörka sidorna visar dom bara för sin partner...oftast
Citera
2019-11-21, 14:40
Medlem
Citat:
Det er vel den eneste han respekterer
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in