Citat:
Ursprungligen postat av
2an
Någon gång torsdag kväll/natten till fredag hörde en granne bråk/dunsar som någon kastade saker i golvet från MGM lägenhet och tisdag anhölls han så drygt 4 dygn hade han på sig, även natten till fredag som tunga stegen i trapphuset ska ha hörts av någon boende.
Ang dunsar som hörts från lägenheten kan man väl hoppas att det kom från en grov misshandel då tex huvudet dunkats i golvet, då borde man hitta blodspår i lägenheten tycker/hoppas jag.
Du läser in mycket. Har man varit tonåring och varit med om ett riktigt svartsjukebråk mitt i natten så vet man att tjejen i fråga (oftast så) kan kasta både det ena och andra omkring sig. Jag har själv varit med om att få ducka för det klassiska "kasta porslin"-härjandet.
Det kan låta rejält, utan att någon skadar sig. Dock är det troligt att det under ett sådant bråk kan bli så att det av en olyckshändelse i stundens hetta går snett. Det kan mycket väl vara så att tjejen kastat något först och MGM svarar med att hiva iväg något som råkar träffa huvudet och offret trillar och slår i ytterligare och avlider.
Det känns mest troligt om nu MGM är skyldig att det varit ett bråk som urartat och så gick det som det gick och han i rädsla börjar försöka dölja det hela och nu är så insyltad att det inte går att komma ur.
Kan också vara så att bråket lett till att tjejen gett sig iväg. MGM åker efter och det råkar bli så att han kör över henne av misstag (tjej är upprörd, går längs vägkant, kille kör efter och är lika upprörd och försöker få med henne och så råkar offret vingla samtidigt som föraren trycker på gasen..)
Eller så är han oskyldig och hon trilllat i vattnet på eget bevåg som följd av bråket alternativt av misstag. Det har ju hänt många gånger att folk trillat snett på nätterna utan att det är brott inblandat.