2019-11-21, 10:17
Avslutad
Såg precis en röd skåpbil med "Räddningsdykare" tryckt på sidan. Körde från brandstationen Gårda i Göteborg och norrut på motorleden. Vet inte om de haft dykare på plats ännu men nu kanske det är dags att börja leta i Bäveån eller Skeppsviken?
Det känns som den mest rimliga platsen om inte bil har använts.
Senast redigerad av Hetsmongo 2019-11-21 kl. 10:23.
Citera
2019-11-21, 10:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Vad bra! Äntligen en till, förutom några av oss här, som förstått att polisen kan tänka själva och sköta sitt jobb Wilma kommer hittas, det är bara en fråga om när.

Helt rätt.
Man blir lite fundersam ibland hur en del tror att det funkar.
Detta är inte den första mordutredningen polisen gör.....
Jag är 100% säker på att polisen gör ALLT "by the book" och förr eller senare kommer dom att lösa även detta fall.
Visst, polisen har gjort bort sig några gånger historiskt, men kolla istället vilken uppklaringsprocent dom har vid denna typen av brott.
Detta löser dom med vänsterhanden.
Citera
2019-11-21, 10:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sofiajadetarjag
Annars brukar ju också Missing people vara väldigt framgångsrika.

Absolut, det finns tydligen ytterligare sökgrupp FIKK.
Citera
2019-11-21, 10:23
Medlem
Bluebeast72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hetsmongo
Såg precis en röd skåpbil med "Räddningsdykare" tryckt på sidan. Körde från brandstationen Gårda i Göteborg och norrut på motorleden. Vet inte om de haft dykare på plats ännu men nu kanske det är dags att börja leta i Bäveån?
tack

Har jag efterfrågat sen i förrgår, leta på DJUPA vatten runt området fynden gjorts.
Citera
2019-11-21, 10:23
Medlem
okok1s avatar
Är han anhållen för mord för att luckra upp mer resurser eller finns det något som pekar på mord?
Citera
2019-11-21, 10:28
Medlem
panzertaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av longbow4y
Närmsta ensliga ställe mitt i natten med bilväg ända fram till vatten är Skeppsviken. Mindre än 1500 m bort. Göteborgsvägen söderut och sedan första riktiga avfart till höger. Bara några minuter med bil.
Djupt är det också vid bryggorna. Och strömt pga Bäveån.

https://kartor.eniro.se/?c=58.341592,11.907173&z=17&l=aerial
https://kartor.eniro.se/?c=58.341592,11.907173&z=17&l=nautical

Är MGM upprörd vill eller ens kan en GM köra en längre sträcka. Nerverna sätter ofta stopp. Då är det troligt att ev kropp finns i närheten. Och att dumpa i vattnet är ett ganska vanligt beteende.
Leta därför i Skeppsviken först.

Är detta gjort med beräkning kan MGM kört längre ut till kusten och dumpat i öppet hav eller grävt ner en ev kropp många mil inåt land. Då blir det mycket svårare. Men hans uppträdande tyder på att han inte är iskall och beräknande utan bara dum i huvudet.

Att börja leta i mängder av småsjöar på måfå är nog lönlöst.

Utifrån profilen på MGM, en yngling som knappast har rutin på sådana här saker, så skulle jag mer tro att kroppen bara ligger dumpad någonstans. I fallet med Ida i Trollhättan så låg kroppen bara slängd i skogen helt öppet och de var ju ändå flera personer som hade fraktat iväg kroppen.

Jag tror inte att dådet var planerat, utan har stora likheter med Trollhättan-fallet. Något har gått överstyr pga svartsjuka, våld har utövats, därefter har panik uppstått och kroppen har blivit dumpad på en plats där GM har varit innan och lagt på minnet att där kanske man skulle kunna göra sig av med kroppen. Ödsligt och skogsnära är min gissning.

MGM's beteende var inte på långa vägar som en iskall mördare skulle göra. Man borde visa intresse för eftersök, kontakta hennes familj och anhöriga osv. Istället så låste han in sig och svarade inte på telefon eller dörrknackning, utan höll sig undan. Det tyder i min värld inte på att han har agerat supersmart i hela sammanhanget. Platsen där skor + eventuellt kläder mm hittades brända var ju inte ens ödsligt.
Citera
2019-11-21, 10:29
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
Är han anhållen för mord för att luckra upp mer resurser eller finns det något som pekar på mord?

Anna Göransson, presstalesperson Polisen för 20min sedan:
Citat:
Varför tror ni hon har utsatts för ett brott?
- Det är omständigheter som talas för att ett brott ligger bakom hennes försvinnande. Men ingenting är klarlagt förrän vi hittar henne.
Citera
2019-11-21, 10:29
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bluebeast72
tack

Har jag efterfrågat sen i förrgår, leta på DJUPA vatten runt området fynden gjorts.

Jag har hört att det är bäst att leta på land först utifall personen lever. Om den ligger i vatten så är personen redan död.
Citera
2019-11-21, 10:32
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReimerDenYngre
Denna tråd är mycket naiv!

Glöm Dynamitbacken / Nordmanneröd! Skälet till att sök gjorts där är att en kvinna setts promenera på 44:an. En oro har funnits att det var Wilma och därför har man samlats vid Shell och sökt i närområdet. Dynamitbacken har i decennier varit en plats där skit har slängts och bränts. Sökgrupper kommer givetvis att finna en massa. Att fynd har gjorts betyder därför inte ett skvatt så länge polisen inte bekräftar att de är kopplade till Wilma.

Det som verkar vara klart via pressen är att det förekommit ett bråk i lägenheten under torsdagskvällen. Wilma har inte hörts av efter dess. Någon har även "i slutet av förra veckan" hört tunga steg en natt i trappuppgången. Ett tänkbart scenarium är därför att Wilma mördats på torsdagskvällen och burits ut natten mot fredagen. Att hon skulle legat längre än så är inte rimligt eftersom lik luktar rejält illa och doften sätter sig i väggar mm.

Så kanske mördad i lägenheten i torsdags, det är i princip det enda som vi vet. Om så är fallet så måste hon vara bortförd med bil eftersom lägenheten ligger så centralt.

Hon kan då ha förts genaste och tryggaste vägen ut, vilket är söderut. Men om mördaren på förhand vet en bra plats att gömma henne så är platsen det viktiga och därför är det fullt möjligt att hon förts i vilken riktning som helst.

Sänkning i vatten är en möjlighet men småsjöarna runt Uddevalla är för det mesta grunda, så utan båt är det svårt att få ut henne på djupare vatten. Broar är få och Uddevallabron skulle man nog misstänka har kameror.

Att dumpa lik i naturen är inte ovanligt och de kan bli liggande mycket länge innan de upptäcks. Men en mördare lär ändå leta efter en plats där han räknar med att få personer rör sig. Samtidigt vill mördaren ha viss kontroll på karaktären av området där dumpning sker. Jag tror därför att dumpning på land i Uddevalla kommun skulle ske utmed grusvägen norr om Herrestad, dvs på Herrestadsfjället. Där finns även flera fiskesjöar, som skulle kunna vara dumpningsplats, men en fiskesjö är ju per definition besökt, så jag tror chansen är låg att hon ligger i en fiskesjö.

Om jag hade haft tid hade jag letat i första hand utmed stickvägarna från grusvägen genom Herrestadsfjället. Jag hade särskilt intresserat mig för grusvägen som går till vänster precis innan Vrångevattnet https://goo.gl/maps/hqdiLUEfxEMpqaJz5 eller grusvägen strax norr därom https://goo.gl/maps/ajRNxYtfr96sx2gm9 En sjö som kan vara av intresse är Pölevattnet https://goo.gl/maps/QYwt6KdRD5TCM4SdA Den kan vara attraktiv om mördaren söker efter en sjö via en karta, attraktiv eftersom den ligger avsides och har en väg ända fram.

Ska man läsa endast ett enda inlägg i denna tråd, så är det det här inlägget!

Försöker att läsa i tråden som är helt sönderspammad av "skit", och det är nästan omöjligt att bilda sig en uppfattning om fallet om man inte läser 24/7.
Citera
2019-11-21, 10:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Uncle-dolan
Jag tror att hon hittas i tjärnen där "brandplatsen" och andra fyndet gjordes. ( omnämnda brända skor och glasögon) Den är relativt enkel att ta sig till från där det eldas, är bara tvärs över bågskytte banan. ligger cirka 25-100m från "brandplatsen".

obs tjärnen syns dåligt på google maps men tydligare på eniro.

Detta känns möjligt, men tycker att man borde kollat detta område noga pga brandresterna, frågan är hur djupt tjärnet är, MGM är troligen bekant med området om han spelat boll o akplgång o aånt
Citera
2019-11-21, 10:34
Medlem
Jag finner det otroligt märkligt att det inte finns någon information om hennes biologiska föräldrar ännu. Mycket fokus har legat på styvmodern efter hennes något märkliga beteende och kommentarer, men VART är föräldrarna?
Citera
2019-11-21, 10:34
Medlem
K.Blomkvists avatar
Det är ingen pressträff idag.
Det handlar om frågor från media.

Polisens sida säger så här:

191121, 07.00 Polisen kommer under morgonen att återuppta sökandet efter Wilma. Sökandet kommer att vara koncentrerat till Uddevalla där polispersonal och polishundar kommer att delta. Även drönare kommer att användas i området.
Polisens presstalesperson Anna Göransson kommer att finnas på plats vid polishuset i Uddevalla från klockan 10.00 för att besvara frågor från media.

Uppdaterad 21 november 10:22
20 november 15:08, Polisinsats/kommendering, Uddevalla
Information angående eftersöket av den försvunna Wilma Andersson.

https://polisen.se/aktuellt/polisens-nyheter/?lpfm.loc=V%C3%A4stra%20G%C3%B6talands%20l%C3%A4n
Senast redigerad av K.Blomkvist 2019-11-21 kl. 10:38.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in