2019-11-21, 08:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XX-Ambar
Delvis men föreställ dig TS som en bibliotikarie vs 15 kg tyngre rippad. Dessutom så inger testosteronet han pumpar i sig en viss självsäkerhet. Jag hävdar att han då blir en aning mer Alfa ur denna synpunkt.
Vilket över 90% av dagens Svenska kvinnor är?

Ja sant, beroende på umgänget varierar det vad som krävs för att kvalificera som alfa. En alfa bland gamers bleknar mot en alfa i det militära exempelvis.
Citera
2019-11-21, 08:38
Medlem
BorisBalkans avatar
Det du beskriver är ingen Alfahanne. Du beskriver ett Praktsvin.
Citera
2019-11-21, 08:46
Medlem
kristofferGs avatar
Sean Connery alt. Bing Crosby.
Citera
2019-11-21, 08:46
Medlem
Man ser genom sånt vilket förvärrar det ännu mer.
Citera
2019-11-21, 08:54
Medlem
Sigfried.Staufens avatar
Hulken? Grön o fin som ett nyutsprucket fikonträd.
Citera
2019-11-21, 09:15
Medlem
Det bästa är att du är du och en människa.
Sen med kärlek och sanning kommer du längst. ☺
Citera
2019-11-21, 09:33
Medlem
Det är vetenskapligt bevisat att att personligheter som t.ex "alfa", "beta" , "gamma", och så vidare inte finns.

Med det sagt är vi som människor flockdjur och majoriteten av den individuella personen följer gärna "strömmen" istället för att sticka ut.

Att vara "alfa" är inte biologiskt, utan något du väljer att vara.

Ponera enkel historia, Stalin, Hitler, Pol Pot, Rasputin, Napoleon, listan kan göras lång.

Men nog om det finstilta.

Skall du vara "alfa" handlar det bara om självförtroende.

Du kanske inte är så jävla ball, men kollar du dig i spegeln varje dag och säger till dig själv, "du är bäst" så blir det tillsslut sant.
Citera
2019-11-21, 10:02
Avslutad
"alfahanne" och muskler är två olika saker, de som styr världen måste i någon mån betraktas som högst i näringskedjan. du ser inga muskler där. bland kanonmaten dock... man måste ofta vara lite sådär lagom korkad för att viga sitt liv åt något så banalt som en gymkropp. därmed inte sagt att man inte skall hålla sig i trim, men att skaffa sig en stabil mental styrka parat med snabbtänkt intellekt, logiskt och lateralt tänkande, sunt förnuft och god inlärningsförmåga låter sig inte göras utan rätt genpool och miljö. tyvärr.
Citera
2019-11-21, 10:07
Medlem
Otursmannens avatar
Jag trodde länge att en stor kuk gör en till alpha men sedan insåg jag att det är din hjärna, och framförallt pengar. Sedan så kan ditt utseende och annat tex kroppslängd göra dig till alpha.

Titta på pablo escobar och elchapo samt dan bilzerian, pengar gör dem till alpha och kvinnorna slänger sig på dem.

Många alpha män mår dåligt och är psykiskt instabila, de har mycket emotionella problem.

Du blir en alpha du födds inte till det. Men det hade varit härligt om du föddes till en alpha rent genetiskt
Citera
2019-11-21, 10:22
Medlem
Av det lilla jag läst här så verkar det som om att det är ett viktigt attribut, att vara alfa-hanne.
Vad är anledningen?

Är man alfa när man inte låter tjejer bestämma över en? I så fall är jag alfa, men inget jag självvalt.
Citera
2019-11-21, 10:26
Medlem
Första steget är att helt bryta med all vänsterpropaganda.
Sluta läs Aftonbladet, Expressen, DN, SVT osv

Först då kan du börja utforma dig själv utan någon som domderar hur du borde funka enligt dem.
Citera
2019-11-21, 10:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flytspackel90
Det är vetenskapligt bevisat att att personligheter som t.ex "alfa", "beta" , "gamma", och så vidare inte finns.

Med det sagt är vi som människor flockdjur och majoriteten av den individuella personen följer gärna "strömmen" istället för att sticka ut.

Att vara "alfa" är inte biologiskt, utan något du väljer att vara.

Ponera enkel historia, Stalin, Hitler, Pol Pot, Rasputin, Napoleon, listan kan göras lång.

Men nog om det finstilta.

Skall du vara "alfa" handlar det bara om självförtroende.

Du kanske inte är så jävla ball, men kollar du dig i spegeln varje dag och säger till dig själv, "du är bäst" så blir det tillsslut sant.

Folk som använder ordet Alfa gör det oftast fel.

Och i verkligheten finns naturliga ledare och "alla andra".

Naturliga ledare är det som ligger till grund för begreppet Alfa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in