Citat:
Ursprungligen postat av
AreYouBack
Det är väl ”män” som spränger och mördar.
Om vi ändå ska generalisera så är det människor som spränger och mördar. Eller kanske däggdjur som spränger och mördar.
Citat:
Ursprungligen postat av
KansasCityFagot
När jag låg i lumpen var vi 1.000 testosteronfyllda grabbar tillsammans på ett regemente som levde på 900 kronor i månaden i dagersättning, samtidigt som vi hade AK4

r och k-pistar i våra skåp. Inte en enda våldtäkt eller avrättning förekom. Vi var:
- Utfattiga
- Trångbodda
- Hade enormt våldskapital
Ändå kunde vi bete oss. Hur kan det komma sig?
Nu hade vi ju vare sig slutstycke eller skarp ammunition i skåpen, men i sak håller jag med dig. Alla hade kniv. Det var ALDRIG gruff eller slagsmål trots att vi stundtals var trötta, slutkörda, hungriga, skitiga och ofta längtade hem till flickvännen. Tvärtom så visste alla att man var inte klar förrän siste man var klar så alla hjälpte varandra. Jävla fin sammanhållning det skapade.
Jag minns från gröntjänsten när en på logementet från Gotland slarvade med rengöring och ordning i skåpet och vi gruppbestraffades med att springa runt logementet. Efter ett par rundor trots att vi var helt slutkörda så bara skrattade vi och peppade varandra. Nu låg jag som befäl och de flesta studerade eller skulle studera på universitetet så det kanske var lite mindre hetsiga killar hos oss.