2019-11-21, 01:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mantilla
Nu har du missförstått processen. Åklagaren är den som av utredarna måste övertygas om att en häktning är motiverad, och sedan argumentera för detta. Visserligen vimlar det av idioter till åklagare i Sverige, men att en sådan skulle ställa sig till förfogande på så lösa boliner har jag svårt att tänka mig.
Så lösa boliner som att han kan häktas på 4-5 punkter? 1. Flyktrisk - han har säkert kontakter i hemlandet, inte minst genom pappan. 2. Han kan undanröja bevis som polisen inte hittat ännu. 3. Risk för att han fortsätter med sin brottsliga verksamhet. 4. Brottet kan ge mer än 2 års fängelse 5. Särskilda skäl.
Citera
2019-11-21, 01:48
Medlem
Haloumis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bluerider94
Pejla telefoner på MGM och pappan till denne.
Kolla transaktioner om man ev kan stannat med bil nånstans där de kan funnits övervakningskamera. Tankat, köpt nikotin, något att äta/dricka eller lånat toalett.

Har flickan blivit kastad i vattnet bör hon flyta vid detta laget om hon inte är nertyngd.
Temperaturen i vattnet såhär års gör att kroppen håller sig "fin" längre vilket gynnar utredning av dödsorsak.
Men vid en strypning och många dagar i vattnet kan det bli svårt att fastställa dödsorsaken.

Dom lär kolla han konton, as we speak. För att se om han handlat bensin med kortet. Typ 2-3 liter bensin är ju ett lite udda köp om man hittar ett sådant. Gärna tillsammans med en plastdunk från macken på kvittot. Då börjar det se knivigt ut för killen.

Obs, jag bara spekulerar. Men det vore en jackpot.
Citera
2019-11-21, 01:49
Medlem
Jag har en hund som ständigt letar upp döda rävar, rådjur, harar och andra döda djur i skogen.
Ska jag fråga polisen om dom vill låna hunden kanske? Eller är det inte samma doft? Jag bor ju ändå ganska nära Uddevalla.
Citera
2019-11-21, 01:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DindooNuffin
Googlade och fick fram svaret att 20 minuter räcker.

Det tar tveklöst mer än 20 minuter innan mördaren har besinnat sig och tänkt ut en plan för att göra sig av med kroppen och verkställt planen.
Tack för infon. Ja, snabbare än 20 minuter lär det inte ha gått.

Men undrar då hur många dagar lukten kan finnas kvar.
Citera
2019-11-21, 01:50
Medlem
Mantillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Farbror-
5 minuter till fots (närmsta) enligt Google Maps sedan tycks de finnas ett 20-tal andra alternativ i närheten.

* = ö
Tack för uppgiften, den är intressant. Man verkar dock snåla på resurser i det här fallet. Kanske hoppas man på att den pojkvän man har anhållit ska bryta ihop inom 12 timmar, trots att han -om han är skyldig- har begått ett mord den senaste veckan och riskerar fängelse på livstid? Föraktet för offer som i så fall visas av polisens snålutredning är minst sagt avskyvärt.
Citera
2019-11-21, 01:53
Medlem
Cuckslayers avatar
Klart som fan att det är pojkvännen som haft ihjäl henne. Det kan väl vem som helst räkna ut med arslet. Förstår inte hur vissa kan vara tveksamma till detta? Det är ett solklart fall.

Frågan är om han kommer att åka dit för det eller inte. Han har säkerligen fått mycket hjälp med att undanröja bevis.

Det kommer att bli svårt.
Senast redigerad av Cuckslayer 2019-11-21 kl. 01:56.
Citera
2019-11-21, 01:53
Medlem
Thraxxs avatar
Det som har eldats vid dynamitbacken och som dom har hittat bränt på grusvägen är helt orelevant till Wilmas försvinnande. Så alla spekulationer kring om GM har bränt bevis eller liknande där är inte sant.
Citera
2019-11-21, 01:55
Medlem
Mantillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DindooNuffin
Så lösa boliner som att han kan häktas på 4-5 punkter? 1. Flyktrisk - han har säkert kontakter i hemlandet, inte minst genom pappan. 2. Han kan undanröja bevis som polisen inte hittat ännu. 3. Risk för att han fortsätter med sin brottsliga verksamhet. 4. Brottet kan ge mer än 2 års fängelse 5. Särskilda skäl.
Det finns i nuläget såvitt vi vet inget bevis för att ett brott begåtts, bara vissa indicier. Häktningsskälen som du räknar upp kan endast komma ifråga om misstankegraden är sannolik, inte bara skälig.
Citera
2019-11-21, 01:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SpaceBase
Jag har en hund som ständigt letar upp döda rävar, rådjur, harar och andra döda djur i skogen.
Ska jag fråga polisen om dom vill låna hunden kanske? Eller är det inte samma doft? Jag bor ju ändå ganska nära Uddevalla.
Hundar kan skilja på människa och djur, men de måste väl tränas för att klara det, annars skulle polisen bara gräva upp gamla grävlingar.
Citera
2019-11-21, 01:58
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SpaceBase

Ja det kan vara en bra idé. Det har faktiskt hänt att vanliga hundar som varit ute på promenad med matte/husse hittat lik.

Edit
Jag hade iaf lånat ut min husky som hittar döda djur här och var också. Han hade säkert hittat lik om det funnits några.
Ring och fråga
Senast redigerad av Rosamund 2019-11-21 kl. 02:07.
Citera
2019-11-21, 02:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cuckslayer
Klart som fan att det är pojkvännen som haft ihjäl henne. Det kan väl vem som helst räkna ut med arslet. Förstår inte hur vissa kan vara tveksamma till detta? Det är ett solklart fall.

Frågan är om han kommer att åka dit för det eller inte. Han har säkerligen fått mycket hjälp med att undanröja bevis.

Precis, frågan är om han åker dit eller inte.

Enda alternativet är väl om hon blivit våldtäktsmördad av någon galning men det lutar verkligen inte åt det hållet.
Citera
2019-11-21, 02:03
Medlem
Mantillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cuckslayer

Det tror jag inte alls. Hans typ brukar aldrig kunna slingra sig ur ett sådant här fall, det krävs betydligt mer garvade brottslingar för det. Sannolikt friges han i morgon i väntan på ytterligare utredning, men vart ska han ta vägen? Till släkten i sitt ursprungsland? Då lär han ju få stanna där för evigt, och för alltid avstå sina vanor vid svenskt leverne. Vilket är värst? Att fly till Mellanöstern eller sitta på kåken i Sverige?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in