2019-11-20, 20:08
Medlem
Haloumis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Jag undrar om hundarna luktat sig fram till brunnen. I så fall har det nog med detta fall att göra.

Beror på vad hundarna markerar för så klart. Om dom är programmerade för att markera för skjutvapen i alla dess former förutom blod eller lik. Då kan det vara ett random vapen.
Citera
2019-11-20, 20:08
Medlem
ganglere2s avatar
Citat:
Jag undrar om hundarna luktat sig fram till brunnen. I så fall har det nog med detta fall att göra.

Andra föremål kan ha dumpats på samma plats.
Citera
2019-11-20, 20:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shoooooo
100% det är inte med detta att göra, säkert en annan gangster som har gömt den där
Högst troligt har du rätt. Kanske fler mord kommer lösas av det här stora söket? Inget ont som inte har något gott med sig.
Citera
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Verkar vara svenskt av det man läst och inte gammal nog att få livstid även om han långsamt plågsamt styckat henne ihjäl. Ibland tycker man ju det vore bra att ha som i England anno 1950 det fanns inget annat straff för mord än hängning.

MGM ska vara 22 år så det kan nog bli livstid.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haloumi
På onsdagskvällen har en sökpatrull från frivilligorganisationen Fikk hittat ett skjutvapen i en brunn i utkanten av Uddevalla, rapporterar Expressen.

– Vi har meddelat polisen om fyndet. De är på väg fram, säger Peder Schillerström, organisationens grundare, till tidningen.

Organisationen ska även ha hittat en tröja i en påse, nära platsen där vapnet hittades. Det är i nuläget oklart om fynden kan kopplas till Wilma Anderssons försvinnande.

Hmm. Låter väldigt, väldigt suspekt. Tröja i påse och skjutvapen.

Jag tänker på vapnen/vapnet som användes vid Trippelmordet i Uddevalla, som aldrig hittades...
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av panzertax
Hon har solglasögon på ett kort bland annat, typ "partyglasögon" och hon var enligt uppgift festklädd på kvällen. Alternativt kan det vara läsglasögon eller annat.

Någon anhörig hade svarat att hon använde läsglasögon
Citera
2019-11-20, 20:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ilpadre
En förövare kan ju haft ett olagligt skjutvapen som inte använts vid brottet men som hen måste göra sig av med om man vet att man är misstänkt.

Kan ju även vara från vem som helst som dumpat ett vapen. Men de lär ju leta bevis för att se om det är hans?
Kan tänka mig att man hittar lite allt möjligt vid så stora sök.
Citera
Medlem
Haloumis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haaaaag
Jag tänker på vapnen/vapnet som användes vid Trippelmordet i Uddevalla, som aldrig hittades...

Kan tänka mig att tröjan kan vara från detta fall. Men inte vapnet. Varför inte dumpa även tröjan i brunnen när man ändå är där? Tänker jag
Citera
Medlem
ErikJs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Verkar vara svenskt av det man läst och inte gammal nog att få livstid även om han långsamt plågsamt styckat henne ihjäl. Ibland tycker man ju det vore bra att ha som i England anno 1950 det fanns inget annat straff för mord än hängning. Nu i sjuka Sverige så kommer han om skyldig till det mest grymma mordet man kan tänka sig får han inte livstid om han är under 21. Kommer ut om ca 5 om han även är Hannibal Lector.

Instämmer. I England har de väl iaf livstid från typ 15 år. Iaf 18 år.
Citera
2019-11-20, 20:12
Medlem
panzertaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haaaaag
Snabb fråga: Har det spekulerats någonting här i tråden om det kan vara att så att kroppen, liksom skorna, bränts upp?

Föga troligt på samma plats, hade varit en betydligt större brandhärd. Överlag är inte brandplatsen jättegenomtänkt då det är skapligt nära samhället och på öppen yta.
Citera
Medlem
Är tydligen ett automatvapen!
Citera
Medlem
Citat:
MGM ska vara 22 år så det kan nog bli livstid.

Och utvisning efter avtjänat straff...
Sånt smuts vill vi inte ha här 🤮
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in