2019-11-20, 20:05
Medlem
panzertaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ion-Cannon
De säger att det hittats glasögon där de brända kläderna finns. Använde Wilma glasögon?

Hon har solglasögon på ett kort bland annat, typ "partyglasögon" och hon var enligt uppgift festklädd på kvällen. Alternativt kan det vara läsglasögon eller annat.
Citera
Medlem
Haloumis avatar
På onsdagskvällen har en sökpatrull från frivilligorganisationen Fikk hittat ett skjutvapen i en brunn i utkanten av Uddevalla, rapporterar Expressen.

– Vi har meddelat polisen om fyndet. De är på väg fram, säger Peder Schillerström, organisationens grundare, till tidningen.

Organisationen ska även ha hittat en tröja i en påse, nära platsen där vapnet hittades. Det är i nuläget oklart om fynden kan kopplas till Wilma Anderssons försvinnande.

Hmm. Låter väldigt, väldigt suspekt. Tröja i påse och skjutvapen.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Champagneoclock
Det har inget med detta case att göra tror jag
Tror du kan ha rätt. Man hittar nog en hel del irrelevant i sånt här stort sök. Man kanske löser en del andra cases på vägen?

Skjutit henne tror jag inte han gjort. Hon är antagligen strypt i ett bråk där killen har bristande impulskontroll i samband med ilska - som så många andra idiotmän som inte har det verbala att ta till. Gäller både etniska svenska män och män med invandrarbakgrund vill jag tillägga. Då är händerna jävligt bra att ta till. Det brinner i huvudet eftersom kvinnan är verbal och han klarar inte motståndet. Nej, några skjutvapen tror jag nog inte på.
Citera
2019-11-20, 20:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Föräldrarna verkar ha godkänt deras relation för att de tyckte han verkade så trevlig snäll och utbildad

Om detta stämmer, så stämmer jag in i kören som är kritiska mot hennes föräldrar.

I övrigt tvivlar jag på att de som tjatar om föräldraskapet bara p.ga förhållandet, vare sig har haft barn själva, eller har levt något eget liv. Tror ni att någon förälder skulle ha tid och möjlighet att vakta en 17-årig tjej och hålla henne borta från en kärlek? Det är helt orimligt! Då lär man både vara arbetslös och verklighetsfrånvänd. Med fördel också störd, åt det hållet där en grandios självbild uppstår, och man tror att man kan kontrollera allt som sker i sin omgivning, och i sitt liv.

Att ge sitt godtycke till förhållandet, de är en helt annan sak. Förstår ni skillnaden, era arbetslösa incels?
Citera
Medlem
Summer24s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 9och0
Nu ska de ha hittat skjutvapen i en brunn under söket. Källa Aftonbladet.

Och en tröja i en påse i närheten av vapnet. Också aftonbladet
Citera
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Champagneoclock
Det har inget med detta case att göra tror jag

Jag undrar om hundarna luktat sig fram till brunnen. I så fall har det nog med detta fall att göra.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Jkpg73
Vad menar du skulle tyda på att hon försvunnit frivilligt? Är det alltså för tidigt och för dåligt underbyggt enligt dig att engagera både MP & FIKK? Har åklagaren förhastat sig när en mordutredning inleddes och utlänningen anhölls?

Nej, sånt kan man göra av säkerhetsåtgärd. Men att se en sådan säkerhetsåtgärd som bekräftelse på mord, det är fel tycker jag.

Att hon har försvunnit och att mordmisstanken är långt ifrån bekräftad, det tyder på att hon har försvunnit frivilligt, likväl som att hon har blivit mördad.
Senast redigerad av vemsa 2019-11-20 kl. 20:10.
Citera
2019-11-20, 20:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av panzertax
Tittar man på filmen från där teknikerna jobbar med rester från en brandhärden, så är ju området nästan en kvadratmeter stort med aska/rester. Så stor brandhärd eller aska orsakar inte skor om det inte är några gigantiska doningar. Gissningsvis har något mer brunnit på samma plats, men bara skorna är kvar då gummit inte brann ner helt. En teori kan vara att det kan vara en handväska som har brunnit ihop med skorna och glasögonen kanske låg i handväskan.

Vittnen ska ha sett henne festklädd samma dag.

Ponera detta scenario.
Hon kommer hem till lägenheten efter festen, hänger av sig jackan/kappan i lägenheten. De ryker ihop i ett bråk då han är svartsjuk "wallah pratar du med bror", han dräper henne i ren ilska genom strypning, slänger in henne i en orientalisk matta som bärs/släpas ner genom trapphuset med tunga steg, kör till ett ställe som han minns sedan innan och där han dumpar kroppen. För att dölja kroppen tar han av henne kläder, handväska och eldar upp det i närheten av där kroppen ligger. Sedan kör han hem (med farsans bil) och upptäcker i hallen att hennes jacka/kappa hänger där. Den inser han blir inte så bra om den ligger där, så han tar med sig den ut på en promenad och hivar den där den hittades.

Snabb fråga: Har det spekulerats någonting här i tråden om det kan vara att så att kroppen, liksom skorna, bränts upp?
Citera
2019-11-20, 20:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
På onsdagskvällen har en sökpatrull från frivilligorganisationen gjort ytterligare ett fynd, denna gång i utkanten av Uddevalla.
– Patrullen har hittat ett vapen i en brunn. Man har även hittat en påse med en tröja i, säger Peder Schillerström, Fikks grundare.

100% det är inte med detta att göra, säkert en annan gangster som har gömt den där
Citera
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ErikJ
Hur gammal är MGM? Kan man iaf hoppas på livstid för honom..?

Är han svensk? "Svensk"? Eller nyanländ?

Verkar vara svenskt av det man läst och inte gammal nog att få livstid även om han långsamt plågsamt styckat henne ihjäl. Ibland tycker man ju det vore bra att ha som i England anno 1950 det fanns inget annat straff för mord än hängning. Nu i sjuka Sverige så kommer han om skyldig till det mest grymma mordet man kan tänka sig får han inte livstid om han är under 21. Kommer ut om ca 5 om han även är Hannibal Lector.
Senast redigerad av Zaedrews 2019-11-20 kl. 20:10.
Citera
Medlem
Ilpadres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 9och0
Nu ska de ha hittat skjutvapen i en brunn under söket. Källa Aftonbladet.

En förövare kan ju haft ett olagligt skjutvapen som inte använts vid brottet men som hen måste göra sig av med om man vet att man är misstänkt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av quezen
Ja, jag har en tjej i porten som dejtar en invandrare en gång fick hon en armbåge i huvudet och blev spottad på.
Såg/hörde allt i hissen när jag klev av.
vardagsbrott.
nej jag tänker ej anmäla.
Nej jag tänker ej bli involverad.

sker ett mord så sker ett mord.
sådant där får hennes familj/polisen ta hand om.

vill ej spekulera vad en "17 åring" har gjort för att bli dödad. men du har nog rätt.

Nej nu skojar du ?? Du är just sådan liten skit som sätter för skygglappar och går sakta framåt i livet och låtsas inget höra bara för du tycker det är jobbigt. Den dagen du blir nedslagen för din matkasse eller för mobilen så hoppas jag någon granne hjälper dej trots du beter dej som en skit mot dina grannar. Klart som fan att man öppnar käften om du ser eller hör något sådant. Hade hennes grannar ringt när de hörde bråk och skrik från lägenheten i stället för komma dagar efter så kanske hon inte ens varit försvunnen nu. Fegisar till människor. Skulle aldrig förlåta mej själv om jag skitit i ringa, ingripa pga feghet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in