2019-11-20, 18:21
Medlem
panzertaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BillClintonsCigarr
Behöver inte bli någon blodspillan om han strypt henne hårt och målmedvetet.

Ber om ursäkt om detta sagts redan men har hennes telefon hittats? Har polisen berättat vart den kopplats upp sist?

Korrekt vilket också skulle kunna förklara att inga skrik har hörts. En strypning/kvävning kan förhindra att ett BO kan påkalla hjälp.
Citera
2019-11-20, 18:21
Medlem
Är GM nysvensk eller svensk?
Citera
2019-11-20, 18:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av panzertax
Om MGM blivit bragd av livet i lägenheten så brukar polisen vara rätt duktiga på att hitta blodspår (och få GM är duktiga på att just ta bort sådana). Om MGM är GM så ser det inte ut som något proffs på att ta kål på folk och dölja spår.

Köra runt med lik i bilen beror på. I fallet i Trollhättan så hittades ju BO en bra bit ifrån mordplatsen, men det fanns ändå en röd tråd mellan var klädfynd gjordes, utbrunnen bil mm.

Om MGM är GM och har gjort detta ensam utan hjälp, så tror jag inte att det är så väl utfört. Vilket skulle kunna förklara klädfynd osv.
Utbrunnen bil???? Källa? Det var något nytt för mig.
Citera
Medlem
flashblakks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CSHamilton
Grannarna: De brakade hela tiden. Massa oljud.

Babbelito Tishkos pappa:
"Vad tror du om misstankarna som nu riktas mot din son?
– Min son skulle aldrig göra nåt sånt här. Aldrig. Jag lovar.

Vad bra att han "Lovar". (vem är han?, kungen eller)

Tror nog det bara var ett vanligt Taqiyya bara som han körde,, orden "jag lovar" är ingenting värt från en muhammedan.
Det vet dom själva, därför dom har fått gå över till "jag svär på min kusin! pitzan var ASgod!" för att övertyga varann om minsta banala grej. I ingen annan kultur än de olika muslimska måste man "lova" varann allting i tid o otid, det ingår tom i språket "inchAlla" eller vad fan dom säger, (vill inte veta) Bara för att dom vet med sig att dom är falsk allihop.
Senast redigerad av flashblakk 2019-11-20 kl. 18:27.
Citera
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BillClintonsCigarr
Behöver inte bli någon blodspillan om han strypt henne hårt och målmedvetet.

Ber om ursäkt om detta sagts redan men har hennes telefon hittats? Har polisen berättat vart den kopplats upp sist?

Inte osannolikt att den kopplade upp senast i ett område/mastvinkel som omfattar MGM lägenhet.

Och nu är hon spårlöst försvunnen.

Inte konstigt att MGM är just MGM om ovanstående är sant.
Citera
2019-11-20, 18:23
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vemsa
Hittades skorna på samma plats som jackan?

Visst, och den eventuelle mördaren kan ha tänkt på jackan, men bara kunnat ta kroppen i liksäcken och tänkt ta resten sen.

Men det är troligen vanligare att människor försvinner på egen hand, än att dom blir mördade. Och fynd av kläder är troligen vanligt när tex dementa personer försvinner, eftersom de ofta tar av sig sina kläder.

Så vad finns det för speciell omständighet som gör att man tror att hon har blivit mördad?
Bråket med pojkvännen?

Det kan ju istället ha bidragit till att hon har försvunnit på egen hand.
Så jag skulle iallafall inte bli förvånad om hon hittas vid liv eller ihjälfrusen.
Bråk med pojkvännen/partnern är väl det vanligaste skälet när kvinnor mördas.
Allt annat är inte så vanligt förekommande och känns långsökt när hon tystat mitt i ett bråk hemma hos pojkvännen och sedan inte syns till igen.
Citera
2019-11-20, 18:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 666ten
Tror faktiskt att förhållandet var accepterat (pappan beskrev dem som en familj) men att hennes svenska beteende som gissninsvis låg till grund för svartsjukan, med tiden blivit oacceptabelt och riskerat uppfattas som vanärande.

En svensk tonåring förväntar sig sällan att deras nuvarande förhållande kommer vara hela livet. En kurdisk man anser sig däremot ofta ha rätt att kräva det.

Båda handlar efter vad som är normalt inom sin egen kultur samtidigt som de förväntat sig att den andre ska anpassa sina tankar och handlande efter sin egen.

Naiva människor förväntar sig ofta att alla andra tänker som de själva gör. Vår statsminister är ett lysande exempel på det.

Det är inte för inte ordet kulturkrock existerade långt innan våra beslutsfattare börjde hylla mångkultur... och detta verkar vara just en kulturkrock.

...och ja, inte alls omöjligt att farsan hjälpt sin son.

Väl formulerat. Fetat (av mig) borde en och annan läsa några gånger extra.

Ja att detta kan handla, delvis eller fullt ut, om ett tragiskt exempel på en mångkulturkrock är nog inte en alltför långsökt tanke.
Hur det förhåller sig lär nog kunna redas ut.
Citera
2019-11-20, 18:24
Medlem
panzertaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Om det nu är järvt ligger hon kanske i ett källarförråd då?

Med tanke på grannes vittnesmål utesluter jag inte att BO packades ner i en stor resväska och kördes bort med bil. Mindre suspekt om polisen får för sig att titta i bilens bagageutrymme av någon anledning, än att köra runt med en synlig kropp eller inrullad i en orientalisk matta.

Om dunsarna stämmer så kan det absolut vara "insvept i matta"-syndromet.

Frågan är var MGM brukade befinna sig. Han kan knappast vara för påläst om regionen eller ha koll på samma sätt som t.ex. fallet i Trollhättan där grabbarna hade redan kopplingar till Grästorp och annat. Där blev det genast så logiskt när man såg var kroppen återfanns och ytterligare fynd.

Om någon sitter på mer info om MGM så vore det bra. Vad har han haft för intressen? Varit engagerad i idrott? Var har han hängt/rört sig på sin fritid? Har han haft något sommarjobb eller motsvarande hos något företag som inte legat centralt?
Citera
Medlem
Hummm..s avatar
Som redan sagts.. Jag följer med av ren nyfikenhet!

Tror inte sambon är ensam i detta brott, utan det måste vara fler inblandade! Kanske hon ville separera!?? Sambon såg det som ytterst besvärande och något som fläckade hans heder.. Han tog hjälp av pappan? Körde kroppen till något otillgängligt område och tiger nu helt.

Inget mig emot om MGM inte blir fälld. Varje kvinna måste väl för fan vara varse om vem de gör sällskap med!!

Hennes styvmorsa har masspostat inlägg på sin fb om afghaner ska få stanna. Yes, det kommer att bli jättebra!! Många av dessa inlägg är nu borttagna.

Over and out.
Z
Citera
Medlem
Tycker ju polisen skulle pressat skiten ur GM , så sanningen kommer fram.
Jävla ynkrygg
Citera
2019-11-20, 18:25
Medlem
Sigeas avatar
Läs ej om du är anhörig

Citera
2019-11-20, 18:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Inte osannolikt att den kopplade upp senast i ett område/mastvinkel som omfattar MGM lägenhet.

Och nu är hon spårlöst försvunnen.

Inte konstigt att MGM är just MGM om ovanstående är sant.

Nej det är ju inte osannolikt alls, kombinerat med att han var den sista som såg henne i livet, kombinerat med hans halvbrydda "delning" av efterlysningen (det handlar ändå om hans flickvän sen 2 år) etc etc talar ett väldigt tydligt språk.

Någon annan som vet om hennes telefon hittats eller om den är fortsatt försvunnen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in