2019-11-20, 16:41
Medlem
Fått fram att en bekant tidigare varit kollega med MGM på en snabbmatsrestaurang i Uddevalla.
MGM verkar inte varit särskilt duktig då han vid flertal tillfällen blivit utskälld.

Min bekanta har även en tanke på att BO möjligen kan ha dumpats av MGM i en hög soppress i anslutning till restaurangen som är svår att se in i och som ligger mot baksidan av huset och därför har begränsad insyn. Detta ska MGM iaf haft kännedom om.

Långsökt kanske men värt att kolla upp för att avskriva. Även omgivningen runt kan va bra att undersöka.
Citera
2019-11-20, 16:43
Medlem
Bråk i lägenheten - sen blev det tyst
https://www.expressen.se/gt/krim/familjen-om-misstankt-mordade-wilma-pojkvannen-var-svartsjuk-2/
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av werupmannen
De har varit ihop till och från. Bråk har mina grannar också fört och saker har dunstat i golvet, stol som sattes ner hårt med största sannolikhet.

Tycker du att det är ovanligt att par bråkar från och till? Särskilt i den åldern?

Lite konstigt att vittnesuppgifter kommer först nu från granne.....det är liksom ganska stor grej det här.

Lite konstigt att polisen måste åka dit en gång till till hans lägenhet.

De letar på random platser i Uddevalla nu vad som framgår. Ett lik skulle alltså förflyttats i ett samhälle utan någon märker något? Det är en mindre stad inte en liten tätort.

Ja, han är för tillfället den sista som såg henne.

Tror inte MGM vet så mycket mer. det var kallt den gångna veckan och min mobil slocknar ganska så fort när det är kallt.

Famlar i mörkret i mina ögon.......tyvärr. De har inget specifikt att gå efter. det suger upp som svampar allt som hörs och sägs nu.

För att vara en sådan här tråd på FB så har det inte framkommit något negativt personligt mot MGM. Brukar alltid vara olika som känner till både det ena och andra om folk här. Men det enda är en massa rasistiskt skitsnack som inte leder någonstans...

Min uppfattning.

Ok.

Ja, vi får se. Hoppas ju såklart på att du har rätt och att V*lma återfinns välbehållen i någon sommarkåk i närheten. Men tror tyvärr inte på det scenariot. Skit också.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av george.sthlm
Antar att polisen redan nu har börjat tömma MGM, pappan och andra närståendes mobiler på hur
dom förflyttats dessa dagar. han någon eller flera helt plötsligt en natt dragit iväg till Norra Värmland
eller anmält en bil stulen så borde dom veta vid detta laget.

Ja, det har du säkert rätt i. Det kan vara så att dom inte haft mobilerna med sig och använt en bil utan gps. Och pratat ihop sig om alibi inför möjliga scenarion, exempelvis att han räknade med att han skulle bli gripen. Har inte polisen gripit någon inom 48 timmar efter mordet så blir det svårt att lösa fallet, och det gick väl 5 dagar innan han greps så vitt jag förstått.
Citera
Medlem
oenophiles avatar
Skulle hon kunna ligga kvar i bakluckan på någon bil? Antar att polisen lokaliserat och inventerat alla bilar som MGM haft tillgång till.

Tror ni de har span på pappan?
MGM sitter ju anhållen, men pappan är väl fullt fri att undanröja spår? Man ska inte underskatta de starka släktbanden, en svensk förälder hade sannolikt gjort allt för att övertala sitt barn att erkänna, för att man tänker att det hade lättat på plågan och för att man har tilltro till rättssamhället. Så tror jag inte alls är fallet när det gäller MGM och hans fader.
Citera
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JoJaa
Fått fram att en bekant tidigare varit kollega med MGM på en snabbmatsrestaurang i Uddevalla.
MGM verkar inte varit särskilt duktig då han vid flertal tillfällen blivit utskälld.

Min bekanta har även en tanke på att BO möjligen kan ha dumpats av MGM i en hög soppress i anslutning till restaurangen som är svår att se in i och som ligger mot baksidan av huset och därför har begränsad insyn. Detta ska MGM iaf haft kännedom om.

Långsökt kanske men värt att kolla upp för att avskriva. Även omgivningen runt kan va bra att undersöka.

Har din vän tipsat polisen om detta?
Citera
Medlem
konstits avatar
Jag har nog missat något inlägg, men vem är Wilmas riktiga mamma ?
Citera
2019-11-20, 16:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Uncle-dolan
Jag tror att hon hittas i tjärnen där "brandplatsen" och andra fyndet gjordes. ( omnämnda brända skor och glasögon) Den är relativt enkel att ta sig till från där det eldas, är bara tvärs över bågskytte banan. ligger cirka 25-100m från "brandplatsen".

obs tjärnen syns dåligt på google maps men tydligare på eniro.
Jag tror inte klientelen känner till att den tjärnen existerar. Jag visste själv inte om den på över 30år boende i staden. Snubblade över den när jag var ute och gick i oländig terräng. Kände inte ens till skjutbanan bredvid.
Citera
2019-11-20, 16:45
Medlem
alicia66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DjPutte
Något stämmer INTE i detta fall så är det för om hon är tagen av daga i lgh så håller man inte på och klär av BO och sprider och bränner saker till höger och vänster, Det är så mycket tillrätta lagt och förvillar polisen runt om samt att det som var platsen där saker och skor var brända är också ngt som inte faller inom ramen i mord!

En mördare väljer transportera bort en kropp sedan bara dumpa den inte hålla på likt denna MGM hållit på om det nu ens är han som utför detta dåd, Det känns så jäkla skumt rakt igenom hela detta försvinnande rakt igenom gäller bara hitta Wilma om så hon är död för få svar på alla frågor man nu kan få!
Ja detta är konstigt. Glasögonen förbryllar med. Hon verkar ju inte bära glasögon, solglasögon bär väl inte ens tonåringar så här års? Läsglasögon varför skulle de dumpas? Brända skor bredvid ett par glasögon som går att känna igen. Mycket konstigt. En jacka på ett annat ställe.
Citera
2019-11-20, 16:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av alicia66
Ja detta är konstigt. Glasögonen förbryllar med. Hon verkar ju inte bära glasögon, solglasögon bär väl inte ens tonåringar så här års? Läsglasögon varför skulle de dumpas? Brända skor bredvid ett par glasögon som går att känna igen. Mycket konstigt. En jacka på ett annat ställe.

Läsglasögon
Citera
2019-11-20, 16:48
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av werupmannen
De har varit ihop till och från. Bråk har mina grannar också fört och saker har dunstat i golvet, stol som sattes ner hårt med största sannolikhet.

Tycker du att det är ovanligt att par bråkar från och till? Särskilt i den åldern?

Lite konstigt att vittnesuppgifter kommer först nu från granne.....det är liksom ganska stor grej det här.

Lite konstigt att polisen måste åka dit en gång till till hans lägenhet.

De letar på random platser i Uddevalla nu vad som framgår. Ett lik skulle alltså förflyttats i ett samhälle utan någon märker något? Det är en mindre stad inte en liten tätort.

Ja, han är för tillfället den sista som såg henne.

Tror inte MGM vet så mycket mer. det var kallt den gångna veckan och min mobil slocknar ganska så fort när det är kallt.

Famlar i mörkret i mina ögon.......tyvärr. De har inget specifikt att gå efter. det suger upp som svampar allt som hörs och sägs nu.

För att vara en sådan här tråd på FB så har det inte framkommit något negativt personligt mot MGM. Brukar alltid vara olika som känner till både det ena och andra om folk här. Men det enda är en massa rasistiskt skitsnack som inte leder någonstans...

Min uppfattning.

Inte alls konstigt att polisen gör nya besök i MGM bostad. Man kan ha fått provsvar från forensiska som talar i en viss riktning, då gör man nya undersökningar för att hitta bevis som stödjer en tes.

Det kan finnas behov av att verifiera något med anledning av MGM utsagor i förhör.

För att nämna något.

Jo, MGM har bevisligen varit tyken, svartsjuk, gjort sig oanträffbar, och det har enligt vittnesmål bråkats i lägenheten vid en central tidpunkt.

Negativa omständigheter i kontexten.
Citera
2019-11-20, 16:50
Medlem
Nu har jag läst 50 sidor av denna tråd.

Vem i helvete tillåter en 17-åring att bo med en 20-årig man?

Om hon "vilket är troligt" anträffas död, beskyller jag föräldrarna.
Dålig uppfostran. Att hon skulle vara "en skötsam tjej" tror jag vad fan jag vill om. Hon ser ut att vara raka motsatsen för att vara helt ärlig med tanke på smink, posing mm. Har man varit med ett tag i gemet så är det rätt tydligt att hon inte heller har/hade alla hästar i hagen.

Oavsett.... Så är det tragiskt.

Följer med spänning tråden för att se om någon "prickat rätt" - Men jag tror också att det är hedersmord.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in