2019-11-20, 12:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DeVaLaGott88
Vid lunchtid på onsdagen meddelade åklagaren att den misstänkte gärningsmannen kommer att vara fortsatt anhållen.

Från aftonbladet

Vänligen lägg in en länk.
Citera
2019-11-20, 12:42
Medlem
KattKorvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -DaRude-
Hur kan en förälder acceptera att ens 17-åriga dotter bor ihop med en flera år äldre kurd? Redan när hon var blott 15 år var hon tillsammans med honom.

Och varför sparkade man inte in dörren när pojkvännen vägrade öppna eller när han började uppvisa märkligt beteende, vid minsta misstanke att något inte stod rätt till? Visst ringa polisen, vilket de gjorde till slut, men kunde man ha agerat tidigare?

Det är ju bara att som far till sin försvunna dotter banka skiten ur aset tills han sjunger, för uppenbarligen förstod man att något var fel även mellan han och flickan men valde att vänta flera dagar innan man agerade på riktigt.

I retrospekt så finns det alltid saker man kunde gjort annorlunda. Dock inte säkert att det hade gjort någon skillnad.
Sen ang sparka in dörrar så är det betydligt svårare i Sverige än i USA. Inte så vanligt att dörrar öppnas inåt här, så då får du sparka in hela karmen också..

Som sagt det är lätt att i efterhand tänka att man borde gjort si eller så, men jag tror helt enkelt att innan man vet lite om vad som _troligen_.hänt, så besinnar man sig ändå lite mer som förälder. Tyvärr, men så tror jag. Särskilt om de kanske haft ~2 års ganska fläckfritt förhållande bakom sig. Men jag spekukelerar lite nu, precis som de flesta i tråden.

Jag har barn själv. Kanske skulle jag reagerat precis såsom du beskriver när allt kommer omkring ändå. Beror nog mycket på situationen eller omständigheterna.

Tragiskt alltsammans. Det är den största skräcken som förälder. Att förlora sitt barn.
Citera
2019-11-20, 12:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Vänligen lägg in en länk.

Jag gör det själv:
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/70oXaB/nu-inleds-nya-sokningar-efter-wilma-andersson

– Polisen höll under tisdagskvällen förhör med den misstänkta. Efter det beslutade jag att mannen ska vara fortsatt anhållen såsom skäligen misstänkt, säger vice chefsåklagare Caroline Fransson som leder förundersökningen.
Citera
2019-11-20, 12:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Megaforce
Ja, man får också komma ihåg att pojkvännen kan ha agerat i panik och kanske inte riktigt kommer ihåg vart han dumpade liket. Han kan ju ha angett sjön intill och inte varit helt säker på vilken av dem det var.

Nä tror inte de har blivit så hett ännu att han börjat prata om dumpningsplats osv.
Detta är en typisk MGM som aldrig kommer erkänna, utan neka hela vägen
Citera
2019-11-20, 12:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CarrieFisher
Men om han mördare henne i lägenheten och gjorde sig av med kroppen kort efteråt så kan det väl inte ha uppstått någon likdoft i lägenheten?

Jag törs inte svara på hur lång tid det tar för likvätskan att tränga ut ur kroppen. Förruttnelsen startar ju relativt snabbt, inom en halvtimme efter dödsfallet eller så. Huruvida en likhund kan markera i lägenheten hänger nog på hur snabbt en eventuell kropp isåfall har flyttats. Om ett dödsfall inträffade på eftermiddagen och kroppen flyttades först på natten så är det nog inte omöjligt.
Dock tror jag inte att det är likhund man har på plats redan, skulle snarare tro att det är hundar som söker efter blod eller liknande ämnen. Sådana hundar är vanligare och går snabbare att få på plats.
Senast redigerad av balisfel 2019-11-20 kl. 12:46.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tigerwolf
Blod, kroppsvätskor el likdoft beroende på vilken hund som används.

Vad jag vet dröjer det några dygn, beroende på hur varmt en kropp förvaras, innan lik börjar avge "dofter".
Citera
Medlem
tigerwolfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Piggekott
Likdoft uppstår väl inte omedelbart? Spår av blod och kroppsvätskor kan väl inte ha något högre bevisvärde i hennes egen bostad?

Det beror på hur blodet är placerat mängden och ålder mm
Citera
2019-11-20, 12:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CarrieFisher
Men om han mördare henne i lägenheten och gjorde sig av med kroppen kort efteråt så kan det väl inte ha uppstått någon likdoft i lägenheten?

Här läst nånstans att efter 15-30 minuter börjar en död kropp avge dofter som en hund sedan känner, så teoretiskt skulle en strypning och nog bortforsling göra att en hund hittar likdoft i lägenheten.
Citera
2019-11-20, 12:46
Medlem
submarinen1s avatar
Kan någon ge en sammanfattning på vart vi står nu med detta? 150 sidor är lite svårt att tråckla sig igenom.
Citera
2019-11-20, 12:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Piggekott
Likdoft uppstår väl inte omedelbart? Spår av blod och kroppsvätskor kan väl inte ha något högre bevisvärde i hennes egen bostad?

Tror det brukar heta att det normalt tar ca 20 min innan kadaverin börjar avsättas.

Blod i bostaden kan ju ha bevisvärde givetvis, beroende på mängd/placering etc.
Citera
2019-11-20, 12:47
Medlem
Mr.Mxyzptlks avatar
Det är löst innan söndag. Killen kommer berätta sanningen snart.
Eftersom de går igenom hela hennes vänskapskrets med allt vad det innebär, så kommer det komma fram att det inte fanns någon direkt hotbild mot henne, från någon utomstående.

Det är oavsett fruktansvärt tragiskt, och om det är ngn som känner att "det är vikigt " att rättta mig Varså god ,det förändrar inte faktum att det är förjävligt att en ung människas liv är över och famij och vänner förlorat en kärlek
Citera
2019-11-20, 12:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2an
Här läst nånstans att efter 15-30 minuter börjar en död kropp avge dofter som en hund sedan känner, så teoretiskt skulle en strypning och nog bortforsling göra att en hund hittar likdoft i lägenheten.
Med andra ord bör man, om man har ihjäl någon, linda in kroppen i cellofan så fort som möjligt och i så många lager som möjligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in