Citat:
Ursprungligen postat av
MeMajk
Har hört rykten om att det finns de som kör utan körkort
tror inte man ska snöa in på ägande av bil eller innehavare av körkort på en person som är MGM till ett försvinnande och mest troligt ett mord
det som däremot kan vara lite intressant är var denne MGM har lokalkännedom
Citat:
Ursprungligen postat av
Rosamund
Det har inte framkommit i tråden än vad jag minns. Men vi har nämnt att man ju inte behöver körkort om man bara kan köra.. Det torde han väl kunna vid det här laget.
Tack f respons.
Ja jag har hört samma rykten om att det praktiskt kan vara möjligt att framföra en bil utan körkort. Men har även hört ryktet att de med körkort i högre grad jämf med de som saknar körkort kör bil.
Det kan hända att man skaffar körkort för att man anser sig ha behov av ett sådant: nämligen den att man ämnar köra bil.
Och om man inte råkar ha körkort så råkar man kanske inte ha konstant tillgång till en bil och om det då hastigt och olustigt uppstår ett behov av att biltransportera något, tex en död kropp, så är det inte alldeles säkert att man bara kan ta en bil och köra iväg.
Eftersom man inte har tillgången.
Då kan man låna en bil.
Har hört rykten om att man brukar låna bilar av bekanta/ folk man känner etc. Och folk som man känner kanske råkar veta om man innehar körkort eller inte. Och kanske därför skulle ifrågasätta ett utlån.
Som ev bekant är det ju inte alldeles lagligt att köra bil ute på allmän väg utan körkort.
Så OM mgm är GM och inte har körkort så kan man ev kanske ana att han har fått hjälp med transport av kroppen.
Ung så tänkte jag. Därav frågan.