2019-11-20, 10:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Champagneoclock
Ska han förvilla utredarna i typ en månad då? Om du lyssnade på GW i morse så bör kroppen hittas inom en månad isch. Sedan blir det svårt.

Fast nu fungerar det inte så att alla spår försvinner samtidigt, det försvinner bit för bit allt eftersom. Vatten och fukt tillexempel bryter ner DNA-spår. Djur kan skada kroppen och andra spår. Ju längre tid det går desto svårare blir det att säkra spår, så enkelt är det. OM han nu sitter och ljuger i förhör om eventuella platser så tror jag definitivt inte att han tänkt så långt att han måste förvilla utredarna en månad, jag tror enkom att man tänker att man vill försvåra utredningen i största möjliga mån. Förutsatt att man är skyldig till något brott då alltså. Tycker det är en liten skärpningsflagg på dig och dina inlägg nu.
Citera
2019-11-20, 10:52
Medlem
Champagneoclocks avatar
Enligt Expresen söker man vid en sjö nu med namn Kolbenggtsrödsjön.
Det är bara en tidsfråga nu innan dykare hittar henne.
Citera
2019-11-20, 10:54
Medlem
Titianas avatar
Sökandet kring Kolbengtserödsjön.. Den är 36 meter djup tydligen. Nån som dyker som kan uttala sig om detta?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Mam behöver inte läsa på denna, enligt dig (så varför läser du där?) ”pisshemsida” för att hitta exakt samma information. Det räcker att gå in på de större blaskorna: GP, GT, Aftonbladet.

”Pojkvännens pappa kan inte tro att sonen ligger bakom försvinnandet.
– Det är min son och jag väntar på att få höra vad som har hänt. Han var hos mig i går. Han sa pappa, jag lovar jag har inte gjort någonting. Han sa att de hade tjafsat . Men du vet, i alla familjer är det så. Man bråkar, åker i väg, och kommer tillbaka, säger pappan och fortsätter”

https://www.expressen.se/gt/krim/familjen-om-misstankt-mordade-wilma-pojkvannen-var-svartsjuk-1/

Bara det att han säger till sin pappa att han inte gjort nått bevisar att han är kapabel, inget man behöver säga annars.
Citera
Medlem
isagonomins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skrattgrabben
Fast mer troligt när det är en svartskalle/muslim, dom har det aggresiva i blodet & generna.

Källor på ditt påstående? Eller är det ännu ett smått förvirrat rasbiologiskt svammel utan substans...
I stort har polisen varit rätt förtegen på vilka grunder dom plockat in pojkvännen. Med rätta.
När kroppen hittas kommer detta att lösa sig rätt fort. Men utan kropp, kan ingen dömas.
Citera
2019-11-20, 10:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Champagneoclock
Enligt Expresen söker man vid en sjö nu med namn Kolbenggtsrödsjön.
Det är bara en tidsfråga nu innan dykare hittar henne.

Då måste de va vid vassbovägen. Där de är två hus mitt i sjön
Citera
2019-11-20, 10:56
Medlem
Så vad har vi på Flashback för teori?
* Mgm mördade henne ensam
* Mgm fick hjälp av sin far eller annan person
* Mgm har slagit henne medvetslös och har henne inlåst någonstans
* Mgm är helt oskyldig, hans far är gm
* Mgm och hans far är helt oskyldiga, hon har själv bränt upp ägodelar och försvunnit självmant

Fyll gärna på.

Sätter nog en peng på alt 1 och 2.
Men vi vet inte, allt är möjligt än så länge.
Citera
2019-11-20, 10:56
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av dendaralasse
https://www.expressen.se/gt/krim/familjen-om-misstankt-mordade-wilma-pojkvannen-var-svartsjuk-1/

Varför läser folk inte istället för att spekulera som värdelösa idioter?
Låter som att det vara "styvmamman" som de intervjuat som anhörig i artikeln.
Citera
2019-11-20, 10:58
Medlem
T34Panzers avatar
Från dagens GP

” Nu riktar polisen sökinsatsen till en sjö norr om Ljungskile.
– Vissa iakttagelser leder oss dit, säger polisens presstalesperson Thomas Fuxborg.

Under onsdagsförmiddagen riktades sökinsatsen till ett område kring Kolbengtserödsjön norr om Ljungskile. Polisen befinner sig i området tillsammans med Missing People och FIKK och söker av terrängen kring sjön. Än så länge har man inte kallat några dykare till platsen.
– Sökandet kommer förmodligen pågå där under hela dagen, säger Thomas Fuxborg.”

https://www.gp.se/nyheter/västsverige/misstänkt-mord-bakom-wilmas-försvinnande-en-man-anhållen-1.20518531
Senast redigerad av T34Panzer 2019-11-20 kl. 11:06.
Citera
Medlem
Champagneoclocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av balisfel
Fast nu fungerar det inte så att alla spår försvinner samtidigt, det försvinner bit för bit allt eftersom. Vatten och fukt tillexempel bryter ner DNA-spår. Djur kan skada kroppen och andra spår. Ju längre tid det går desto svårare blir det att säkra spår, så enkelt är det. OM han nu sitter och ljuger i förhör om eventuella platser så tror jag definitivt inte att han tänkt så långt att han måste förvilla utredarna en månad, jag tror enkom att man tänker att man vill försvåra utredningen i största möjliga mån. Förutsatt att man är skyldig till något brott då alltså. Tycker det är en liten skärpningsflagg på dig och dina inlägg nu.
Du min lille vän, det förstår jag med. Skärpningsflaggen bör du nog hissa i din egen flaggstång.
Citera
Medlem
PaulPaljetts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Vet ej. Hos nån av föräldrarna kan jag tänka. Ingen låter sin 17-åring flytta hemifrån permanent. Inte om man har föräldraansvar.
Vet inte hur det är numera, men vid millenieskiftet hade jag gott om bekanta som flyttade hemifrån när de började gymnasiet. Var gott om inackordering och annat då de hade för långt hemifrån till gymnasiet de ville gå på.
Citera
2019-11-20, 10:59
Medlem
DjPuttes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DeVaLaGott88
Då måste de va vid vassbovägen. Där de är två hus mitt i sjön
såg lite på Google Maps och vägen går förbi den sjön då man kommer från Uddevalla så kan var dumpningsplatsen för kroppen, Om så är fallet är den välbevarad kroppen och man kan fastställa dödsorsaken på personen!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in