2019-11-20, 10:59
Medlem
KattKorvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bluebeast72
Tänkte samma när jag såg din kommentar. Tror gm eldat upp wilma för o sedan sänkt denne i tex cementerad tunna på djupt vatten. Därav svårigheter för både personal o hund o finna henne.

Nja, jag har svårt att tänka mig detta. Vet inte hur mycket kroppsmassa som blir kvar efter en bränning. Men sedan ska man alltså få i resterna i en tunna, gjuta på lite cement, 25-50kg kanske.
Och sedan orka tippa detta över kanten själv. Han ser inte ut som en biff direkt, och även om man är stark nog är det stor risk att relingen går sönder eller båten kantrar.
Även om man är två lär det vara svårt.

Tror det är betydligt enklare att bara ta kroppen som den är, binda en sten i ett rep, ut med kroppen över kanten och luta sig själv över andra kanten, sen lite snabbt efter i med stenen.

Om han varit och köpt cement, är det mycket möjligt att någon i något byggvaruhus hade reagerat med tanke på omständigheterna. Hört av sig till myndigheterna och sagt typ "En kille vi aldrig sett förut, var här och köpte 2 säckar cement och en tunna. Han såg inte ut som en byggare och betedde sig väldigt märkligt".

Nja, jag tror snarare hon ligger gömd någonstans helt enkelt.
Citera
2019-11-20, 11:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stolerik
Men självklart finns det hår kroppsvätskor från henne i lgh, HON BODDE DÄR
Hördudu Stollerik,om dessa är på fel plats i lägenheten måste de städas undan. Det är inte helt normalt att det finns blod inne i kylskåpet.
Citera
2019-11-20, 11:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av remixutoheaven
Statiskt så är det oftast med 100% just pojkvännen som är mördaren i sådana här fall.

Du förstår givetvis på egen hand att det inte är 100 procent... Även om statistiken talar för pojkvännen finns det - tro det eller ej - många fall där pojkvännen varit misstänkt och till och med blivit dömd (internationellt) men där det visat sig vara någon annan som begått brottet.

Ingen med insikt i fallet eller som känner BO som kan tala om när hennes aktivitet upphörde i torsdags?
Citera
2019-11-20, 11:01
Medlem
Etrades avatar
"– Sökandet kommer förmodligen pågå där under hela dagen, säger Thomas Fuxborg.”

Det låter inte som att polisen har fått någon exakt position där det dom letar efter (läs kropp) ligger.
Citera
2019-11-20, 11:01
Medlem
Saxat:

Citat:
Wilma Andersson, 17, har varit försvunnen sedan i torsdags.
Först flyttades sökinsatsen från Uddevalla till Ljungskile – och nu planerar polisen för nya sökinsatser i ett tredje område.

Citat:
– Vi har en bild av var hon har varit, säger polisens spaningsledare Sten-Rune Timmersjö.

Citat:
Nu på onsdag förmiddag planerar polisen för att finkamma ett tredje område i insatsen.

Citat:
– Vi söker fortfarande i Ljungskiletrakten men vi kommer att titta på nya sökområden, vad det blir kan jag inte säga i nuläget, säger polisens spaningsledare Sten-Rune Timmersjö.

https://www.aftonbladet.se/a/70oXaB
Citera
2019-11-20, 11:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DjPutte
såg lite på Google Maps och vägen går förbi den sjön då man kommer från Uddevalla så kan var dumpningsplatsen för kroppen, Om så är fallet är den välbevarad kroppen och man kan fastställa dödsorsaken på personen!

Ja något intressant finns bevisligen i de området, sen om det är en kropp eller mer tillhörigheter vet man ju inte. Men det börjar bli lite intressant nu
Citera
2019-11-20, 11:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PaulPaljett
Vet inte hur det är numera, men vid millenieskiftet hade jag gott om bekanta som flyttade hemifrån när de började gymnasiet. Var gott om inackordering och annat då de hade för långt hemifrån till gymnasiet de ville gå på.
Jag har en son som "flyttade hemifrån" vid 15, då han gick i gymnasiet för långt bort och som bodde inackorderad mån-fred. Det innebär inte att jag skulle tillåtit varken honom eller min dotter att flytta hemifrån till vare sig en arab eller etnisk svensk när hon var 17 år.
Senast redigerad av Picasso2 2019-11-20 kl. 11:08.
Citera
2019-11-20, 11:04
Medlem
Champagneoclocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Etrade
"– Sökandet kommer förmodligen pågå där under hela dagen, säger Thomas Fuxborg.”

Det låter inte som att polisen har fått någon exakt position där det dom letar efter (läs kropp) ligger.
Dykningssök kan ta tid om man inte vet exakt. Om man misstänker att hon ligger på botten borde man ta en likhund i båten för att begränsa ett område.
Citera
2019-11-20, 11:06
Medlem
Om hon nu är i nån sjö. Så tror jag inte han åkt ut med båt eller något. Utan bara dumpat i vassen.
Just denna sjön, finns de mkt vass längs vägen, så där måste dom kolla
Citera
2019-11-20, 11:07
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av isagonomin
Källor på ditt påstående? Eller är det ännu ett smått förvirrat rasbiologiskt svammel utan substans...
I stort har polisen varit rätt förtegen på vilka grunder dom plockat in pojkvännen. Med rätta.
När kroppen hittas kommer detta att lösa sig rätt fort. Men utan kropp, kan ingen dömas.

Det är inget svammel och vadå källor? Vilken idiot som helst vet att dom är jävligt ilska och aggresiva av sig. Dom tål inte att bli tillsagda för då blir dom förnderadre, dom är även uppfostrade med stryk. Dom har ett helt annat beteende än Europeer. Det är givet att det är han som är GM, och jag hoppas att han dör eller råkar ut för någon allvarlig olycka som förstör hela hans liv.
Citera
2019-11-20, 11:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Doiten
Saxat:

https://www.aftonbladet.se/a/70oXaB

– Vi har en bild av var hon har varit. Klar vet jag inte om den bilden är men vi har en bild i alla fall, säger, säger Sten-Rune Timmersjö.

Det fetade tolkar jag som att den anhållne sagt att hon säkert kan befinna sig i de trakter polisen letar på. Levande. Å andra sidan kan det bara vara media som tolkar hans ord så. Är det ett citat kanske polisen sa fel. Svårt att veta hur man skall tolka det hela.

Jag tror den anhållne sitter och ljuger i förhör och försöker villa bort polisen och styra dom till helt andra ställen än där hon faktiskt finns. Nu har det gått flera dagar - nu får de hitta henne. Sätt in landets likhundar - hur många har vi? Två i alla fall - de som hittade Kim. Sätt in dom hundarna så lär Wilma hittas inom det närmaste dygnet.
Citera
2019-11-20, 11:09
Medlem
Titianas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Champagneoclock
Dykningssök kan ta tid om man inte vet exakt. Om man misstänker att hon ligger på botten borde man ta en likhund i båten för att begränsa ett område.
Verkar inte helt enkelt att dyka under 36 meter, så likhund frågan är hur mycket spår som avsätts tidigt och kallt vatten, samt om är förpackad i nånting tätt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in