Citat:
Ursprungligen postat av
Bluebeast72
Tänkte samma när jag såg din kommentar. Tror gm eldat upp wilma för o sedan sänkt denne i tex cementerad tunna på djupt vatten. Därav svårigheter för både personal o hund o finna henne.
Nja, jag har svårt att tänka mig detta. Vet inte hur mycket kroppsmassa som blir kvar efter en bränning. Men sedan ska man alltså få i resterna i en tunna, gjuta på lite cement, 25-50kg kanske.
Och sedan orka tippa detta över kanten själv. Han ser inte ut som en biff direkt, och även om man är stark nog är det stor risk att relingen går sönder eller båten kantrar.
Även om man är två lär det vara svårt.
Tror det är betydligt enklare att bara ta kroppen som den är, binda en sten i ett rep, ut med kroppen över kanten och luta sig själv över andra kanten, sen lite snabbt efter i med stenen.
Om han varit och köpt cement, är det mycket möjligt att någon i något byggvaruhus hade reagerat med tanke på omständigheterna. Hört av sig till myndigheterna och sagt typ "En kille vi aldrig sett förut, var här och köpte 2 säckar cement och en tunna. Han såg inte ut som en byggare och betedde sig väldigt märkligt".
Nja, jag tror snarare hon ligger gömd någonstans helt enkelt.