2019-11-20, 08:06
Medlem
MijailovicFanClubs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ken Dryden
Åtminstone jag tycker att åldersskillnaden är skum. Wilma och Shabaz har tydligen varit ett par sedan hon var 15 och han 21. Jag kan mycket väl förstå att en 16-åring knullar med en 22-åring någon gång, men att vara ihop så pass organiserat så att man träffar föräldrar och så tycker jag är märkligt. Min dotter är 16 och jag hade sett det som något enormt sjukt om hon hade blivit ihop med en man som var 22 och flyttat ihop. Allt det där pekar mot ett osunt kontrollbehov hos mannen som kan få utlopp eftersom han är så pass mycket äldre. Addera hans omvittnade svartsjuka till det. Jag tycker mönstret är tydligt: Shabaz är inte riktigt frisk.
Det är väl hur vanligt som helst att tonårstjejer har äldre pojkvänner. Framförallt då en 20+ har ”en massa pengar” jämfört med jämnåriga killar som bara har fickpengar de får av päronen. En vuxen man kan därför ses som attraktiv i en 15-årings ögon. Inte minst om 15-åringen röker, dricker alkohol, vill ha fiiina kläder och skor osv. Att vuxna män, inte minst från kulturer där man tillber en profet som knullade och våldtog en 9-åring och ser honom som ofelbar kan se 15-åringar som attraktiva förvånar väl ingen? BO ser ju dessutom väldigt mogen ut för sin ålder. BO var antagligen inte jättelätt att handskas med, och i en ålder där pussystaten inte tillåter några disciplinära åtgärder från föräldrarna när barnen spårar ur är det väl inte jätteförvånande om föräldrarna ”tillåter” förhållandet. DE HAR INGEN LEGAL RÄTT ATT FÖRBJUDA ETT SÅDANT FÖRHÅLLANDE. Så jag ser inget konstigt i det hela.
Citera
2019-11-20, 08:08
Medlem
welcometorealitys avatar
Citat:
Åtminstone jag tycker att åldersskillnaden är skum. Wilma och Shabaz har tydligen varit ett par sedan hon var 15 och han 21. Jag kan mycket väl förstå att en 16-åring knullar med en 22-åring någon gång, men att vara ihop så pass organiserat så att man träffar föräldrar och så tycker jag är märkligt. Min dotter är 16 och jag hade sett det som något enormt sjukt om hon hade blivit ihop med en man som var 22 och flyttat ihop. Allt det där pekar mot ett osunt kontrollbehov hos mannen som kan få utlopp eftersom han är så pass mycket äldre. Addera hans omvittnade svartsjuka till det. Jag tycker mönstret är tydligt: Shabaz är inte riktigt frisk.

Va fan om han är 84 år sen och hon är runt 74-75 då är det väl inget märkvärdigt med åldersskillnaden.
Citera
2019-11-20, 08:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Champagneoclock
Natt går mot ny dag och nu tar vi nya tag.
Hoppas vi kan få en diskussion idag där vi slipper massa ovidkommande inlägg om negrer och araber och fan och hans moster.
Gått igenom nattens nyheter och sökandet kommer tas upp nu när det blir ljust.
Annars inget nytt av intresse

Jag tror att dom hittar henne idag.
Visserligen så satsade jag min 100-ing på att hon fanns i krokarna där hennes skor & glasögon hittades.
Citera
2019-11-20, 08:10
Medlem
Kalle-Swartss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av welcometoreality
Va fan om han är 84 år sen och hon är runt 74-75 då är det väl inget märkvärdigt med åldersskillnaden.

ålder är logaritmiskt.

Någon som har koll på MGM tillgång till fordon? Sett att det efterfrågats i tråden, men det är sån turbo i den att jag kan ha missat eventuellt svar.
Citera
2019-11-20, 08:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av justina
Läser man intervjun med pojkvännens pappa så kallar han paret ”en familj”. De bråkade som alla familjer, säger han, och ibland när de bråkat åkte hon hem till honom (pojkvännens pappa) och pratade.

Okej.
Och med det menar du...…?
Citera
2019-11-20, 08:13
Medlem
Champagneoclocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avd.9
Visserligen så satsade jag min 100-ing på att hon fanns i krokarna där hennes skor & glasögon hittades.
Det faktum att polisen bytte sökområde gör att jag är tämligen säker på att de har något att gå på. Jag trodde att det kunde vara den misstänkte som börjat prata och då kunde de tagit honom i en bil och likt som polisen gjorde med Eklund låtit honom lotsa till platsen. Låter det vara osagt huruvida kroppen hittas idag.
Citera
2019-11-20, 08:14
Medlem
Citat:
Okej.
Och med det menar du...…?

Jag tolkar pojkvännens pappas ord som att hon inte bara “sov över” ibland, han kallar dem en familj och när de bråkat åkte hon hem till honom (svärfar). Det låter inte som att föräldrarnas respektive hem var hennes huvudsakliga bostad utan pojkvännens hem var hennes huvudsakliga bostad.

Eftersom det diskuterades var hon bor, alltså.
Citera
2019-11-20, 08:14
Medlem
Citat:
Addera hans omvittnade svartsj Jag tycker mönstret är tydligt: Shabaz är inte riktigt frisk.

I och med att, förutsatt att han är skyldig, han handlat på ett fullt acceptabelt vis enligt den kultur han stammar från menar du alltså att kurdisk kultur inte är riktigt frisk.

Det vore bra om vårt samhälle kom till samma slutsats, trots att den sanningen gränsar till hmf.

Men samtidigt har killen ju lovat sin far att han är oskyldig. Sicket dilemma... kurder brukar ju vara ärliga
Citera
2019-11-20, 08:16
Medlem
DjPuttes avatar
Citat:
Tror jag också samt dåligt gömd lär hon vara också gissar jag, Känslan är att detta är inget planlagt och röja bevisen verkar inte vara så genialiskt gjort heller!

Jag säger då MPS går ut med sin patrull vid 10 snåret säg 1tim senare hittar ngn av dessa patruller kroppen!
Citera
2019-11-20, 08:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Champagneoclock
Det faktum att polisen bytte sökområde gör att jag är tämligen säker på att de har något att gå på. Jag trodde att det kunde vara den misstänkte som börjat prata och då kunde de tagit honom i en bil och likt som polisen gjorde med Eklund låtit honom lotsa till platsen. Låter det vara osagt huruvida kroppen hittas idag.

Jo visst är det så.
Inte fan åkte polisen till Ljungskile bara för att dom kände för det.
Antingen så har han börjat prata, eller så har dom fått fram nåt från GPS i bil, eller i telefon.
Kanske nåt vittne som sett nåt.
Nåt har dom att gå på såklart.
Citera
2019-11-20, 08:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 666ten
I och med att, förutsatt att han är skyldig, han handlat på ett fullt acceptabelt vis enligt den kultur han stammar från menar du alltså att kurdisk kultur inte är riktigt frisk.

Det vore bra om vårt samhälle kom till samma slutsats, trots att den sanningen gränsar till hmf.

Men samtidigt har killen ju lovat sin far att han är oskyldig. Sicket dilemma... kurder brukar ju vara ärliga

Här förklaras det där medkulturen åter igen,,
https://archive.md/MB53x
Citera
2019-11-20, 08:30
Medlem
Champagneoclocks avatar
Citat:
Jo visst är det så.
Inte fan åkte polisen till Ljungskile bara för att dom kände för det.
Antingen så har han börjat prata, eller så har dom fått fram nåt från GPS i bil, eller i telefon.
Kanske nåt vittne som sett nåt.
Nåt har dom att gå på såklart.
Helt enig med dig på den punkten
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in