Citat:
Det är väl hur vanligt som helst att tonårstjejer har äldre pojkvänner. Framförallt då en 20+ har ”en massa pengar” jämfört med jämnåriga killar som bara har fickpengar de får av päronen. En vuxen man kan därför ses som attraktiv i en 15-årings ögon. Inte minst om 15-åringen röker, dricker alkohol, vill ha fiiina kläder och skor osv. Att vuxna män, inte minst från kulturer där man tillber en profet som knullade och våldtog en 9-åring och ser honom som ofelbar kan se 15-åringar som attraktiva förvånar väl ingen? BO ser ju dessutom väldigt mogen ut för sin ålder. BO var antagligen inte jättelätt att handskas med, och i en ålder där pussystaten inte tillåter några disciplinära åtgärder från föräldrarna när barnen spårar ur är det väl inte jätteförvånande om föräldrarna ”tillåter” förhållandet. DE HAR INGEN LEGAL RÄTT ATT FÖRBJUDA ETT SÅDANT FÖRHÅLLANDE. Så jag ser inget konstigt i det hela.
Åtminstone jag tycker att åldersskillnaden är skum. Wilma och Shabaz har tydligen varit ett par sedan hon var 15 och han 21. Jag kan mycket väl förstå att en 16-åring knullar med en 22-åring någon gång, men att vara ihop så pass organiserat så att man träffar föräldrar och så tycker jag är märkligt. Min dotter är 16 och jag hade sett det som något enormt sjukt om hon hade blivit ihop med en man som var 22 och flyttat ihop. Allt det där pekar mot ett osunt kontrollbehov hos mannen som kan få utlopp eftersom han är så pass mycket äldre. Addera hans omvittnade svartsjuka till det. Jag tycker mönstret är tydligt: Shabaz är inte riktigt frisk.