2019-11-19, 20:51
Medlem
Champagneoclocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av volldteckt
Du som verkar ha koll, hur lång tid kan det ta att bli tilldelad en försvarare?
Det går fort, någon timme, givet att domstolen får tag på den som den misstänkte vill ha. Vet den misstänkte inte vem han vill ha väljer domstolen någon från listan.
Citera
2019-11-19, 20:51
Medlem
Bo Instagram: https://www.instagram.com/wilmanouvelle/
Citera
2019-11-19, 20:52
Medlem
Champagneoclocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tigerwolf
Senast i somras i Alingsås var det en kvinna som blev styckad, tyvärr får inte alla fall lika stor uppmärksamhet.
Men det är bara att googla
Kan ha missat det, men det är inte vanligt
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MollyCule
Det kommer fram mer och mer skit om pojkvännen... sjukligt svartsjuk och han hade sagt att dom hade tjafsat till sin pappa

Från Expressen

"Flickans pojkvän är anhållen misstänkt för mord – hans pappa kan inte tro att sonen är skyldig:

– Han sa att de hade tjafsat."

Känns mer och mer som hon är död och att han har dödat henne, bara en tidsfråga innan hon hittas.
Skulle inte förvåna mig om även fadern är inblandad, kanske inte i mordet men åtminstone i bortforslande av liket
Citera
Moderator
OYs avatar
gp.se citat;

Efter att sökinsatsen inriktats på trakterna runt Ljungskile under tisdagskvällen gjorde en boende i det aktuella området polisen uppmärksam på en brandsläckare som låg slängd i ett dike.

– Jag hoppar av bussen här och den måste ha kommit dit i fredags, den har inte legat där innan, säger hen till GP.

Intressant fynd med tanke på fynd av minst två eldningsplatser.

En plats är på en väg, möjligen på Exercisvägen. En bit därifrån nära något vatten har frivillig med sökhund hittat ytterligare en eldningsplats.

Finns det ett samband med försvinnandet eller handlar det om harmlöst eldande?

En brasa mitt i en vägkorsning?
Citera
Medlem
Haloumis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sonofnature
Exakt , nu tror jag dock inte på självmord .

Men olycka .

Att skrika mord bara för någon e svartsjuk är inte ok

Den teorin blir lite jobbig om dom hittat brända saker som tillhört henne. Och hans beteende gentemot anhöriga som letade efter henne. Det går inte ihop med olycksteorin.
Citera
2019-11-19, 20:53
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Champagneoclock
Det går fort, någon timme, givet att domstolen får tag på den som den misstänkte vill ha. Vet den misstänkte inte vem han vill ha väljer domstolen någon från listan.

Så borde han ha fått en försvare vid detta laget?
Citera
2019-11-19, 20:53
Medlem
Charlemanges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sonofnature
Hon behöver ju inte blivit mördad pågrund av svartsjuka , folk i den åldern e oftast svartsjuka.

Kan vart tjafs å hon stuckit .
Gått promenad å ramlat ner någonstans

Vad menar du med att folk i den åldern är svartsjuka?
Ett fullständigt vansinnigt påstående som du inte har någon som helst evidensbaserad forskning som stödjer din tes.
Barnsligt anser jag att komma med den typen av åsikter.
Vidare så skriver man inte ihop orden på och grund utan man har mellanrum. Samt att det skrivs är oftast svartsjuka inte e oftast svartsjuka.
Möjligt att du delar nationalitet eller social tillhörighet med BO eller GM.
Citera
2019-11-19, 20:54
Medlem
Lavas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haloumi
Verkar faktist som att styvmammans, otroligt nog, får hatkommentarer istället. Av en Robinsondeltagare dessutom. Mycket märkligt hela grejen. Hatet ska så klart koncentreras mot gärningsmannen.

Förstår du inte alls hur det kommer sig?
Styvmamman sitter och blandar snyftreportage om ensamkommande på sin FB-sida under tiden som styvdottern söks, misstänkt mördad.
Det är en märklig aktivitet övht men att göra det under tiden som styvdottern är misstänkt mördad, av en en missanpassad primat med utländska rötter, kan med rätta kritiseras.
Citera
2019-11-19, 20:54
Medlem
Vilken sjö kan son o far rott ut i och slängt i henne?
Citera
2019-11-19, 20:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SmudgeO
All info säger anmäld saknad Söndag. Vet dock inte vilken kontakt de hade under torsdagen. Står ”syntes till” kan likväl innebära aktiv på sociala medier.

Men jag vidhåller till 100% att i en normalt fungerande icke WT familj hade det inte varit ett case. Man hade brytt sig och reagerat tidigare. Plus att man kunde ha förväntat sig att hon kom hem ngn av dagarna. Nä just det, 17åriga tjejen bodde inte ”hemma”. Lite oklart var hon ens hade sitt boende. Fruktansvärt tragiskt. Men inte så förvånande.

Jag ser inte det märkliga i att hon inte bor hemma. Hon är 17. Jag bodde själv i annan stad under gymnasiet. Hade vänner som bodde med partner. Det är ganska vanligt beroende på hur mogen man är som person.

Men ja, jag hade inte väntat till söndagen. På fredagen hade jag försökt få tag på henne själv. På lördagen hade jag agerat och blandat in polis.
Citera
2019-11-19, 20:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SmudgeO
All info säger anmäld saknad Söndag. Vet dock inte vilken kontakt de hade under torsdagen. Står ”syntes till” kan likväl innebära aktiv på sociala medier.

Men jag vidhåller till 100% att i en normalt fungerande icke WT familj hade det inte varit ett case. Man hade brytt sig och reagerat tidigare. Plus att man kunde ha förväntat sig att hon kom hem ngn av dagarna. Nä just det, 17åriga tjejen bodde inte ”hemma”. Lite oklart var hon ens hade sitt boende. Fruktansvärt tragiskt. Men inte så förvånande.

Ja. Men många växer idag upp i den här typen av sammanhang. Mamma och pappa skiljer sig och skaffar nya familjer. Alla gillar storasyster men jämfört med småsyskonen är hon ju så stor och självständig! Visst kan hon klara sig själv, inte behöver hon stöd på samma sätt som de nya, små, söta gemensamma barnen! Visst kan hon bo hos pojkvännen, då sköter de ju sig själva. Hon kommer säkert iväg till skolan i tid ändå.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in