Citat:
Ursprungligen postat av
sno
Om man inte klarar av att hålla sig vaken, då säger man till den ljugande dottern att ”jag hämtar dig kl 24.00”. Slutdiskuterat! Annars får hon inte gå överhuvudtaget.
Att ni litar på era barn har väl inget att göra med huruvida Tovas föräldrar också borde ha gjort det?
Tova umgicks med missbrukare varav en misshandlade henne. Det är väl en jäkla skillnad?
Om dottern har visat urdåligt omdöme och inte kan tänka klart och inte förtjänar att bli trodd – då ska föräldrarna inte sitta hemma handlingsförlamade och hoppas på det bästa – och sen skylla på samhället när det värsta inträffar.
Och hur vet du att Tova ljuger som förälder?
Jag minns inte exakt när Tova blev hembjuden till Billy.
Men som jag minns det, efter att ha läst förhören med kompisarna, så var det meningen första att Tova skulle till festen.
Billy måste ha fått nys om det, för plötsligt skulle hon hem till honom och kompisarna skulle väck.
jag tror att Tova hade som mål att komma hem, att gå på simtävlingen.
Hon skulle ha ringt till föräldrarna om inte Billy hade haft en plan.
Du tycker inte att du sitter och anklagar väldigt ensidigt Tova och föräldrarna på ett förenklat sätt.
Det är ett problem som sitter i en livsfarlig person?
Problemet skulle vara samma om han träffade någon annan.
Och nästa och nästa.
Han skulle kontrollera och misshandla dom också.
Tills någon dog.
Det är INTE normalt att skriva:
DU SKA LYDA 100%.
Annars dör du.
Och föräldrarna, de blev aldrig satta i finkan. Vårt rättssystem håller inte med dig om att de var skyldiga till att Tova blev mördad.
Det är Billy som är den skyldige till att ha kränkt, plågat, kuvat, förstört hela Tovas tonår och slutligen dödat henne på ett mycket känslokallt sätt.
Hur kan man bara stuva ihop en människas kropp med ståltråd, genom snörhålen på skorna till och med (så kallsinnigt) i en skottkärra. Hopvikt. Den människa som du har nyss pratat med och som du har haft ett förhållande med i många år. Så kallsinnigt att planera att även fästa fästpunkter på kroppen så att när man har lagat båten, då kan man sedan flytta kroppen ännu längre ut än man kunde med bara kroppskrafterna. Hon behandlades inte bättre än vilken skit som helst.
Du lägger skulden på föräldrarna, men det är Billy det är fel på.