Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2019-11-19, 20:12
Medlem
Marre1976s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Tova var "livrädd" för Billy. Hon misstänkte att hon inte skulle överleva sommaren..
Men Billy "lyckas på ngt sätt" få hem Tova. Tova anade inget konstigt - trots att du precis ha skrivit att hon trodde att Billy skulle mörda henne innan sommarens slut..

Väldigt märkligt. Går inte ihop.

Och mamman som skulle hämta - hämtade inte. Hon ringde inte ens. Hon sov gott..

Skulle, borde, hade planerat att, det var meningen att osv.

Så såg livet ut för den här familjen. Det snackades - men i verkligheten gjordes det väldigt lite.

Håller med dig fullt ut!

Så klart att föräldrarna delar ansvaret för det som hänt deras dotter.
Misshandel, kvinnoförtryck och droger i kombination med rädsla....
Vad beror det på att man som förälder inte tar krafttag emot denna usla människa i tid?

Varför ska föräldrarna hållas utan ansvar?? Nej delat ansvar punkt slut.
Citera
2019-11-19, 20:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pulverhonung
Synd om hennes föräldrar, inte bara gör någon pengar på deras dotters död men dom måste också leva med ångesten att dom trots vetskapen att Billy misshandlade tova både fysiskt och psykiskt inte gjorde något mer än en ynklig liten polisanmälan för att få stopp på det.

Jag har sagt det förr i tråden och jag säger det igen, föräldrarnas brist på och mesiga agerande är en stor del av att tova idag inte lever, vem fan släpper iväg sin dotter på en fest några dagar efter att hon kommit hem med en blåtira och på senaste tiden varit så rädd för billy och för sitt liv att hon inte ens vågar sova ensam i sitt rum? Skamligt.

Vilken idiot du är. Den ende som gjort fel är GM . . . .
Citera
2019-11-19, 20:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Tova skulle ha simtävling dagen efter.
Tova tog inga drinkar.
Föräldrarna väntade på att Tova skulle ringa dem när hon ville hem. Jag tar för givet att det var så det brukade vara.

Jag har tonårsbarn.
Vi klarar helt enkelt inte av att vara vakna när de är ute och festar. Vi litar på barnen och de ringer oss när vi ska hämta dom, eller så har vi bestämt tidpunkt innan. Finns inte en chans att vi skulle orka med vårt vanliga liv om vi skulle vaka.

Det finns inte på världskartan att vi skulle låsa in våra barn eller kasta ut dom. Vi älskar dom och vi PRATAR med dom.

Tovas föräldrar hade inte en aning om hur allvarligt det var. Det är ju där skon klämmer. Tova döljer. Det är klassiskt. Offrens skäms, de skuldbelägger, dom införlivar gärningsmannens syn på sig själv. Till sist är de som en rädd hund, som duckar efter slagen, men ändå slickar husses hand.

Det säger ju sig självt, hade Tovas föräldrar haft den blekaste aning om vad som hade hänt, då hade de förmodligen handlat annorlunda.

Jag kan inte se att de är flata eller dåliga föräldrar. Inte någonstans. De gillade inte Billy. Men Tova är myndig.
Man kan prata med sina barn.

Låser du in dom, kommer du inte att ha förtroende mer hos barnet. Kastar du ut dom? Nä, man älskar sina barn. Man vill hjälpa dom växa, först. Men först måste du själv förstå.

Kompisarna gick till polisen för att de ville anmäla Billy.
Det fick de inte, eftersom Tova inte var med.

Jag kan se däremot att det fanns en polisanmälan från föräldrarna/Tova, kompisar som försökt. Men samhället som faktiskt sitter på KUNSKAPEN om hur farligt det här är, vilken hjälp man kan få, och vad man bör göra.

Var var de?

Sekund ett, när du kommer in till polisen ska det finnas personer som lotsar dig rätt. Så att du får kontakt med rätt personer, att utredning påbörjas, att du förstår hur du kan skydda dig vilka du kan få kontakt med. En skattningsskala bör göras omedelbart.

Tova borde få ha kommit till ett skyddat boende.
Billy borde fått kontaktförbud på direkten.
En utredning borde ha påbörjats direkt.

Tova borde fått stöd och hjälp av psykolog/kurator som är insatt i problematiken.

Föräldrarna är ganska maktlösa i den här situationen. De kan prata med Billy. Men de får inte lagligt hota, förbjuda honom.

Sluta skuldbelägga offret och föräldrarna.
Lägg skulden där den hör hemma.

Om man inte klarar av att hålla sig vaken, då säger man till den ljugande dottern att ”jag hämtar dig kl 24.00”. Slutdiskuterat! Annars får hon inte gå överhuvudtaget.

Att ni litar på era barn har väl inget att göra med huruvida Tovas föräldrar också borde ha gjort det?
Tova umgicks med missbrukare varav en misshandlade henne. Det är väl en jäkla skillnad?

Om dottern har visat urdåligt omdöme och inte kan tänka klart och inte förtjänar att bli trodd – då ska föräldrarna inte sitta hemma handlingsförlamade och hoppas på det bästa – och sen skylla på samhället när det värsta inträffar.
Citera
2019-11-19, 20:17
Medlem
Familjen borde ha flyttat 100mil bort från killen som skadade deras fina dotter...men istället kunde hon traska iväg till killen.
Citera
2019-11-19, 20:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marre1976
Håller med dig fullt ut!

Så klart att föräldrarna delar ansvaret för det som hänt deras dotter.
Misshandel, kvinnoförtryck och droger i kombination med rädsla....
Vad beror det på att man som förälder inte tar krafttag emot denna usla människa i tid?

Varför ska föräldrarna hållas utan ansvar?? Nej delat ansvar punkt slut.

Nej ditt resonemang är lika idiotiskt som den arabiska/muselmanska hederskulturens syn att kvinnor måste skyla sig för att männen inte ska tända på deras kroppsdela.

Den ende som har ansvar för BOs död är Gm, punkt slut.
Citera
2019-11-19, 20:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Jag såg aldrig ett ord om att hon skrivit eller sagt till någon att hon ville dö!
Tvärtom...
Hon ville leva, hon ville åka till Grekland under sommaren.

Föräldrarna hade inte en aning om hur illa det stod till.
Inte ens kompisarna riktigt.

Ville.. återigen...

Varför åkte hon inte då?

Hon trodde inte att hon skulle överleva sommaren i Sverige, ville åka till Grekland - men åkte inte. Stannade hemma och väntade på döden istället .. ungefär som föräldrarna..
Citera
2019-11-19, 20:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NurseRatched
Nej ditt resonemang är lika idiotiskt som den arabiska/muselmanska hederskulturens syn att kvinnor måste skyla sig för att männen inte ska tända på deras kroppsdela.

Den ende som har ansvar för BOs död är Gm, punkt slut.

Kan du sluta snacka skit och försöka tänka istället?

Vem är det som är död?

Vad hjälper det Tova om Billy sitter inne på livstid? Hon blir inte mer levande för det.

Det hjälper inte föräldrarna heller för dottern kommer inte tillbaka oavsett om vi skulle giljotinera Billy.

Alltså är det alltid bäst att vidta försiktighetsåtgärder för att skydda sig själv/sina barn.
Citera
2019-11-19, 20:30
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Om man inte klarar av att hålla sig vaken, då säger man till den ljugande dottern att ”jag hämtar dig kl 24.00”. Slutdiskuterat! Annars får hon inte gå överhuvudtaget.

Att ni litar på era barn har väl inget att göra med huruvida Tovas föräldrar också borde ha gjort det?
Tova umgicks med missbrukare varav en misshandlade henne. Det är väl en jäkla skillnad?

Om dottern har visat urdåligt omdöme och inte kan tänka klart och inte förtjänar att bli trodd – då ska föräldrarna inte sitta hemma handlingsförlamade och hoppas på det bästa – och sen skylla på samhället när det värsta inträffar.

Och hur vet du att Tova ljuger som förälder?

Jag minns inte exakt när Tova blev hembjuden till Billy.

Men som jag minns det, efter att ha läst förhören med kompisarna, så var det meningen första att Tova skulle till festen.
Billy måste ha fått nys om det, för plötsligt skulle hon hem till honom och kompisarna skulle väck.

jag tror att Tova hade som mål att komma hem, att gå på simtävlingen.
Hon skulle ha ringt till föräldrarna om inte Billy hade haft en plan.

Du tycker inte att du sitter och anklagar väldigt ensidigt Tova och föräldrarna på ett förenklat sätt.

Det är ett problem som sitter i en livsfarlig person?
Problemet skulle vara samma om han träffade någon annan.
Och nästa och nästa.

Han skulle kontrollera och misshandla dom också.
Tills någon dog.

Det är INTE normalt att skriva:
DU SKA LYDA 100%.
Annars dör du.

Och föräldrarna, de blev aldrig satta i finkan. Vårt rättssystem håller inte med dig om att de var skyldiga till att Tova blev mördad.

Det är Billy som är den skyldige till att ha kränkt, plågat, kuvat, förstört hela Tovas tonår och slutligen dödat henne på ett mycket känslokallt sätt.

Hur kan man bara stuva ihop en människas kropp med ståltråd, genom snörhålen på skorna till och med (så kallsinnigt) i en skottkärra. Hopvikt. Den människa som du har nyss pratat med och som du har haft ett förhållande med i många år. Så kallsinnigt att planera att även fästa fästpunkter på kroppen så att när man har lagat båten, då kan man sedan flytta kroppen ännu längre ut än man kunde med bara kroppskrafterna. Hon behandlades inte bättre än vilken skit som helst.

Du lägger skulden på föräldrarna, men det är Billy det är fel på.
Citera
2019-11-19, 20:33
Medlem
pulverhonungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NurseRatched
Vilken idiot du är. Den ende som gjort fel är GM . . . .
Klart att det bara är gm som har gjort fel men det förändrar inte det faktum att föräldrarna bär på en del av skulden, din dumma jävel.
Citera
2019-11-19, 20:34
Medlem
Citat:
Att tovas föräldrar har släppt iväg sitt barn som dom vet blivit misshandlad på en fest, utan att ha kontakt med varken henne eller hennes vänner under kvällen och på det även struntat i att hämta henne under natten utan istället gått och lagt sig räcker för att dom ska ha en del av skulden i att tova aldrig kom hem.

Och ja, det finns många 19 åringar som redan vid den åldern vill dö, löjligt påstående att det inte skulle förekomma.

Hade jag varit pappa och fått den minsta nys om att min dotter far illa vid utav en kille och denna dotter nu skulle iväg på fest så hade jag suttit utanför med ett basebollträ fram tills att flickebarnet är redo att åka hem igen.

Jag har varit tonåring själv och den erfarenheten räcker för att uttala mig.

Uppenbarligen var föräldrarna inte särskilt oroade, eftersom de SOV GOTT medan dottern festade..

En normal förälder skulle inte ha kunnat sova en blund innan tösen var hemma igen.

P.S. Man behöver inte vara förälder till en tonåring för att fatta hur man ska göra..
Citera
2019-11-19, 20:35
Medlem
Citat:
Klart att det bara är gm som har gjort fel men det förändrar inte det faktum att föräldrarna bär på en del av skulden, din dumma jävel.

GM fick ju sitt straff - men det fick föräldrarna också. Båda två livstid..
Citera
2019-11-19, 20:54
Medlem
Citat:
GM fick ju sitt straff - men det fick föräldrarna också. Båda två livstid..

GM hamnade i fängelset på livstid. Föräldrarna av sorg av förlusten av dottern.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in