Han kommer antagligen bli häktad i minst en vecka tillsvidare på den lägre misstankegraden. Det räcker för analyssvar på DNA. Polis kan nu jobba mot klockan i minst en veck + 72 timmar för att hitta bevisning. Personligen tror jag kroppen hittas under dygnet.
Att hennes och hans DNA finns i hans lägenhet är väl ganska så självklart. Vad skulle de ha hittat DNA någon annanstans? Det är prioriterat så det tar inte en vecka.... det tar max 12 timmar, om det är blod så går det på ett par timmar.
Okej, berätta. Det får väl ses som med nöd och näppe onT eftersom du framför en hypotes om aktuell utredning i tråden som behöver kläs med bevis för att kunna bedömas..
Vi får väl se......men om du mins mordet på Anna Lindh så vet du också att de gjorde en skenmanöver och gick till och med ut i pressen om mannen som fick sitt liv förstört.
Nä, allt det du skriver är sant.
Denna batikhäxa har säkert sammanfört sin styvdotter med parasiten.
Hoppas hon känner sig nöjd med att vurma för dessa parasiter, samt att hennes styvdotter nu är mördad av just en parasit.
Det var min tanke också först. MGM är dock ingen ensamkommande. Skrivit om det innan. Finns en 44årig man med samma dubbla namn i just Uddevalla och MGM fick massa grattismeddelanden på svenska 2012.
Men går ett trådrykte om att biologiska mamman var emot förhållandet. Inte hört nåt mer om det? Om det stämmer undrar man ju varför. Men uppenbarligen inte batikhäxan till styvmor. Pappan är oklart men av det lilla som kommit ut verkar han inte direkt tyckt om MGM.
Funderar på hur Polisen kom på sökområdet i Ljungskile. Det måste ha varit mobilpejling!?
Citat:
Ursprungligen postat av Titiana
Hon vägde typ 50kg, men bil är ju klart en bra att ha grej. Man orkar 50kg men inte så långt...
Man tar kroppen i en resväska!? Långsökt kanske.. men det behövs bil för att frakta kroppen dit, om man inte tar bussen. Taxiresa?
Den där flyktingvurmande styvmorsan.. Hur ”naiv” får man bli!? Måste personer i ens närhet mördas för att klockorna ska börja ringa!? Ena stunden posta efterlysningar på Wilma, för att i nästa stund propagera för att stoppa utvisningarna till Afghanistan!! Det låter inte helt friskt om man säger så.
EDIT;
Carl Hamilton har kommenterat på Emmelis facebook. Fan va bra skrivet!!!
Senast redigerad av Hummm.. 2019-11-19 kl. 19:34.
Wilma 17 år anmäls försvunnen den 18/11
Wilmas anhöriga tror att wilma försvann under torsdagen förra veckan.
Wilma bor inte på något hem, detta har förväxlats med en annan person!!!, hon verkade ha samboförhållande med den nu misstänkte Tishk* Shab*z
glasögon och skor hittas i en skogsdunge? men ej bekräftat tillhörande den försvunne
Något som verkar nedbränt undersöks av tekniker?
Tishk* Shab*z är 22 år och blev idag häktat som skäligen misstänkt.
Tekniker går igenom Tishk* Shab*z lägenhet.
Tishk* Shab*z Har uppvisat konstigt beteende, Sen torsdagen, Enligt anhöriga.
En granne noterade en polisbil med blåljus vid Tishk* Shab*z lägenhet torsdagkväll
En annan granne (samma?) noterade tunga steg i trapphuset, men ingen var där.
Polisen söker just nu i ett område kring Ljungkile.
Emme*i Se*ander är styvmamma, Och inte syster
MGM bor på våningsplan 3 i ett synnerligen tätbefolkat kvarter.
Inga fordon kopplade till honom i fordinsregistret.
Mördades flickan i lägenheten ser jag två alternativ för undanskaffande av kroppen.
1.MGM fick hjälp av någon med ett fordon.
2.MGM styckade kroppen och bar iväg delarna i omgångar.
Grannes vittnesmål kan i någon mån tala för att BO bars ner i trapphuset i helt skick.
Jag undrar som flundrar om polisen har sökt igenom hela källarplanet på huset. Har hänt förr att lik har hittats i källarförråd.
Verkar krångligt för MGM att forsla bort en hel kropp utan att ha haft tillgång till en bil.
Min fetning:
Om flickan verkligen är död och mgm är den skyldige tror jag att hon mördades i lägenheten och bars ner i "helt skick". Att mgm verkade "tyken" och inte ville öppna dörren när pappan kom kan ju faktiskt bero på att hennes kropp fortfarande var kvar i lägenheten.( Tänker då på en annan mördare som gömde kroppen inrullad i en matta och undanstoppad i garderoben. Han hade för övrigt tidigare dödat sin egen mor.) I detta fall är flickans vikt ca 50 kg och hon är ca168 cm lång, Inrullad i matta låter väl lite väl riskfyllt så vad kan finnas för alternativ vid ovan scenarie? Sportbag? Tror också att hon kan finnas i närområdet och att hennes saker dumpats på annan plats för att ta bort spår
Trist att alla rassar tar chansen att rasera tråden med en massa dynga, tar bort topic från tråden
Det var min tanke också först. MGM är dock ingen ensamkommande. Skrivit om det innan. Finns en 44årig man med samma dubbla namn i just Uddevalla och MGM fick massa grattismeddelanden på svenska 2012.
Men går ett trådrykte om att biologiska mamman var emot förhållandet. Inte hört nåt mer om det? Om det stämmer undrar man ju varför. Men uppenbarligen inte batikhäxan till styvmor. Pappan är oklart men av det lilla som kommit ut verkar han inte direkt tyckt om MGM.
Är väl ingen pappa som tycker särskilt mycket om pojkvännen till sin minderåriga dotter.