2019-11-19, 19:14
Medlem
Titianas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
MGM bor på våningsplan 3 i ett synnerligen tätbefolkat kvarter.

Inga fordon kopplade till honom i fordinsregistret.

Mördades flickan i lägenheten ser jag två alternativ för undanskaffande av kroppen.

1.MGM fick hjälp av någon med ett fordon.

2.MGM styckade kroppen och bar iväg delarna i omgångar.

Grannes vittnesmål kan i någon mån tala för att BO bars ner i trapphuset i helt skick.

Jag undrar som flundrar om polisen har sökt igenom hela källarplanet på huset. Har hänt förr att lik har hittats i källarförråd.

Verkar krångligt för MGM att forsla bort en hel kropp utan att ha haft tillgång till en bil.

Hon vägde typ 50kg, men bil är ju klart en bra att ha grej. Man orkar 50kg men inte så långt...
Citera
Medlem
Han kommer antagligen bli häktad i minst en vecka tillsvidare på den lägre misstankegraden. Det räcker för analyssvar på DNA. Polis kan nu jobba mot klockan i minst en veck + 72 timmar för att hitta bevisning. Personligen tror jag kroppen hittas under dygnet.

Citat:
Ursprungligen postat av werupmannen
Tror definitivt att det finns en annan MGM. Magkänslan. tror att pojkvännens gripande är en skenmanöver. Misstänks graden har inte höjts trots undersökning av hans lägenhet.
Citera
Medlem
okok1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Misstankegraden har inte höjts pga att man inte uppdaterat polisens hemsida på åklagarens begäran. Så det återstår att se. Polisen har munkavle så fort åklagare kopplas in. De får inte säga ett pip förrän åklagaren har gett tecken till att de får gå ut med något.

Brukar inte misstankegraden ändras när åklagaren beslutar om häktning?
Citera
2019-11-19, 19:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrFold
Såna här påståenden dyker alltid upp i uppmärksammade krimtrådar.

De är lika fel varje gång.

Polisen håller INTE på med skenmanövrar i form av falska gripanden för att locka fram den rätte gärningsmannen. Bortsett från allt annat som talar emot sånt så finns det inget stöd i svensk lagstiftning för att vidta en sån åtgärd.

Och det heter misstankegrad. Som såklart inte särskrivs.
Jaså?? Inte? Det finns ett ganska så känt exempel på det.
Citera
2019-11-19, 19:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
Brukar inte misstankegraden ändras när åklagaren beslutar om häktning?
Nej, det är inte nödvändigt. Man kan häktas på skälig misstanke. För tillfället är han dock enbart anhållen.
Citera
2019-11-19, 19:17
Medlem
Champagneoclocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vichy6
Irrationellt vanligt beteende av främst män. Bränn allt.

Minns inget mord på rak arm där kvinnor bränner upp något.
https://www.expressen.se/kvallsposten/jag-mordade-min-man-cecilia-49-erkanner-/
Citera
2019-11-19, 19:18
Medlem
MrFolds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av werupmannen
Jaså?? Inte? Det finns ett ganska så känt exempel på det.

Okej, berätta. Det får väl ses som med nöd och näppe onT eftersom du framför en hypotes om aktuell utredning i tråden som behöver kläs med bevis för att kunna bedömas..
Citera
2019-11-19, 19:18
Medlem
Vart har denna Tishko Shabaz Ahmed sitt ursprung?
Läser Afghan på Twitter och Kurd här..

När jag söker på efternamnet Shabaz Ahmed hittar jag en lista med LinkedIN profiler:
linkedin.com/pub/dir/Shahbaz/Ahmed

En stor majoritet är från Pakistan kan jag se.

Kan det vara så att svinet har föräldrar från Pakistan?
Citera
2019-11-19, 19:20
Medlem
Man har eller håller förhör nu med den MT samtidigt som man gör husis och söker efter kroppen, man har gjort beslag på mobil, dator etc. detta är pågående arbete, men prio ett är att hitta kroppen.

Det finns olika förhörsteknik man kan använda beroende på vilken typ av brott som man blivit MT samt vilken typ av person den MT är. Vissa vill gärna prata och ger därigenom gratis info till polis. Det är alltid lättare att då dram ett erkännande om man förhör en person som är pratig v sig och som inte är en härdad kriminell.
Citera
2019-11-19, 19:20
Medlem
Titianas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av negrofoben
Finns det nån bild på mördarmuslimen?
vet ej, tror att den gripne är kristen om jag inte missförstått.
Citera
2019-11-19, 19:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KSP
Han kommer antagligen bli häktad i minst en vecka tillsvidare på den lägre misstankegraden. Det räcker för analyssvar på DNA. Polis kan nu jobba mot klockan i minst en veck + 72 timmar för att hitta bevisning. Personligen tror jag kroppen hittas under dygnet.

Ja om han inte häktas så har det nog framkommit uppgifter som talar starkt emot att han kan ha begått brottet.
Han är inte dömd för något sedan tidigare, det betyder troligtvis att han inte har någon större erfarenhet av förhör eller hur det känns att sitta anhållen och häktad utan möjlighet till kontakt med omvärlden eller några som helst nöjen, så tror jag att polisen knäcker honom ganska enkelt. Jag tror att han kommer att sjunga ut, kanske redan ikväll när han inser hur mycket skit han sitter i, om han nu vet med sig att han begått brottet. Jag tror också att Wilma kommer att hittas ikväll, speciellt med ett så stort sökuppbåd i kombination med möjligheten att han kanske säger hur det ligger till.
Senast redigerad av netxis 2019-11-19 kl. 19:23.
Citera
2019-11-19, 19:21
Medlem
Man kanske ska leta i källarförådet....hoppas hon hittas levande.fina Wilma
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här