2019-11-19, 14:52
Medlem
McCreepys avatar
Alltså, angående det senaste blogginlägget. Hur tänker människan?

"Majoriteten av alla gånger jag har kommit hem under året när det är mörkt har jag behövt en vakt med mig. Det går inte att leva så, jag vill inte leva så heller."

"Jag har i princip ständigt någon obehaglig person som kontaktar mig och jag tror tyvärr inte att det kommer att minska med åren, därför är rekommendationen att jag bor i stan. Hatet som finns där ute är för stort. Majoriteten av alla gånger jag har kommit hem under året när det är mörkt har jag behövt en vakt med mig. Det går inte att leva så, jag vill inte leva så heller."

Vem fan tror hon att hon är? Donald Trump? Vadå vakt? Vadå livvakt? Det är inte en enda fan som bryr sig om Blondinbella. Vad fan ska hon med livvakter till? Alltså.. hon är så jävla pinsam att det finns inte. Stackars arma människa.
Citera
2019-11-19, 14:55
Medlem
EndastJag01s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hor-Ulla
Så kan det också vara. Jag undrar förresten om Bella är lite bitter över att hon inte fått ett litet lån av Erik för att lösa sin situation?

Alla hennes självutlämnande texter på hennes blogg har nog varit för att Erik ska få dåligt samvete, men han verkar inte vara den slösaktiga typen som slänger iväg pengar hur som helst.
Nej, helt säkert är det så.
Jag har en bekant som upptäckte till sin förvåning att bara därför att pojkvännen hade mycket pengar så innebar det inte att hon kunde spendera dom. Har man jobbat ihop dom så är man rädd om dom. Tänker att Erik resonerar likadant...
Citera
2019-11-19, 14:56
Medlem
moralhoras avatar
Citat:
Så kan det också vara. Jag undrar förresten om Bella är lite bitter över att hon inte fått ett litet lån av Erik för att lösa sin situation?

Alla hennes självutlämnande texter på hennes blogg har nog varit för att Erik ska få dåligt samvete, men han verkar inte vara den slösaktiga typen som slänger iväg pengar hur som helst.

Det komiska i det hela är väl att han och sin exfru hade ett solitt äktenskapsförord där hon knappast gick ut med större delen av hans förmögenhet, så att han skulle "låna" (läs: ge) pengar till att lösa hans älskarinnas finansproblem har nog aldrig legat på kartan. Han betalar säkert när de gör gemensamma saker, men inte mer.

Har hon valt Erik för att leka gold digger så har hon nog valt fel.
Citera
2019-11-19, 15:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TeEsEr
Enligt tidigare inlägg i tråden så finns det pantbrev på ganska exakt 85% av köpesumman så hon har inte lagt in mer än vad lagen kräver.
Den egna insatsen bör ha varit 15% av 26,5 mkr alltså strax under 4 mkr.
Man kan inte belåna en fastighet till mer än 85% av köpeskillingen men inget hindrar att man finansierar resten på annat sätt dock inte mot säkerhet i fastigheten.
Citera
2019-11-19, 17:20
Medlem
Kan inte sätta fingret på vad det är men varenda inlägg hon gör på bloggen känns så blasé, inget känns äkta eller genuint på något sätt, vissaxsker hon skriver är det ju egentligen inget ”fel” på men man får hela tiden en märklig känsla. Särskilt det senare inlägget! Hon underminerar sina läsares intellekt hela tiden dessutom, så pinsamt
Citera
2019-11-19, 17:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Galenkattkvinna
Kan inte sätta fingret på vad det är men varenda inlägg hon gör på bloggen känns så blasé, inget känns äkta eller genuint på något sätt, vissaxsker hon skriver är det ju egentligen inget ”fel” på men man får hela tiden en märklig känsla. Särskilt det senare inlägget! Hon underminerar sina läsares intellekt hela tiden dessutom, så pinsamt

Visst är det intressant! I mitt fall så är jag inte mottaglig för hennes charm(?) för att jag inte är en 17-årig tjej.

Ni som är kunniga, vilka grupper är hennes målgrupp? Är det tjejer mellan 12-23? Inte så mycket åt invandrarhållet, eller? Vidare?
Citera
2019-11-19, 17:37
Medlem
EndastJag01s avatar
För första gången har jag tittat på Bellas egen hemsida/blogg.
Sån't dravel, rent ut sagt.

Följer verkligen folk detta och läser, det är ju bara trams och trams och trams... Det finns ju inget innehåll, content, förutom att det är j ä t t e s y n d om henne.

Läste menyn också och den var säkert god men inte speciell på något sätt...
Citera
2019-11-19, 17:48
Medlem
Men vem är det som fotar henne? Tycker fan det är rätt så bra bilder på bloggen, och BB en rätt bra modell också.
Citera
2019-11-19, 18:09
Medlem
Löwengrip invest "uppdaterar" fortfarande sin hemsida..
Citera
2019-11-19, 18:22
Medlem
Citat:
Hon skriver att hon inte kommer bo på adressen hon kommer vara skriven på efter att hon flyttat ut från huset, att hon lärt sig sin läxa och inte ska visa upp sitt hem nått mer.

Detta kallar jag skitsnack. Hon skriver så för att hon antagligen kommer flytta till nån lägenhet i nått mindre fint område.

Knappast. Hon och Balder Balle kommer förmodligen att befinna sig rent fysiskt på den adress hon ska flytta till och eftersom han faktiskt lever under en verklig hotbild (det gör alla som är så förmögna, vilket också är förklaringen till att han redan i dag är skriven på sitt kontor) kan hon inte skriva sig där. Skriver hon sig där så vet snart alla var bostaden ligger och och därmed också var Balder Balle åtminstone ibland finns.

Ni får inte glömma att Blondinbella ljuger konstant - att tro på något hon säger eller skriver visar bara att man själv är efterbliven. Dessutom, om man räknar sex månader framåt från den 20 maj, så hamnar man på den 20 november. Om ni nu inte har fattat det själva.
Citera
2019-11-19, 18:37
Medlem
Hor-Ullas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Whatdoweknow
Knappast. Hon och Balder Balle kommer förmodligen att befinna sig rent fysiskt på den adress hon ska flytta till och eftersom han faktiskt lever under en verklig hotbild (det gör alla som är så förmögna, vilket också är förklaringen till att han redan i dag är skriven på sitt kontor) kan hon inte skriva sig där. Skriver hon sig där så vet snart alla var bostaden ligger och och därmed också var Balder Balle åtminstone ibland finns.

Ni får inte glömma att Blondinbella ljuger konstant - att tro på något hon säger eller skriver visar bara att man själv är efterbliven. Dessutom, om man räknar sex månader framåt från den 20 maj, så hamnar man på den 20 november. Om ni nu inte har fattat det själva.

Så kan det vara... Eller inte. Varför ens skriva ut att man inte kommer bo på adressen man är skriven på?
Citera
2019-11-19, 19:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CarrieFisher
Trodde vi var överens om att det var Hampus som använde alla investeringspengarna till Bellas husköp?

men vet vi verkligen det till 100%? är det inte bara en dum jävla slump att allt hände samtidigt? Vad gör ens H nu för tiden? Om det stämmer så borde han väl få tillbaka pengarna nu och isf vara skuldfri?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in